Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Advertisements

Slovní úlohy o pohybu.
Slovní úlohy řešené rovnicí II.
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Slovní úlohy o pohybu střetávací
nerovnoměrného pohybu tělesa
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Slovní úlohy o pohybu Varianta 2: Pohyby stejným směrem.
C) Slovní úlohy o pohybu
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy na společnou práci
Pravoúhlý a obecný trojúhelník řešené příklady
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 1
Projekt Moderní škola, registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Velké Přílepy, okr. Praha-západ, Pražská 38, Velké.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
VY_32_INOVACE_KGE.4.55 Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Tematický celek: Konstruktivní geometrie 4.ročníku Cílová skupina:
Slovní úlohy O pohybu 2.
Slovní úlohy o pohybu Autor: Vladislava Hurajová.
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
VY_32_INOVACE_07/3/17_Aplikační úlohy
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tematický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tématický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (2. část)
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 2
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tématický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tematický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Slovní úlohy o pohybu 1 typ úloh – stejný směr
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tématický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tématický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
Řešení slovních úlohy o pohybu – předměty se pohybují proti sobě Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
C) Slovní úlohy o pohybu
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tématický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tematická oblast: Rovnice, nerovnice, výrazy Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
1 Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem.
Hra – Riskuj – slovní úlohy o pohybu – 1.
3.3 SLOVNÍ ÚLOHY - lineární rovnice Mgr. Petra Toboříková.
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_20_Slovní úlohy o pohybu Téma:
VY_32_INOVACE_Pel_II_18 Soustavy rovnic – slovní úlohy6
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy o pohybu Pohyby proti sobě s časovým posunem.
Slovní úlohy o pohybu postup na konkrétním příkladu
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Slovní úlohy o pohybu IV. (2 úlohy)
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o pohybu.
Slovní úlohy o pohybu.
Transkript prezentace:

Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA VY_42_INOVACE_MAT.1.19 Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tématický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol. Autor: Mgr. Jitka Křičková Téma: Slovní úlohy Datum vytvoření: 19.3. 2013

VY_42_INOVACE_MAT.1.19 Anotace Slovní úlohy je výhodné rozdělit na několik typů a určit nejsnadnější postup jejich řešení. Je vhodné označit v dané úloze jednu veličinu jako neznámou (většinou tu , na kterou se text úlohy ptá) a ostatní veličiny popsat nějakým vztahem (vzorcem) k této neznámé. Potom sestavíme rovnici a vyřešíme ji. Součástí řešení rovnice je i odpověď.

Geometrické úlohy Příklad: VY_42_INOVACE_MAT.1.19 Geometrické úlohy Příklad: Trojúhelník má obvod 42 cm. Strana a je 2 krát kratší než strana b, strana c je o 2 cm delší než strana a. Určete velikosti stran trojúhelníku. A B C x 2x x+2 o = x + 2x + x + 2 42 = 4x + 2 40 = 4x x = 10 a = 10 cm , b = 20 cm, c = 12 cm

Rozdělovací úlohy Příklad: VY_42_INOVACE_MAT.1.19 Rozdělovací úlohy Příklad: Tři studenti se zúčastnili letní brigády. Dohromady si vydělali 1 780, - Kč. Rozdělili se podle času, který trávili v práci takto: Petr dostal o třetinu méně než Honza a Pavel dostal o sto korun více než Petr. Kolik dostal každý z nich? Petr .................... Honza ................ x Pavel .................. Dohromady : 9x - 2x = 5 040 7x = 5 040 x = 720 Honza 720, Petr 480, Pavel 580.

Úlohy o pohybu: Příklad: VY_42_INOVACE_MAT.1.19 Příklad: Z měst A a B vzdálených od sebe 180 km vyjely proti sobě zároveň dva automobily. Nákladní automobil jel rychlostí 60 km/hod, osobní automobil jel rychlostí 90km/hod. Kdy a kde se potkaly? Řešení: osobní automobil nákladní automobil s = v . t v2 = 90 v1 = 60 t2 = x t1 = x s2 = 90 . x s1 = 60 . x s = s1 + s2 180 = 60 x + 90 x 180 = 150 x s1 = 60 . x = 60 . 1,2 = 72 x = 1,2 Odpověď: Automobily se potkají za 1,2 hod ( tedy 1 hodinu a 12 minut ) ve vzdálenosti 72 km od místa A ( 108 km od místa B ).

VY_42_INOVACE_MAT.1.19 Příklad: Za traktorem, který jede rychlostí 12 km/h, bylo vysláno auto o 3,5 hodiny později. Má ho dostihnout za 45 minut. Jakou rychlostí jede? s v t traktor auto 12 . 4,25 12 4,25 0,75 x x 0,75 Dráhy obou vozidel jsou stejné. 12 . 4,25 = 0,75 x / *4 4.12 . 4,25 = 3 x x = 16. 4,25 = 68 km/hod Automobil jel rychlostí 68 km/hod.

VY_42_INOVACE_MAT.1.19 Výpočet doby napouštění nádrží, výtokové doby, úlohy na společnou práci Příklad: Řidič A provede odvoz materiálu na stavbu za 35 hodin. Jezdí - li společně s ním řidič B , odvezou materiál za 10 hodin. Za jak dlouho by odvezl materiál sám řidič B ? Řešení: řidič A řidič B oba spolu za hodinu 35 hodin x hodin za hodinu 10 hodin za hodinu 2 x + 70 = 7 x x = 14 Řidič B by sám odvezl materiál za 14 hodin

Úloha o pohybu: CH1 CH2 v s t VY_42_INOVACE_MAT.1.19 Úloha o pohybu: Ze dvou míst M , N vyjdou proti sobě současně dva chodci. První ujde vzdálenost MN za 5 hodin 30 minut; druhý ujde vzdálenost NM za 4 hodiny 24 minuty. Oba chodci jdou stále stejnou rychlostí. Vypočtěte, za jak dlouho se potkají. x M N y x-y CH1 CH2 v s t

Byly použity vlastní materiály. VY_42_INOVACE_MAT.1.19 Byly použity vlastní materiály.