Výukové materiály pro předmět Zpracoval: PaedDr. Miloslav Psota Základní škola a Mateřská škola Velký Újezd © 2011.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Periferní zařízení počítače
Advertisements

Periferie PC VY_32_INOVACE_45_Periferie_PC.
Základní jednotka PC Obr. 1.
Vstupní zařízení Vstupní zařízení je hardware, kterým počítač nebo jiný přístroj pořizuje data. Obvykle slouží jako součást uživatelského rozhraní, může.
Periferní zařízení počítače
Vstupní a výstupní zařízení
Vstupní zařízení světelné pero klávesnice myš a trackball
PERIFERIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Hardware a Software.
Klávesnice pc Mgr. Jan Fojtík Hardware F_21.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
je hardware, kterým počítač pořizuje data.
Základy informatiky a výpočetní techniky 1
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Informační a komunikační.
Počítač a jeho příslušenství. Počítač a jeho příslušenství.
Periferní zařízení počítače
Poznámky pro výuku Předmět: informatika Autor: Mgr. Jana Horáčková
Skener.
Vstupní a výstupní zařízení
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mandys Jiří. Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
PC Vstupní periferie.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavlína Marková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Identifikátor materiálu: EU
HARDWARE II Periferie.
VSTUPNÍ A VÝSTUPNÍ ZAŘÍZENÍ PC
1 Periferní zařízení osobních počítačů Část 2 Základy informatiky a výpočetní techniky 1.
Pavel Dvořák Gymnázium Velké Meziříčí Počítačová sestava – porty
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ POLOHOVACÍ ZAŘÍZENÍ myš, tablet, touchpad
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
VSTUP A VÝSTUP Vstupní a výstupní zařízení počítače jsou označované také jako periferie. Vstupní a výstupní zařízení zajišťují: interakci s uživatelem.
SubjektSpeciální ZŠ a MŠ AdresaU Červeného kostela 110, TEPLICE Číslo op. programuCZ Název op. programuOP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Vstupní počítačová zařízení
Informatika Počítačová sestava Obrázek:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_387_Vstupní zařízení PC AUTOR: Ivana Mikulenková ROČNÍK, DATUM:
Počítač a příslušenství
Informatika - Klávesnice, polohovací zařízení akademický rok 2013/2014
Klávesnice nejrozšířenější vstupní zařízení počítače
Tomáš Baťa Periferní zařízení počítače. Definice Periferní zařízení počítače jsou nástroje, které nejsou nutné k provozu počítače ale zpříjemňují a zefektivňují.
HARDWARE.
Periferie je souhrnný název pro jednotky, které umožňují komunikaci počítače s okolím. K základní jed-notce se připojují kabely. Z hlediska způsobu přenosu.
3.2 polohovací zařízení.  tvůrce první počítačové myši - pan Duglas Engelbart a jeho "X-Y ukazatel".
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_16_POCITACOVA_MYS.
Prioritní osa: 1 − Počáteční vzdělávání Oblast podpory: 1.4 − Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
JOYSTICK gi f.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_14_SKENERY.
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_04_16_počítačová myš.
INFORMATIKA 6.ročník SESTAVA POČÍTAČE. PC – Personal Computer = Osobní počítač Počítač je zařízení, které slouží na uchování a zpracování informací. Pracuje.
Myš, tablet, modem, UPS NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2.
Vzdělávací oblast dle RVP:Základy výpočetní techniky Okruh dle RVP:Hardware Tematická oblast: Hardware osobního počítače Název vzdělávacího materiálu:Hardware.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
POČÍTAČOVÁ MYŠ.
PC Vstupní periferie.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Petr Novák
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
Výstupní zařízení - skener
Informační a komunikační technologie
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Počítač, jeho komponenty a periferní zařízení
INFORMATIKA 6.ročník SESTAVA POČÍTAČE
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
Název: VY_32_INOVACE_ICT_5B_12 Škola:
Periférie: Periferie je zařízení, které se připojuje k počítači a rozšiřuje jeho možnosti. Zpravidla slouží ke vstupu a výstupu dat do/z počítače. K.
Mgr. Miroslava Telingerová
Transkript prezentace:

Výukové materiály pro předmět Zpracoval: PaedDr. Miloslav Psota Základní škola a Mateřská škola Velký Újezd © 2011

Periferie - zařízení rozšiřující možnosti použití počítače. Počítačová periferie konkrétně slouží ke vstupu a výstupu dat z počítače. Vstupní periferie Periferie pro přímou komunikaci s uživatelem: klávesnice; počítačová myš; tablet; trackball; klávesnicepočítačová myštablettrackball joystickjoystick; gamepad; joypad; scanner; mikrofon; webová kamera (uvedeny v prezentaci)gamepadscannermikrofon webová kamera radiotelevizní karta; snímače čárového kódu, Braillova písma a další (neuvedeny)

Klávesnice Počítačová klávesnice odvozena od klávesnice psacího stroje určena ke vkládání znaků a ovládání počítače standardní klávesnice jsou napájeny z počítače a komunikují s ním po sériové lince velké množství různých rozložení kláves (odlišný jazyk, rozložení pro matematické, účetní, programátorské použití). Rozložení klávesRozložení kláves - upraveno mezinárodní normou ISO/IEC 9995 (řídí se národními normami a zvyklostmi) příklady rozložení: QWERTY, QWERTZ, AZERTY aj.QWERTYQWERTZ

Klávesnice Rozložení české klávesnice: nahoře QWERTZ, vpravo QWERTY (označeny rozdíly)

Klávesnice Konstrukce klávesnice Konstrukce NB

Počítačová myš malé polohovací zařízení, které převádí informace o svém pohybu do počítače = ˃ pohyb kurzoru po monitoru Typy myší: -mechanická - využívající kuličku, která otáčela kruhem s kontakty -optická myš - optickém snímání, které je mnohem přesnější a spolehlivější -zdroj světla LED diody, snímáno fotodiodami

Počítačová myš Počítačová myš: 1. mechanická 2. optická 3. bezdrátová

Trackball Trackball - vstupní zařízení podobné myši (kulička je navrchu, nikoliv zespodu jako v případě myši, pohybuje se pohybem prstů) Použití: v počítačové grafice (aplikace CAD, DTP) veřejné informační stánky nezbytnou pomůckou pro mnoho postižených lidí, Nevhodné: pro rychlý pohyb s vysokou přesností

Trackball Logitech Kensington-ExpertMouse5

Tablet Tablet – polohovací zařízení tvořené pevnou podložkou s aktivní plochou a pohyblivým snímacím zařízením (bezdrátového pera nebo tzv. puk = obdoba myši s nitkovým křížem a tlačítky) Použití: ovládání počítače podobně jako myší kreslení volnou rukou digitalizace výkresové předlohy (moderní tablety jsou citlivé i na tlak a je možné měnit tloušťku a charakter čáry)

Tablet Tablet VIA Grafický tablet a pero Wacom

Joystick Joystick - slouží k interakci s počítačem. Využití: hraní počítačových her a videoher ovládání průmyslových strojů (jeřábů, robotů, letadel a raket) uplatnění ve spotřební elektronice (miniaturní joysticky např. v mobilních telefonech) Základní typy: digitální – indikuje sepnutí v jednom ze čtyř nebo osmi směrů analogové – směr a velikost výchylky je určena podrobně

Joystick Proporcionální joystick: 1. Držadlo 2. Základna 3. Tlačítko – „spoušť“ či „fire“ 4. Další tlačítka 5. Autofire 6. Plynový pedál 7. Kloboučkové tlačítko 8. Přísavky pro uchycení

Gamepad, joypad GamepadGamepad (joypad) – slouží k ovládání počítače nebo(joypad) jako herní konzole při hraní herherní konzole Rozdíl mezi zařízeními je v ovládání směrů. gamepadu – používá k ovládání směru tzv. "analogové tlačítko„ (lze stisknout do čtyř, spíše osmi směrů), příp. má čtyři samostatná tlačítka joypad = kombinace joysticku a gamepadu (od gamepadu zachovává ergonomii a tvar, ale pro ovládání směrů je vybaven malým joystickem)

Gamepad, joypad Rozdíly mezi gamepadem a joypadem

Scanner, skener Scanner, skener (angl. scanner - snímač) zařízení umožňující převedení fyzické 2D nebo 3D předlohy do digitální podoby pro další využití Dělení podle konstrukce: čtečky čárových kódů ruční (hand-held) stolní (flatbed) bubnové (drum) filmové

Webová kamera Webová kamera - pořizuje snímky, které většinou ukládá na internetinternet nízká cena = ˃ velký rozmach použití: obrazová komunikace ochrana majetku nebo osob podpora turistického ruchu sledování různých situací a akcí on-line (doprava, počasí, kulturní a společenské akce aj.)on-line

Webová kamera Webkamery.net - seznam webkamer v ČR aj.

Mikrofon Mikrofon kondenzátorový MikrofonMikrofon - zařízení pro přeměnu akustického (zvukového) signálu na signál elektrický obrovské množství druhů a typů různých vlastností Mikrofon dynamický

Prameny, citace Obrázky: SLADEK, Petr: Qwertz cz.svg [online] :53 [cit ]. Dostupný z WWW:. SLADEK, Petr: Qwerty cz.svg [online] :55 [cit ]. Dostupný z WWW:. Art. Lebedev Studio: OLED keyboard.jpg [online] :58 [cit ]. Dostupný z WWW:. JONYMAMILOU: Clavier QWERTY.JPG [online] :02 [cit ]. Dostupný z WWW:. KENPEI: Inside of keyboard2.jpg [online] :04 [cit ]. Dostupný z WWW:.

KENPEI: Inside of keyboard1.jpg [online] :06 [cit ]. Dostupný z WWW:. GRAIN: Ball Mouse semi-inside view.jpg [online] :47 [cit ]. Dostupný z WWW:. SOLOMON203: Acer optical mouse Mini-N5.jpg [online] :50 [cit ]. Dostupný z WWW:. SCHUFF, Thiemo: Silvercrest Funkmaus.jpg [online] :52 [cit ]. Dostupný z WWW:. LANGEC: Logitech-trackball.jpg [online] :59 [cit ]. Dostupný z WWW:.

SUIMASENTYOTTOHENSYUUSHIMASUYO: Trackball-Kensington- ExpertMouse5.jpg [online] :03 [cit ]. Dostupný z WWW:. METOC: Wacom graphics tablet and pen.png [online] :10 [cit ]. Dostupný z WWW:. VIA Gallery: VIA Tablet PC Reference Design.jpg [online] :22 [cit ]. Dostupný z WWW:. JAWORSKI, Piotr Michał: Joyopis.svg [online] :52 [cit ]. Dostupný z WWW:. KNOTT, Theresa: Sony Playstation Controller.PNG [online] :41 [cit ]. Dostupný z WWW:. CARIOCA: Arcade controller.jpg [online] :43 [cit ]. Dostupný z WWW:.

Další prameny: ARPINGSTONE: Scanner.view.750pix.jpg [online] :54 [cit ]. Dostupný z WWW:. UNKNOWN: Creative.webcam.jpg [online] :08 [cit ]. Dostupný z WWW:. EQUATIONAUDIO: Ea f20 microphone.jpg [online] :12 [cit ]. Dostupný z WWW:. BAAS, Erik: Dynamic-microphone-senn-rotated.jpg [online] :23 [cit ]. Dostupný z WWW:.