Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
F U N K C E Ing. Milan HANUŠ TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Slovní úlohy – směsi 4..
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy o společné práci
Slovní úlohy o směsích (řešené lineární rovnicí o jedné neznámé)
V ý p o č t y p l o c h Milan HanušPřehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého.
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
trojúhelníka Konstrukce Milan Hanuš,
řešené soustavou rovnic
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
NEROVNICE Ing. Milan HANUŠ TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
% % PROCENTA PŘEHLED UČIVA Milan Hanuš DOC PDF
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
MILAN HANUŠ Přehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Kdo chce být milionářem ?
PŘEVODY JEDNOTEK DÉLKY, OBSAHU, OBJEMU, HMOTNOSTI A ČASU
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Název šablony: Inovace v chemii52/CH23/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Základní chemické výpočty.
6.1 Hmotnostní a objemový zlomek
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Vlastnosti sčítání a odčítání
Kvadratické rovnice pro S O U (x - 5)(x + 5) = 0 S = 1/2gt2
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Goniometrické funkce pro III. ročník
ROZTOKY.
CHEMIE ROZTOKY.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Milan Hanuš PŘEHLED UČIVA Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Výpočet procentové koncentrace roztoku
Lineární funkce Zdeňka Hudcová Přehled učiva ÚvodÚvod Definice a=b=0 a=0 b=0 Vyšetření monotonie Průsečík s y Úkol 1 Úkol 2Definice a=b=0a=0 b=0Vyšetření.
CHEMIE ROZTOKY - CVIČENÍ.
RoztokyRoztoky Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Způsoby vyjadřování složení směsí
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Udávání hmotností a počtu částic v chemii
ROZTOKY Obr Obr. 2.
složení roztoků, hmotnostní zlomek, procentová koncentrace
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Udávání hmotností a počtu částic v chemii
5,2 Milan Hanuš X Poznámky TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého.
Milan Hanuš Přehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Chemické výpočty II.
LOGARITMICKÉ ROVNICE Mgr.Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR 1.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
SLOŽENÍ ROZTOKŮ. OBSAH Složení roztoků Vyjádření složení roztoků Nasycený roztok Nenasycený roztok Zředěný a koncentrovaný roztok Hmotnostní zlomek Procentní.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_III/2_INOVACE_04-06 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Ředění a směšování roztoků pomocí směšovací rovnice
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Hospodářské výpočty 4 – Směšovací a rozdělovací počet
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
PŘEVODY JEDNOTEK DÉLKY, OBSAHU, OBJEMU, HMOTNOSTI A ČASU
Transkript prezentace:

Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních a komunikačních technologií Tento projekt je spolufinancován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Slovní úlohy o směsích Řešené pomocí rovnic, soustavy rovnic, křížového pravidla. Příklady. Test. Přehled učiva K učebnici Calda, E.: Matematika pro dvouleté a tříleté učební obory SOU 1. díl Prometheus, 2002, s. 149 Milan Hanuš

Získat odpověď lze třemi způsoby: Potřebujete smísit dvě nebo více látek a nevíte, co vznikne? Získat odpověď lze třemi způsoby: 1. Pomocí rovnice o jedné neznámé 2. Řešením soustavy rovnic Chcete smísit dvě nebo více látek a nevíte, kolik které použít, aby výsledná směs měla požadovanou koncentraci? Nevíte, kolik určité směsi můžete ještě připravit z dané suroviny? 3. S využitím křížového pravidla Kolik potřebujete dané látky, abyste získali dané množství určité směsi? ZPĚT

lejeme vždy kyselinu do vody!!! 1. Řešení úloh o směsích pomocí rovnice o jedné neznámé Příklad: Kolik litrů destilované vody a 1,5% kyseliny je třeba na přípravu 15 litrů 0,27% kyseliny? POZOR! při ředění kyselin lejeme vždy kyselinu do vody!!! Postup:  a) úlohu nakreslíme   VODA 0%  x litrů   KYSELINA 1,5%  (15-x) litrů   NAŘEDĚNO 0,27%  15 litrů   + = b) v nádobách násobíme 0 · x                          1,5 · (15 -x)                  0,27 · 15 c) sestavíme rovnici a vyřešíme ji. 1,5 · (15 - x) = 0,27 · 15  22,5 - 1,5x = 4,05          - 1,5x = - 18,45 x = 12,3 Je třeba 12,3 litrů destil. vody a 15 - 12,3 = 2,7 litrů 1,5% kyseliny. ZPĚT

2. Řešení úloh o směsích pomocí soustavy rovnic Příklad: Kolik litrů vody a 1,5% kyseliny je třeba na přípravu 15 litrů 0,27% kyseliny  kyseliny? Postup: Jednou rovnicí porovnáme množství látek a druhou obsah látek Voda ....................x litrů 1,5% kyselina ...... y litrů Celkem  ............. 15 litrů Obsah kyseliny ve vodě ................. 0 · x/100 litrů kyseliny Obsah kyseliny v 1,5% kyselině ..... 1,5 · y/100 litrů kyseliny Celkem  ....................................... 15 · 0,27/100 litrů kyseliny x + y = 15 0 · x/100 + 1,5 · y/100 = 15 · 0,27/100 x + y = 15 y = 2,7 litrů 1,5% kyseliny x + 2,7 = 15 x = 12,3 litrů vody Na přípravu 15 litrů 0,27% kyseliny z 1,5% kyseliny je potřeba 2,7 litrů 1,5% kyse-liny a 12,3 litrů vody. ZPĚT

3) Směšovací ( křížové) pravidlo Příklad: Kolik litrů vody a 1,5% kyseliny je třeba na přípravu 15 litrů 0,27% kyseliny  kyseliny? Postup: Řádek (1) 1,5% kyselina 0% kyseliny v dest. vodě Řádek (2) Koncentrace roztoku, který chceme získat  (0,27%) Řádek (3) Odečíst ve směru šipek bez ohledu na znamínka (1.5 - 0.27 = 1.23 ; 0 - - 0,27 = 0.27) a získáme POMĚR, v němž je třeba ředit ( 0.27 dílů kyseliny o kon-centraci 1,5% a 1.23 dílů vody), aby vznikl roztok o koncentraci 0,27% kyseliny, Dále musíme celek (15 litrů) rozdělit v poměru 0,27 : 1,23 … 15 : (0,27 + 1,23) = 10 li-trů  (jeden díl). Kyseliny o koncentraci 1,5% bude třeba 0,27 dílů, to je 0,27 · 10 = 2,7 litrů Destilované vody bude třeba 1,23 dílů, to je 1,23 · 10 = 12,3 litrů Na přípravu 15 litrů 0,27% kyseliny z 1,5% kyseliny je potřeba 2,7 litrů kyseliny a 12,3 litrů vody. ZPĚT

Naleznete jiné možnosti Příklad: Závodník použil pro pohon svého automobilu 12 litrů směsi připravené ze 3 litrů benzínu v ceně 28 Kč/ l, 20 litrů v ceně 36 Kč/ l a 2 litrů ethanolu za 90 Kč/ l. Kolik činily náklady na pohonné hmoty a za jakou cenu mohl rozprodat zbytek připravené směsi? 3 litry 28 Kč/l 20 litrů 36 Kč/l 2 litry 90 Kč/l (3 + 20 +2) litrů x Kč/l + + = 3 · 28 + 20 · 36 + 2 · 90 = 25 · x Naleznete jiné možnosti řešení této úlohy? x = (3 · 28 + 20 · 36 + 2 · 90) : 25 x = 39,36 Náklady na pohonné hmoty činily 39,36 · 12 = 472.50 Kč. Jeden litr pohonné směsi prodal za 39,50 Kč/litr. ZPĚT

Příklad: Objem cisterny postřikovače je 4,8 m3. Postřik má obsahovat 0 Příklad: Objem cisterny postřikovače je 4,8 m3. Postřik má obsahovat 0.05% účin-né látky. V transportním balení je 20 dm3 koncentrátu o obsahu 80 % účinné látky. Kolik dm3 koncentrátu rozpustíme v cisterně? (4800 – x) dm3 0% x dm3 80% 4800 dm3 0,05% + = (4800 – x) · 0 + 80 · x = 4800 · 0,05 80x = 240 x = 3 Na přípravu cisterny postřiku použijeme 3 litry koncentrátu ředěného vodou. Při ředění i aplikaci dbáme bezpečnosti práce a bereme ohled na okolní přírodu (ochranné pomůcky, zbylé obaly nespalujeme ani nevyhazujeme, dodržujeme dávky na m2 atd.)

Tento projekt je spolufinancován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky K O N E C TEST

Kolikaprocentní roztok octa vznikne přilitím 0,03 litru stolního octa (8%) do 0,97 litru polévky bez octa? Kolik 15% kyseliny naředíme destilovanou vodou z ¼ litru 60% kyseliny? Lze pomocí pitné vody připravit ze 3 litrů 40% alkoholu nápoj o obsahu 45% alkoholu? Kolik bude stát 10 dkg směsi cukroví složené ze 2,5 kg za 40 Kč/10 dkg, 2 kg za 5 Kč/10 dkg a 4,5 kg za 20 Kč/10 dkg? VÝSLEDKY TESTU Vznikne 1 litr 0,24% roztoku octa. Ze čtvrt litru 60% kyseliny naředíme 1 litr 15% kyseliny. Ze 40% alkoholu nelze pitnou vodou připravit 45% alkohol. 10 dkg směsi bude stát 22,50 Kč. t e s t ZPĚT