ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Geografie cestovního ruchu
Advertisements

Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Terciér – Obslužná sféra
CESTOVNÍ RUCH A REKREACE
Předmět: Zeměpis EU peníze školám
Služby -ekonomická činnost člověka, která poskytuje užitek -ve vyspělých zemích až 55% zaměstnaných.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Helena Nováková
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Afrika Socioekonomická geografie 1
Devátá Marta Devátá Monika
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
SLUŽBY Nevýrobní složka hospodářství. Nejdynamičtěji se rozvíjející sektor hospodářství (za 10 let vzrostl o 15% podíl na HDP na 55%). Maloobchod, peněžnictví,
Afrika orientace na mapě VY_32_INOVACE_Ze z 2
Jméno autora: František Sajdl Třída/ročník: H3A, 3.ročník
Lokalizační faktory (druhá část)
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Zelená revoluce Název školy
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_97.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Periferní oblasti V Asie
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
NázevTuristický ruch Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník Tematická oblast Sociální prostředí Anotace Prezentace na téma turistický ruch, obsahuje otázky,
CESTOVNÍ RUCH.
Cestovní ruch Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Management cestovního ruchu
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Ondřej Beran, 8.J. ?  Geografie cestovního ruchu je věda hraniční a syntetická  Intenzita cestovního ruchu roste  Rekreační oblasti – významná střediska.
Selektivní předpoklady URBANIZACE - městský způsob života X tendence návratu k přírodě, + služby, finance, volný čas, vzdělání, dosah CA a CK, dopravní.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Materiálně technické předpoklady
CESTOVNÍ RUCH Předpoklady cestovního ruchu Rozmístění cestovního ruchu
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
CESTOVNÍ RUCH.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
REGIONÁLNÍ ANALÝZA CESTOVNÍ RUCH
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_87.
CESTOVNÍ RUCH.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Geografie cestovního ruchu
Předpoklady cestovního ruchu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název:
N Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ n Číslo a název šablony n klíčové aktivity III/2 n klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Cestovní ruch. Co to je? Všechny druhy činnosti člověka, za účelem rekreace, mimo jeho bydliště Významná složka ekonomiky Druhy cestovního ruchu: krátkodobý.
Cestovní ruch I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Postavení CR v hospodářství
Česká republika Cestovní ruch ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
Transkript prezentace:

ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR: Jan KOHOUTEK TEMATICKÁ OBLAST: Socioekonomická a regionální geografie NÁZEV DUMu: Cestovní ruch POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 3 KÓD DUMu: JK_REG_GEO_03 DATUM TVORBY: ANOTACE (ROČNÍK): 3. ročník – DUM – seznamuje žáky s problematikou cestovního ruchu, jeho rozdělením a předpoklady k jeho rozvoji METODICKÝ POKYN:

Cestovní ruch Souhrn přechodných pobytů osob (turistů) v cílových oblastech (destinacích) a souhrn služeb, které jejich cestování a pobyty organizují a podporují Souhrn přechodných pobytů osob (turistů) v cílových oblastech (destinacích) a souhrn služeb, které jejich cestování a pobyty organizují a podporují Tvoří významnou část hospodářství, zejména v některých zemích Tvoří významnou část hospodářství, zejména v některých zemích Podle Světové organizace cestovního ruchu (World Tourism Organization, UNWTO) jen mezinárodní cestovní ruch tvoří asi 25 až 30 % všech světových služeb a zaměstnává přes 100 milionů osob Podle Světové organizace cestovního ruchu (World Tourism Organization, UNWTO) jen mezinárodní cestovní ruch tvoří asi 25 až 30 % všech světových služeb a zaměstnává přes 100 milionů osob

Cestovní ruch Klient služeb cestovního ruchu se nazývá turista Klient služeb cestovního ruchu se nazývá turista pobývá nejméně 24 hodin a nejvýše jeden rok mimo svůj obvyklý domov, nemá z této destinace příjem a neruší své právní vztahy s domovem, kam se nakonec vrací pobývá nejméně 24 hodin a nejvýše jeden rok mimo svůj obvyklý domov, nemá z této destinace příjem a neruší své právní vztahy s domovem, kam se nakonec vrací Cestovní ruch zahrnuje množství služeb, například dopravních, informačních, stravovacích a ubytovacích, ale také průvodcovských, zábavních, kulturních, pojišťovacích….. Cestovní ruch zahrnuje množství služeb, například dopravních, informačních, stravovacích a ubytovacích, ale také průvodcovských, zábavních, kulturních, pojišťovacích….. Oblast cestovního ruchu také jedním z největších zaměstnavatelů a poskytuje jak zaměstnání trvalá, tak také sezónní a příležitostná Oblast cestovního ruchu také jedním z největších zaměstnavatelů a poskytuje jak zaměstnání trvalá, tak také sezónní a příležitostná Pro vysloveně turistické země, jako je Španělsko, Řecko, Chorvatsko, Bulharsko, Egypt, Turecko nebo Thajsko je cestovní ruch důležitou částí jejich národního hospodářství Pro vysloveně turistické země, jako je Španělsko, Řecko, Chorvatsko, Bulharsko, Egypt, Turecko nebo Thajsko je cestovní ruch důležitou částí jejich národního hospodářství

Turistika na Makarské riviéře (Chorvatsko)

CR - rozdělení Podle přínosu pro národní hospodářství rozdělujeme: Aktivní cestovní ruch (návštěva země zahraničními turisty) Aktivní cestovní ruch (návštěva země zahraničními turisty) Pasivní cestovní ruch (domácí turisté ze své země) Pasivní cestovní ruch (domácí turisté ze své země) Pro stát význam zejména aktivní CR – příjmová složka státní bilance Pro stát význam zejména aktivní CR – příjmová složka státní bilance Pasivní CR – prostředky utracené občany domácího státu v zahraničí – záporná položka Pasivní CR – prostředky utracené občany domácího státu v zahraničí – záporná položka Rozdílný podíl kontinentů (nejvíce Evropa – 33%) Rozdílný podíl kontinentů (nejvíce Evropa – 33%)

PŘEPOKLADY CR Selektivní předpoklady (kdo se CR účastní): 1. Urbanizační předpoklady – typická aktivita městského obyvatelstva – touha vymanit se z městského prostředí 2. Demografické předpoklady – důležitá hustota obyvatelstva – vzrůstá s hustotou 3. Sociální předpoklady – ekonomická aktivita – hlavně zaměstnaní obyvatelé – načerpání nových sil

PŘEDPOKLADY CR Lokalizační předpoklady :(schopnost krajiny poskytovat vhodné podmínky pro různé formy cestovního ruchu) 1. Přírodní podmínky – reliéf zem. povrchu, podnebí, vodstvo, parky 1. Kulturně-historické podmínky – kulturní památky, historické stavby, muzea, technická díla

Masa turistů na Karlově mostě v Praze

Lyžařská střediska ve světě

PŘEDPOKLADY CR Realizační předpoklady (umožňují uskutečnit nároky účastníků CR 1. Komunikační dostupnost – časová dostupnost, spojení 2. Materiálně technická základna – ubytovací, stravovací zařízení, doplňková zařízení, zdravotnická zařízení……

Materiálně technická základna – LANOVKA Jánské lázně – Černá hora

Cestovní ruch Mezi nejoblíbenější cíle rekreačních turistů patří v létě mořské pobřeží a v zimě vysoké hory Mezi nejoblíbenější cíle rekreačních turistů patří v létě mořské pobřeží a v zimě vysoké hory Poznávací turismus nejvíce přitahují oblasti bohaté na historické, umělecké a kulturní památky (Francie, Itálie, Řecko), přírodní rezervace, bohatý kulturní život a ovšem i mimořádné světové výstavy, festivaly, lidový folklor a podobně Poznávací turismus nejvíce přitahují oblasti bohaté na historické, umělecké a kulturní památky (Francie, Itálie, Řecko), přírodní rezervace, bohatý kulturní život a ovšem i mimořádné světové výstavy, festivaly, lidový folklor a podobně Významnou složku tvoří sportovní turismus zahrnující olympiády, mistrovství, turnaje atd. Významnou složku tvoří sportovní turismus zahrnující olympiády, mistrovství, turnaje atd.

Sportovní stadiony slouží sportovnímu turismu

PořadíZeměRegion Příezdy (2009) mil. Příjezdy (2008) mil. Příjezdy (2007) mil. 1.FrancieEvropa Spojené státy Sev. Amerika ŠpanělskoEvropa ČínaAsie ItálieEvropa Spojené království Evropa TureckoEvropa NěmeckoEvropa MalajsieAsie Mexiko Sev. Amerika Česká republika Evropa??6.66.7

PořadíZeměRegion Příjem (2009) Příjem (2008) Příjem (2007) 1. Spojené státy Sev. Amerika $94.2 mld. $110.1 mld. $97.1 mld. 2.ŠpanělskoEvropa $53.2 mld. $61.6 mld. $57.6 mld. 3.FrancieEvropa $48.7 mld. $55.6 mld. $54.3 mld. 4.ItálieEvropa $40.2 mld. $45.7 mld. $42.7 mld. 5.ČínaAsie $39.7 mld. $40.8 mld. $37.2 mld. 6.NěmeckoEvropa $34.7 mld. $40.0 mld. $36.0 mld. 7. Spojené království Evropa $30.1 mld. $36.0 mld. $38.6 mld. 8.AustrálieOceánie $25.6 mld. $24.8 mld. $22.3 mld. 9.TureckoEvropa $21.3 mld. $22.0 mld. $18.5 mld. 10.RakouskoEvropa--- $21.8 mld. $18.9 mld. 32. Česká republika Evropa--- $7.7 mld. $6.6 mld.

Cestovní ruch největší význam pro využití cestovním ruchem mají dva podnební pásy – mírný a subtropický největší význam pro využití cestovním ruchem mají dva podnební pásy – mírný a subtropický V ostatních podnebných pásech jsou klimatické hodnoty pro masový cestovní ruch a dlouhodobější pobyt nevhodné kvůli extrémně vysokým teplotám, přílišné vlhkosti vzduchu nebo naopak velkému suchu V ostatních podnebných pásech jsou klimatické hodnoty pro masový cestovní ruch a dlouhodobější pobyt nevhodné kvůli extrémně vysokým teplotám, přílišné vlhkosti vzduchu nebo naopak velkému suchu Klimatické poměry se uplatňují v rozhodující míře na sezónnosti = časový průběh realizace cestovního ruchu Klimatické poměry se uplatňují v rozhodující míře na sezónnosti = časový průběh realizace cestovního ruchu

Použité zdroje a literatura Literatura: Kašparovský, K. (1999): Zeměpis I v kostce. Havlíčkův Brod: Fragment. Toušek, V. et al. (2008): Ekonomická a sociální geografie. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, s.r.o. Internetové zdroje:

Použité zdroje a literatura Obrazové materiály: LACZAY, Björn. wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: %BCcke.jpg %BCcke.jpg %BCcke.jpg THEALX. wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: TACHIBOMBO07. wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: _world-1-.png _world-1-.png _world-1-.png GROH, Honza. wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: SCHACHNER, Sandro. wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: