Jméno : Ing. Renata Šandová Škola : Základní škola Pohořská 8, Odry Předmět: Anorganická chemie Třída: 8.ročník Téma: Složení roztoků.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.09 Název pro školu:
Advertisements

Předmět: Český jazyk - mluvnice Cílová skupina: 6. ročník ZŠ
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_01.
Vlastnosti lipidů CH-4 Chemické reakce a děje, DUM č. 15
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Roztok, hmotnostní zlomek
Sacharidy opakování CH-2 Organická chemie, DUM č. 9 Mgr. Radovan Sloup
Hmotnostní zlomek a koncentrace roztoku
Roztok homogenní směs 2 a více látek.
Název šablony: Inovace v chemii52/CH23/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Základní chemické výpočty.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_12.
Oddělování složek směsí 1
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Hmotnostní zlomek převáděný na %
SLOŽENÍ ROZTOKŮ.
Výpočet procentové koncentrace roztoku
Téma: Fyzikální veličiny – hustota
Směsi, dělení složek směsí
Stejnorodé směsi (Homogenní )
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 8. ročník ZŠ Předmět: Chemie Autor: Mgr. Václava Ilkóová Základní.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
PaedDr. Ivana Töpferová
Složení roztoků Chemické výpočty
Oddělování složek směsí 2
PaedDr. Ivana Töpferová
RoztokyRoztoky Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Způsoby vyjadřování složení směsí
ROZTOKY Obr Obr. 2.
ŠablonaIII/2číslo materiálu399 Jméno autoraMgr. Alena Krejčíková Třída/ ročník1. ročník Datum vytvoření
složení roztoků, hmotnostní zlomek, procentová koncentrace
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Nejznámn ě jší karboxylové kyseliny Obrázek č.1 Obrázek č.15.
Hmotnostní zlomek složky směsi
Roztoky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
VY_52_INOVACE_02/1/2_Chemie SLOŽENÍ ROZTOKŮ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bohdan Hladký ŠABLONA: V/2 – Inovace a.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Jméno : Ing. Renata Šandová
AUTOR: Ing. Ladislava Semerádová ANOTACE: Výukový materiál je určen pro studenty 1.ročníku SŠ. Může být použit při výkladu základních chemických výpočtů.
Karboxylové kyseliny. Karboxylové kyseliny - jsou deriváty uhlovodíku, které mají ve své molekule karboxylovou skupinu - COOH.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
PaedDr. Ivana Töpferová
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Složení roztoku Název projektu: Šablony Špičák Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Autor VM: Mgr. Šárka.
Roztoky a jejich složení
Výpočet hmotnostního zlomku
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
Základní škola Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Složení roztoků – 8. ročník Mgr.Jitka Říhová.
VY_32_INOVACE_ _DOSTALOVA Hmotnostní a objemový zlomek Anotace Prezentace má za cíl seznámit žáky s pojmy hmotnostní zlomek a objemový zlomek látky.
Hmotnostní zlomek Mgr. Helena Roubalová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
SLOŽENÍ ROZTOKŮ. OBSAH Složení roztoků Vyjádření složení roztoků Nasycený roztok Nenasycený roztok Zředěný a koncentrovaný roztok Hmotnostní zlomek Procentní.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
VY_32_INOVACE_C8-005 HMOTNOSTNÍ ZLOMEK Název školy
Roztoky.
AMONIAK Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_20_26.
Ředění a směšování roztoků pomocí směšovací rovnice
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_06
celková hmotnost roztoku
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_07
Vlastnosti látek Autor Mgr. Žaneta Hrubá Datum vytvoření
Výpočet procentové koncentrace roztoku
Transkript prezentace:

Jméno : Ing. Renata Šandová Škola : Základní škola Pohořská 8, Odry Předmět: Anorganická chemie Třída: 8.ročník Téma: Složení roztoků

- udává se v procentech % př. 8 % ocet 92 % voda 8 % kys.octová Obrázek č. 1

KONCENTROVANÝ ROZTOK než % rozpouštědla % rozpouštěné látky je větší př. 92 % roztok soli Obrázek č. 2

ZŘEDĚNÝ ROZTOK než % rozpouštědla % rozpouštěné látky je menší př. 10 % roztok cukru Obrázek č. 3

Obrázek č. 11

HMOTNOSTNÍ ZLOMEK se užívá K vyjádření složení roztoků W m m S C =. (100%) Obrázek č. 4

hmotnost rozpuštěné složky m m S C hmotnost celé směsi

Obrázek č. 12

Můžeš počítat i pomocí trojčlenky !?!?!? Obrázek č. 5

m m S R …………… 100% …………… x %

Obrázek č. 13

Obrázek č. 6

15 g m S C = m = 125 g W m m S C =. (100%)

W g g =. (100%) W 12 % =

Obrázek č. 7

Vyzkoušej počítat i pomocí trojčlenky !?!?!?

15 g 125 g …………… 100% …………… x %

X g g =. 100% X 12 % =

Obrázek č. 8

10 g m S C = m = 400 g + m C = 410 g

W g g =. (100%) W 2,4 % =

Obrázek č.9

0,5 k g m S C = m = 1 k g1 k g + m C = 1,5 k g

W 0,5 1,5 kg =. (100%) W 33 % =

Obrázek č. 10

PhDr.Jiří Škoda,Ph.D.,PaedDr.Pavel Doulík,PhD., Chemie učebnice pro ZŠ a víceletá gymnázia 9, 1.vydání,Nakladatelství Fraus, Plzeň 2007,128s. ISBN , obr.str.79 Obrázek č. 11, 12, 13 : (zakoupena školní multilicence)

Obrázek č