Výrobce tkaných PET geomříží a geotextilií

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Advertisements

Téma: Plošné základy POS 1
STAVEBNICTVÍ Pozemní stavby Ztužující věnce ST14 Ing. Naděžda Bártová.
TECHNOLOGIE VÝSTAVBY OBJEKTŮ
Geotechnický průzkum Vít Černý.
Použitelnost Obvyklé mezní stavy použitelnosti betonových konstrukcí podle EC2: ·      mezní stav omezení napětí, ·      mezní stav trhlin, ·      mezní.
TÉMA 2 VÝSTAVBA, ÚDRŽBA, OPRAVY, ŽIVOTNOST VOZOVEK A EKONOMIKA
PRÁCE NA HRUBÉ SPODNÍ STAVBĚ
Zkoušení asfaltových směsí
KONSOLIDACE ZEMIN Pod pojmem konsolidace se rozumí deformace zeminy v čase pod účinkem vnějšího zatížení. Konsolidace je reologický proces postupného zmenšování.
s dopravní infrastrukturou
P Ř I R O Z E N É S U Š E N Í Ř E Z I V A
Mechanika zemin a zakládání staveb
Smyk Prof.Ing. Milan Holický, DrSc. ČVUT, Šolínova 7, Praha 6
OPTIMALIZACE NÁVRHU TUHÉ VOZOVKY
NAVRHOVÁNÍ A POSOUZENÍ VOZOVEK
STANOVENÍ MODULU PRUŽNOSTI TLUMENÝM RÁZEM
Diagnostika a zkušebnictví
VOZOVKA A JEJÍ FUNKCE Základní pojmy Kluzná vrstva Obrusná vrstva KRYT
PODLOŽÍ VOZOVKY A JEHO CHARAKTERISTIKY
Smyková odolnost na protlačení
Beton 5 Prof. Ing. Milan Holický, DrSc.
NK 1 – Konstrukce Přednášky: Doc. Ing. Karel Lorenz, CSc.,
Studijní program Stavební inženýrství
LEHKÉ MATERIÁLY.
Mapa zájmu - plány.
Vodorovný vrh Graf trajektorie Mgr. Alena Tichá.
Houževnatost Základní pojmy (tranzitní lomové chování ocelí, teplotní závislost pevnostních vlastností, fraktografie) (Empirické) zkoušky houževnatosti.
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Název operačního programu:
STAVEBNICTVÍ Vytápění Otopná tělesa – rozdělení (STA 42) Konvektory
Pece pro výpal keramických výrobků
TYPY MODELŮ FYZIKÁLNÍ MATEMATICKÉ ANALYTICKÉ NUMERICKÉ.
Struktura a vlastnosti pevných látek
STABILITA NÁSYPOVÝCH TĚLES
s dopravní infrastrukturou
PRUŽNOST A PEVNOST Název školy
PRUŽNOST A PEVNOST Název školy
GEOTECHNICKÝ MONITORING
SEPARAČNÍ A FILTRAČNÍ FUNKCE
GEOTECHNICKÝ MONITORING Eva Hrubešová, katedra geotechniky a podzemního stavitelství FAST VŠB TU Ostrava.
INVERZNÍ ANALÝZA V GEOTECHNICE. Podstata inverzní analýzy Součásti realizace inverzní analýzy Metody inverzní analýzy Funkce inverzní analýzy.
Interakce konstrukcí s podložím
PRUŽNOST A PEVNOST Název školy
stavebnictví Pozemní stavby Zemní práce a pažení STA32
PODZEMNÍ STAVBY Mikrotunelování Ústav geotechniky.
PRUŽNOST A PEVNOST Název školy
Řešení dopravy v oblasti Spořilova 7 / 2014
Způsob zhutňování je ovlivněn těmito faktory:
Analýza vyztužení prvků Vedoucí práce: Ing. Iva Broukalová, Ph.D.
Dopravní a liniové stavby
DETERMINUJÍCÍ FAKTORY STABILITNÍ ANALÝZY
Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_ZLEPŠENÍ KVALITY ZÁKLADOVÉ PŮDY_S4
Fakulta stavební VŠB-TU Ostrava Miroslav Mynarz, Jiří Brožovský
Stávajíc stav: Dům (velmi malý) starý cca 60 let. Základy kameno-hliněné. Lokalita - Bernartice u Tábora. Vykopaná podlaha do hloubky cca 30 cm Místnosti.
Zpevňování základové půdy
ANALÝZA KONSTRUKCÍ 9. přednáška.
PRUŽNOST A PEVNOST Název školy
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru zednické práce. Prezentace obsahuje výklad hlubinných základů.
PROTLAČOVÁNÍ. Protlačování Soubor metod, který umožňuje zabudovat do zeminy potrubí (konstrukce malých kruhových i nekruhových profilů) bez porušení nadloží.
Mechanické převody. Seznámení studentů se základními stavebními prvky strojů a strojního zařízení. Úvod do problematiky mechanických spojů.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 27 Anotace.
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Úprava a stabilizace řeky Bečvy po povodních 1997
Zakládání na skále.
Přesypané konstrukce.
Konsolidace Consolidation
© 2014 Karel Vojtasík - Geotechnické stavby
Úvod Historie - Účel - Rozdělení metod „ÚPRAVY HORNIN A ZEMIN“
VLIV KOROZE NA VLASTNOSTI PŘEDPÍNACÍ VÝZTUŽE
Transkript prezentace:

Výrobce tkaných PET geomříží a geotextilií Tkané geotextilie při zakládání silničního tělesa na mokřadech a rašelinách Ing. Dalibor Grepl

Obchvat historického města Gniezna – R 15

V okolí města jsou mokřady a velmi málo únosné rašelinové půdy (2-8 MPa) Zakládání konvenčními metodami téměř není možné

Část dokumentace – geologický profil

Část dokumentace – geologický profil

Autor projektu: Dr.Inž. Jerzy Rzeźniczak Dodavatel: Energopol Szcecin Řešení zakládání: štěrkopískové piloty vyztužené po obvodu geosyntetikem  princip Kordárna pro tuto stavbu vyvinula a dodala výrobek Geo-tube Kortex – pevnostní PET geotextilii tkanou na kruhovém stavu, pevnostní řady 100/200 kN

Dr.Inž.Jerzy Rzezniczak (Geotechnika Poznaň)

Priečny rez; projekt uvažuje s 3060 razenými pilotami – typ displacement; rýchlosť razenia cca 180 pilot/týždeň

Je to vlastně velmi jednoduché…. …a technicky elegantní:

Vibračně–razicí stroj ICE

Pracovní ocelová výpažnice 80cm; Klapky jsou během zatlačování uzavřené a zajistí vytlačení zeminy

Zavibrování výpažnice až na únosnou vrstvu; krácení GEO-TUBE KORTEX 100/200 na požadovanou délku

Geo-tube Kortex se připevní k násypce, spodní otvor “hadice“ se zaváže, násypka se nasadí na výpažnici a Geo-tube se vloží do výpažnice

Naplnění Geo-tube nedrceným štěrkopískem; frakce 2-40>50%, φ=38°

Vytažení pažnice při současném vibrování způsobuje zhutnění štěrkopísku a napnutí geotextilie – vznikají vodorovná napětí, díky nimž je ŠP pilota, obalená geotextilií, pevnější než okolní zemina

Celkový pohled na podloží budoucího tělesa násypu

Pohledy na hotové piloty; rozteč 3m

Dr.Inž. Jerzy Rzeźniczak provedl na stavbě několik zkoušek, které potvrdily, že varianta zakládání ŠP pilotami, zpevněnými geotextilií, je v těchto geologických podmínkách nejvhodnější …

Statická zatěžovací zkouška (35t); konsolidace se ustálila po 21 dnech na 34cm (předpoklad byl 40-60cm!!) Zkoušky zhutnění ŠP pilot ukázaly, že index zhutnění je 0,66

Po dokončení ražení pilot bude vybudována geodeska (KortexGT 200/50, KortexGTPP 40/40-výztuha + separace, 40cm netříd.ŠP 0-32). Nad geodeskou konsolidační násyp (3-4 týdny), poté úprava na požadovanou niveletu

Stále přítomný přísný stavební dozor z EU …

Shrnutí - hlavní benefity: kombinace štěrkových pilot s geotextilií je ideální pro rašeliny, jíly či zeminy se smykovým napětím τ< 15 kPa (pro τ = 15-20 kPa jsou geotextilie doporučovány a pro vyšší τ již nejsou nutné) díky tomuto způsobu zakládání se dosahuje rovnoměrného sedání po zhotovení piloty je poměrně rychle dosaženo bezpečné hodnoty smykové pevnosti a pilotu je možno již po krátkém čase zatížit není potřeba mít tak hustou síť pilot, jako např. u zakládání betonovými pilotami výhodou GEO-TUBE KORTEX® je jejich bezešvé provedení (švy totiž bývají častou příčinou neúspěchu aplikace tohoto způsobu zakládání) HPV (hladina podzemní vody) nemá žádný vliv na pilotáž (dostane-li se do roury voda, geo-tube se štěrkem ji „vytlačí“ po obvodě ven)

… a to ještě není všechno: piloty lze razit i v zimě (cca do -10°C), díky tomu dochází k významnému zrychlení výstavby. V zimních měsících probíhá pilotáž a na jaře následné geotechnické práce. vhodné pro tzv. pudinkové zeminy vliv sufoze je zde zanedbatelný, dochází zde k žádoucímu laminárnímu proudění (sufoze se projevuje u turbulentního proudění; geotextilie by jí zabránila) tato metoda zakládání není doporučována pro zeminy s ojedinělými většími kameny, mohly by zastavit rouru a tak by se nedostala až do únosného podloží pilota musí být vetknuta min 0,5 m do únosného podloží štěrkopískové piloty zlepšují základové poměry: odvodňují drény, zvyšují modul pružnosti základu, urychlují konsolidaci

Část dokumentace – jeden z příčných řezů Děkuji za Vaši pozornost Část dokumentace – jeden z příčných řezů