Online „reklama“ II. Podíly, vývoje a tak dále Internet v rukou marketérů www.seznam.cz … najdu tam, co neznám !

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Trh s TV reklamou a nové TV stanice Červen • Propad sledovanosti zastaven, Sledovanost TV.
Advertisements

Mobilní služby a reklama
Využití potenciálu mobilního kanálu
Pavel Kurfürst - Ústav cizích jazyků LF Univerzita Palackého v Olomouci, ČR
Jak vzniká mobilní stránka Seznamu
… najdu tam, co neznám !.
Mobilní display kampaně
Kampaň Nahá celebrita Martin Kožíšek, Manažer pro internetovou bezpečnost.
Internet marketing Přednáška pro PROKOS Ratibor Líbal
Český Internet po (uši v?) krizi Marek Antoš. snímek |datum |dokument | 1. Internetové prostředí 2.
Anglicky jsem se rozhodl učit před půl rokem. I took up English six months ago (decided to learn).
Rozbor a výsledky integrovaných mobilních kampaní Aktuálně.cz Ondřej Švihálek, Centrum Holdings 13. října 2010.
Internet Název materiálu: VY_INOVACE_xxx_internet
Mobile Internet Forum 2009 Petr Škvařil 8. října 2009 Případové studie mobilního marketingu.
Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ; tel.: ; Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
15.1 Shapes Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk Autor: Zuzana Tonderová.
Už ti to řekli? Have you been told already?. Kdo ti to řekl? Who told you?
INTERNET.
Školení zaměstnanců web + intranet v Praze.
Produkt a jeho reálný přínos pro zadavatele
Výsledky NetMonitoru a AdMonitoringu za červenec 2008 Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) MEDIARESEARCH, a. s. a GEMIUS, S. A
TOP CZ digitální trendy – 2014 Tomáš Veselý. Digitální inovace Co je zajímavé z pohledu inzerenta?
1 Mobile Internet Fórum října Ekosystém internetové reklamy Cílení dle kontextu (klíčová slova, sekce) Reklamní formáty (bannery, text,
Jan Horna HorMart s.r.o. web2-0.cz web2-0.cz Sociální sítě aneb jak je využít pro vaši značku.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Informatika - prezentace
Využití internetu a sociálních sítí v lesní pedagogice Jiří Dolejší
Označení DUM Pl - DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Prezentace VOLNÝ.cz. Internetový portál, který byl založen v roce 1999 jako vstupní brána do internetu pro uživatele dial-up připojení. V současné době.
Sociokulturní struktura populace ČR
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Ekonomické přežití nových médií Ekonomický a politický kontext fungování médií ve světě a v ČR Tomáš Prouza, Peníze.CZ.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Objednávka v restauraci
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Giving a Presentation 06B15 AutorLadislava Pechová Období.
Seznam.cz – závazek úspěchu? … najdu tam, co neznám ! Tomáš Búřil,
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 04Číslo.
By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět: Anglický jazyk.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Shopping II By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět: Anglický.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Nemusela se vrátit brzo she didn't have to be back early.
Internet jako mediatyp pro reklamní investice
Internet jako mediatyp pro reklamní investice Jan Edlman
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Business Communications/Suggesting Settlements 06C19 AutorLadislava Pechová.
MYCZECHREPUBLIC.EU Statistika návštěvnosti Prosinec
Pracovní list - pro tisk Vloženo z stress.pptx Začátek.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Mass media and advertising Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Environment By Dagmar Machů Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Online „reklama“ II. Podíly, vývoje a tak dále Internet v rukou marketérů … najdu tam, co neznám !
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Tutorial: Obchodní akademie Topic: Logical Functions Prepared by: Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Statistická analýza dat
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes I Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-4 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_9 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Július Hájek On-line Marketing Manager Microsoft
Provázanost mobilní reklamy s webem Tomáš Košťál … najdu tam, co neznám !
First Conditional – tvar a použití
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

Online „reklama“ II. Podíly, vývoje a tak dále Internet v rukou marketérů … najdu tam, co neznám !

… najdu tam, co neznám ! Agenda Podíly na trhu Internet v rukou marketérů - diskuse Zdroje pro samostudium

… najdu tam, co neznám ! Internet v ČR v kontextu Seznamu 1996 –Na internet je připojených cca počítačů v ČR –IL zakládá Seznam (vyhledávání i první reklamní proužek) –Přístup k internetu má cca 20-25% populace (12+), 1 mil./měsíc na tehdy top 24 serverech –na Seznamu je přes 1 mil. registrovaných ových schránek 2002 –Penetrace dosahuje cca 25-30% (12+, pouze ale 19% má přístup doma, vede dial-up) –Seznam.cz přiláká týdně více než 1 mil. uživatelů (a pro fulltext. vyhl. technologii Google) 2003 –Penetrace internetu je 28% u lidí 16+ –Seznam přiláká 2 mil. unikátních uživatelů za měsíc 2005 –Penetrace internetu je 32% –Seznam poprvé navštíví 1 mil. uživatelů denně 2007 –na internetu je již téměř 4,5 mil lidí (listopad 2007) –Seznam – nasazuje video a více začíná rozvíjet služby do mobilu 2009 –Překonána hranice 5 mil. uživatelů internetu v ČR (duben 2009) –Seznam Homepage používá téměř 2,5 mil uživatelů denně

… najdu tam, co neznám ! V top 10 se na první pohled „nic nemění“

… najdu tam, co neznám ! Celkově je růst pozvolný a máme již sezónnost Zdroj: Netmonitor

… najdu tam, co neznám ! Někteří rostou, ale ne tolik na úkor jiných… Zdroj: Netmonitor

… najdu tam, co neznám ! …protože roste míra užívání Zdroj: Netmonitor

… najdu tam, co neznám ! …což se promítá i do příjmů z reklamy 2007* - 1,1 mld. 2008* - 1,6 mld. 2009* - 2,0 mld. * pozn.: pouze display reklama, období leden až srpen (hrubé investice tj. před slevami atd.)

… najdu tam, co neznám ! Podíly ve vyhledávání 1/2 Zdroj:

… najdu tam, co neznám ! Podíly ve vyhledávání 2/2

… najdu tam, co neznám ! Agenda Podíly na trhu Internet v rukou marketérů - diskuse Zdroje pro samostudium

… najdu tam, co neznám ! Nejrychleji rostoucí medium Internet –1969 první pokusy (výzkum) –1972 první –1987 pojem „Internet“, počítačů –1990první web server –1994 prohlížeč Netscape Navigator – uživatelů (vzniká Seznam) – uživatelů (Google – 2 roky) – uživatelů – uživatelů

… najdu tam, co neznám ! Internet je jako jakákoliv jiná „technologie“ Technologie, byť dokonalá, sama o sobě je ničím Jak využít internet jako platformu/technologii pro rozvoj firmy? Zvýšit příjmy (?) Snížit náklady (?)

… najdu tam, co neznám ! Jak šířit „epidemii“? Křivka šíření resp. přijímání inovací Jak zaručit, že se inovace rozšíří? 3 základní předpoklady pro šíření: –Malý počet správných lidí –Faktor chytlavosti –Síla kontextu Co dává u inovace smysl EA nedává moc smysl EM mít „překladatele“ mezi EA a EM Paradox epidemií: „Abyste vytvořili jedno nakažlivé hnutí, musíte vytvořit nejdříve mnoho malých hnutí.“ (Malcolm Gladwell)

… najdu tam, co neznám ! Pohled marketéra na internet Marketing jako celistvá disciplína „Stará“ 4P s „novým“ internetem –Product –Price –Place (distribution) –Promotion Marketingová komunikace E = c 2 x m –Creativity –Media Jak konkrétně využít internet jako platformu pro vylepšování klasických 4P?

… najdu tam, co neznám ! Příběh první: fenomén Facebook Svět –2/2004vznik –10/ –4-5/ –1/ –4/ –7/ ČR –9/ –7/ –12/2008 cca –6/ –10/ Zdroj: např. Kdo? Čím? Jak?

… najdu tam, co neznám ! Příběh druhý: mBank 2 roky na trhu zákazníků Za 1. rok existence – poskočila z pozice 37 banky v ČR na 5. místo –Získala zákazníků –Úspěchy v hodnocení veřejnosti viz. Proč? Jak?

… najdu tam, co neznám ! Příběh třetí: Video na Seznamu prahu prahu Klasický placený videospot 2007 – start videoreklamy na Seznamu 2009 – přes 7 mil. placených videospotů na Novinky.cz/měs. Video s „virálním“ potenciálem Další možnosti (diskuse)

… najdu tam, co neznám ! Příběh čtvrtý: reference na internetu 1/3 „Firma je pouze to, co o ní tvrdí její zákaznící*“ Drby, šeptanda a WoM (pozitivní a negativní) seznam-produkt-a-jeho-realny-prinos/ seznam-produkt-a-jeho-realny-prinos/ Co bylo dobře? Co bylo špatně? * pozn.: autorem je určitě někdo chytrý, jen už jsem zapomněl kdo

… najdu tam, co neznám ! Příběh čtvrtý: reference na internetu 2/3 Jeff Jarvis vs. Dell –Nespokojenost 1 zákazníka –V průběhu 4 měs. pokles ceny akcie o 15%. Náhoda? Reakce DELLu –Michael Dell, září 2008: „If we don’t do this at Dell.com, it’s going to be on CNET or somewhere else. I’d rather have that conversation in my living room than in somebody else’s.” – (11/2008)

… najdu tam, co neznám ! Příběh čtvrtý: reference na internetu 3/3 Sony PS3 –E = c2 x m Kreativita „PS3 song“ Medium „YouTube“ –Výsledek - -Epidemie kreativity -Celkově shlédnutí (variace) -„Brand damage“ -Výrazný pokles ceny PS3 na eBay „Sony, you went wrong with your PS3 I'll just keep playing my 360 Hope this song has helped you understand Now you know, how you’ve killed your brand“

… najdu tam, co neznám ! Key learnings neboli ponaučení: 1.Customers are in control. Work with them and learn from them. 2.Real conversations are two-way. 3.Think before you talk—but always be yourself. 4.Address any form of dissatisfaction head on. 5.Conversation can become global at any time. 6.Size doesn't matter—relevance does. 7.Don't be afraid to apologize. 8.Develop direct links to customer community. 9.One customer is part of many communities. 10.No shortcuts are possible. Insights gained from Menchaca's presentation Oct , San Jose, California „Teamwork, transparency and frequent consistent communication are key in this new world.“

… najdu tam, co neznám ! Na zamyšlenou: Silverlight vs. Flash - Výzva: „Překlad“ pro early majority?

… najdu tam, co neznám ! Agenda Podíly na trhu Internet v rukou marketérů - diskuse Zdroje pro samostudium

… najdu tam, co neznám ! Další možné zdroje informací Internet Advertising Conference – prezentace přednášejících D. Tapscott, Anthony D Williams: Wikinomics (How Mass Collaboration Changes Everything) M. Gladwell: Bod zlomu (O malých příčinách s velkými následky) M. Hughes: Buzzmarketing J. Goldsmith, Tim Wu: Kdo řídí internet? (Iluze o světě bez hranic) D.H. Freedman, E. Abrahamson: Báječný chaos (Skrytý půvab nepořádku) Randall Stross: Planeta Google

… najdu tam, co neznám ! Děkuji za diskusi Martin Picek

… najdu tam, co neznám ! Back-up

… najdu tam, co neznám ! Návštěvnost nejsilnějších služeb Seznamu Zdroj: Netmonitor

… najdu tam, co neznám ! Nejsilnější služby skupiny Centrum Holdings Zdroj: Netmonitor

… najdu tam, co neznám ! Nejsilnější služby skupiny MAFRA Zdroj: Netmonitor

… najdu tam, co neznám ! Vlajkové servery CME Media Services Vývoj počtu RU Zdroj: Netmonitor