Reality show, ktorá našla brata Výsledky sledovanosti
Reality show VyVolení se v Čechách stala fenoménem doslova ze dne na den Hned po uvedení prvních dílů bylo jasné, že cíl, který si televize Prima stanovila, tedy zvýšení svého podílu na trhu, se splnil. Splnil se i druhý cíl obohatit a rozšířit spektrum diváků televize Prima. Show ze života VyVolených nejenže splnila tato očekávání, v průběhu jejího uvedení navíc Prima překonala několik svých dosavadních rekordů. Závěrečné finále vysílané 11.12., které shlédlo 2.207 milionu dospělých diváků, se stalo historicky nejsledovanějším pořadem Primy. Rovněž průměrný podíl na trhu v hlavním večerním čase dosáhl v tomto dni pro skupinu diváků starších 15 let rekordní hodnoty, Primu si zvolilo ke sledování 41,63% ze všech dospělých diváků přítomných u TV. Z hlediska podílu na trhu bylo nejúspěšnějším dílem VyVolených Zúčtování ze 6.9., kdy VyVolení navrhli na vyloučení ze svého středu Hanse. Diváky rovněž pohltily dramatické události, v jejichž důsledku byli všichni soutěžící zcela neplánovaně vystěhováni z Vily na pražské Harfě v jednom dni. Jejich vystěhování a následné zabydlení se v nové Vile se slovenskými soutěžícími (vysíláno 20. a 21.11. 05) patří mezi tři nejsledovanější epizody ze života VV. Velmi sledovaným pořadem byla také Emilova svatba. Reality show zcela podle očekávání zaujala ve větší míře mladší diváky, Nejvěrnějšími diváky reality show VyVolení byly především ženy ve věku 15 – 34 let, ale ani muži stejného věku nezůstali pozadu.
Díky úspěšnému podzimnímu schématu v čele s VyVolenými se Primě podařilo ještě více upevnit svoji pozici a vytvořit vyrovnanější prostředí na českém televizním trhu. Prima posílila zejména v primetimu, v září – listopadu v hlavním večerním čase Primu sledovalo v průměru téměř 30% ze všech dospělých diváků u TV, oproti předchozímu období roku 05 došlo k nárůstu o více než 7%. Výrazně se rovněž proměnila struktura televizních diváků Prima TV a značně posílila klíčová cílová skupina 15 – 44 let, v září – listopadu v hlavním večerním čase Primu sledovalo více než 33% ze všech diváků u TV v tomto věku, tedy o 12.1 více než v předchozím období roku 2005. Celkově můžeme hodnotit velmi pozitivně omlazení divácké základny Prima TV. Strategie Prima TV je spjata nejen s pořady VyVolení, ale i dalšími obměnami v programovém schématu. Avšak tato reality show se největší měrou podílela na současném výsledku Prima TV a hlavně na její výborné pozici na domácím trhu. Divácky úspěšná show byla zajímavá a napínavá od začátku do úplného konce. Nejde jen o suchou řeč statistik, čísel a koláčů sledovanosti. Není snad nikdo, kdo by nevěděl, „kdo že je z Václaváku“, nebo netušil, co že znamená nyní už masově rozšířené slovíčko „fičák“. V České republice se díky rekordnímu zájmu televizních diváků a skvělých soutěžících VyVolených zrodil fenomén. A to považujeme za velký úspěch. Zdroj dat: ATO - Mediaresearch
VyVolení – Finále! neděle 11.12.2005, Dospělí 15+
VyVolení – Finále! neděle 11.12.2005, Dospělí 15 - 34
VyVolení - Zúčtování úterý 6.9.2005, Dospělí 15+
VyVolení - Výzva čtvrtek 6.10.2005, Dospělí 15+
Změna podílu na trhu Prima TV - dospělí 15-49
Změna podílu na trhu Prima TV - dospělí 15+ Zdroj dat: ATO - Mediaresearch
VyVolení - hlavní pořad dne
VyVolení - hlavní pořad dne
VyVolení - hlavní pořad dne Zdroj dat: ATO - Mediaresearch