ČÁSTI TĚLA ROSTLIN DÍL 2. Květy a plody.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny 4. ročník
Advertisements

Urči, o kterou rostlinu se jedná
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.17 Anotace: Prezentace seznamuje s dělením plodů podle oplodí a druhy plodů. Vzdělávací oblast: Plody a semena Autor: Ing. Jiří.
SAVCI.
Plody Přírodopis VY_32_INOVACE_179, 9. sada, Př3 ANOTACE
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.16 Anotace: Prezentace podle obrázků seznamuje se stavbou květu a květenství, vysvětluje mechanismus opylení, oplození. Vzdělávací.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
ZKUS ROZTŘÍDIT NĚKTERÉ ŽIVOČICHY
Rozmnožování rostlin Opylení
PLAZI, OBOJŽIVELNÍCI, RYBY, BEZOBRATLÍ
HOUBY.
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Opakování 7. ročníku 2 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Morfologie rostlin – květ
PLOD.
ŽIVOČICHOVÉ.
Obecná botanika Semena a plody.
Stavba rostlinného těla
Listy, květy a plody rostlin
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
ČÁSTI TĚLA ROSTLIN DÍL 1. Kořeny, stonek, listy.
Rostlinné orgány - květ
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
PTÁCI.
Pojmenuj domácí zvířata
Stavba květu, květenství
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
PROČ ROSTLINA KVETE Při opylení je pylové zrno přeneseno u nahosemenných rostlin na nahé vajíčko nebo u krytosemenných rostlin na bliznu pestíku. Květy.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Stavba rostlinného těla Květ a květenství
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
14.1 Květ, plod, semena plody květy semena
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se stavbou květů a s funkcí jednotlivých.
Název Generativní orgány rostlin – Květ Předmět, ročník
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VĚDOMOSTNÍ HRA JE TO PRAVDA, NEBO NE. VYŠŠÍ ROSTLINY II
Stavba těla živočichů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Poznej volně žijící zvířata
 A, rozlišené na A Např. u sedmikrásky  B, Nerozlišené, mající.
Stavba těla živočichů Savci
Počet nohou Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Volně žijící zvířata – pole, louka, les
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY (Magnoliophyta)
KVĚTENSTVÍ.
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Člověk a jeho svět 4. ročník
Části stromů Strom v ročních obdobích Význam zeleně pro člověka
Květ Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._21.KVĚT TÉMA: KVĚT ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_23_Přírodopis 7.ročník_Květ Téma: Květ CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: leden 2012.
Opylení a oplození Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Stavba kvetoucí rostliny Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):04/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda.
ROSTLINY.
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA -prezentace
zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_11_Květy Šablona Identifikátor školy:
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
BOTANIKA.
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Generativní rostlinné orgány
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

ČÁSTI TĚLA ROSTLIN DÍL 2. Květy a plody

Květy Slouží k rozmnožování rostlin Po opylení květu vzniká plod se semeny Květ má samčí a samičí část Samčí částí jsou tyčinky Jejich prašníky vytvářejí pyl Samičí částí je pestík Je-li květ opylen, v semeníku se vyvinou semena a vytvoří se plod

Stavba květu tyčinky pestík okvětní lístek Samčí část = tyčinky prašník nitka Samičí část = pestík blizna čnělka semeník Okvětní lístek blizna prašník čnělka nitka semeník vajíčko

Některé rostliny mají dva druhy květů. Zvlášť květy samčí a samičí. borovice lesní olše lepkavá vrba jíva Některé mají dokonce každý květ na jiné rostlině. Takovým rostlinám říkáme dvoudomé.

Květy mají různou barvu i tvar jednoduchý květ květenství květy samčí a květy samičí

Opylování květů hmyzem včelami, čmeláky, motýli větrem

Plody suché dužnaté nažky, oříšky, makovice, obilky, lusky, měchýřky

Dužnaté plody peckovice malvice bobule mají semeno uloženo v pecce mají semena uložena v jádřinci bobule semena jsou volně uložena v dužnině

Identifikátor materiálu: ICT2-2/45 Anotace   Žák se seznámí se stavbou těla rostlin; podrobněji s květy a plody Autor Mgr. Lenka Macháčková Jazyk   Čeština   Očekávaný výstup   Roztřídí některé přírodniny podle nápadných určujících znaků. Orientuje se v systému živé přírody. Speciální vzdělávací potřeby žádné Klíčová slova stavba rostlin, květ, plod Druh učebního materiálu Prezentace Druh interaktivity  Výklad Cílová skupina  Žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – první stupeň Typická věková skupina 8 – 9 let / 3. ročník Celková velikost  3,67 MB – PowerPoint

Použité obrázky: Učebnice Prvouka pro 3. ročník – 2. díl Použité obrázky: Učebnice Prvouka pro 3.ročník – 2.díl. Alter 1998 guh.cz gislib.upol.cz botanika.wendys.cz skolakov3a.sweb.cz ireceptar.cz fyto-kosmetika.cz leccos.com botanickafotogalerie.cz