Kvetoucí a nekvetoucí rostliny

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny 4. ročník
Advertisements

OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník. OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník.
Kvetoucí rostliny Michaela Běhůnková.
ROVNOVÁHA V PŘÍRODĚ.
Rostliny 1.třída.
Listnaté stromy a keře 4. ročník
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_437, 22. sada, Prvouka
Elektronická učebnice - I
Listy, květy a plody rostlin
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
UŽITKOVÉ ROSTLINY.
VY_32_INOVACE_170 Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Rostliny - význam a jejich dělení.
ŽIVÁ PŘÍRODA - ROSTLINY
VY_32_INOVACE_33_ Prvouka 3.ročník Rostliny 2.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_28_ Prvouka 3.ročník Rostliny 1.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
EVVO Prvouka 3. ročník ZŠ „ŽIVÁ PŘÍRODA“
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_05.
ČÁSTI TĚLA KVETOUCÍCH ROSTLIN
TŘÍDĚNÍ ROSTLIN.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Kvetoucí byliny.
ŽIVÁ PŘÍRODA ŽIVÉ ORGANIZMY.
Krytosemenné rostliny
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Zpracovala Jitka Ciprová
Podříše: Vyšší rostliny
Podzemní a nadzemní části rostlin.
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.4 Rostliny - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Rostliny.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Rostliny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
Rostliny.
VY_32_INOVACE_Sib_III_08 Třídění rostlin Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Blanka Kusá Název:VY_52_INOVACE_PR Téma:Rostliny Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Autorem je PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
LESNÍ KVETOUCÍ ROSTLINY
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování učiva.
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Rozmnožování rostlin Jméno autora Datum vytvoření Září 2011 DUM 10
VY_32_Inovace_ Jaro - části rostlin Člověk a jeho svět 2.ročník
Stavba rostlinného těla
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
05 Květiny a stromy na jaře
ROSTLINY Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
Autor: Mgr. Iveta Váňová
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
STROM, KEŘ, BYLINA Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Společné znaky a dělení rostlin (opakování)
Mechy a kapradiny. Mechy  na vlhkých místech bez vrstvy listí  mechové polštáře – tvořené jednotlivými rostlinami  chrání půdu před vysycháním  žije.
Rostliny - význam a jejich dělení.
Živá příroda.
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_ Kořen, stonek
VY_32_INOVACE_5/04_ČLOVĚK A PŘÍRODA
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.2.Bal.19_Rostliny_v_lete.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
ROSTLINY Rozdělení rostlin.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Transkript prezentace:

Kvetoucí a nekvetoucí rostliny

Autor: Mgr. Adriana Benšová Šablona: V/II DUM 58 Období: březen 2012 Předmět: Prvouka Ročník: 3 Autor: Mgr. Adriana Benšová Metodický list/Anotace Žáci si prezentací osvojí pojmy kvetoucí rostliny a nekvetoucí rostliny. Poznají jednotlivé druhy kvetoucích rostlin - trávy, stromy, keře a zemědělské plodiny.

Nekvetoucí rostlina Rostlin je na světě víc než živočichů. Rostliny mají : různou velikost různý tvar různý způsob života Mezi rostliny patří i řasy, které pouhým okem nevidíme. Rostliny dělíme na - kvetoucí - semenné (kvetou a tvoří semena) - nekvetoucí - výtrusné (nekvetou a tvoří se výtrusy) Nekvetoucí rostlina Kvetoucí rostlina

Kvetoucí rostliny - kvetoucí rostliny kvetou a patří mezi ně i trávy, listnaté stromy a keře, zemědělské plodiny - jsou největší rostlinnou skupinou

Trávy - jsou to volněrostoucí rostliny v přírodě (plané) Pýr plazivý

Léčivé rostliny (byliny): Pampeliška (smetánka lékařská) Kopřiva dvoudomá Máta peprná Mateřídouška

Okrasné rostliny - lidé šlechtí pro jejich pěkný vzhled, barvu nebo vůni - tulipán, narcis, bledule, krokus, růže, mečíky, maceška, …

Nekvetoucí rostliny - jsou rostliny, které květy nevytvářejí - rostou na vlhkých místech v lese, v parku, ale i na poli - patří k nim: mech, kapradina, plavuň Řasy Přeslička rolní Kapraď samec Bělomech sivý

Kvetoucí rostlina - její podzemní a nadzemní část květ nadzemní části (stonek, listy) podzemní část (kořeny)

Strom - stavba stromu - podzemní část - nadzemní části listy květy větve plody Nadzemní části (kmen) tvoří korunu stromu podzemní část (kořeny)

Kořeny - upevňují rostlinu v půdě - přijímají z půdy vodu a živiny Druhy kořenů: Hlavní s postranními kořínky - mrkev, petržel petržel mrkev

Svazčitý kořen - má obilí Rozvětvený kořen - mají stromy

Kořeny - mělké - smrk - hluboké - borovice smrk borovice

Zdroje - obrázky: www.google.cz www.biolib.cz