Learning program: Mechanic – electrician Name of the program: Numerical systems II. class Conversions between systems Made by: Mgr. Holman Pavel Projekt.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Advertisements

Present Simple and Continuous
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_11_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Tutorial: Mechanic - electrician Topic: Technical training II. class Printed circuit boards 3 Prepared by: Melichařík Lubomír Projekt Anglicky v odborných.
Educational program: Mechanic - electrician Title of program: Technical training II. class Transistor stage with common emitter Worked out: Bc. Chumchal.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Tutorial:
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Tutorial:
Zvířatae Anotace: Žáci si v prezentaci osvojí základní fráze a slovní zásobu na téma Zvířata, což je podpořeno vizuálně i sluchově. Žáci si procvičí čtení.
Tutorial: Mechanic - electrician Topic: Electric measurement the 2nd. year Measuring devices 1 Prepared by: Ing. Jiří Smílek Projekt Anglicky v odborných.
Lada Leszkowová, Gymnázium K.V. Raise Hlinsko, 2014 leden
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_20.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Počítačová grafika pro inženýry - CAD systémy pro DTP - znaky, stránky, dokumenty, tisk, osvitové jednotky pro manažery - obrázky, interpretace pro autory.
Halloween 2 1. slovní zásoba Halloween – opak., kontrola podle obr. (PPT) 2. tvoření věty oznamovací a otázky s danými slovy 3. říkanka Jack-O-Lantern,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-19-Služby Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Jméno autora:Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu:VY_32_INOVACE_05_AJ_ACH Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Digitální technika Tematická oblast:Digitální technika Téma:Převody mezi číselnými soustavami Ročník:2. Datum.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-15-Česká republika Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_15.
Abba – poslech, práce s textem.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Tutorial:Mechanic - electrician Topic: Electric measurement the 2nd. year Power output- AC 3-phase Prepared by: Ing. Jiří Smílek Projekt Anglicky v odborných.
Tutorial :Mechanic - electrician Topic: Electrical measurements the 2nd. Year Performance measurement DC, AC 1f Prepared by: Ing. Jiří Smílek Projekt.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Elektronická učebnice - II
Tutorial: Engineering technology Topic: Casting to temporary forms Prepared by: Ing. Elena Nová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Tutorial: Engineering technology Topic: Pressure – flasks casting Prepared by: Ing. Elena Nová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Přítomné časy, budoucí – will, minulý čas prostý - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.
Předpřítomný čas Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ondřej Hoberla. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.107/1.500/ Název aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Anglický jazyk – gramatika, slovní zásoba Číslo materiálu: EU Název: Present simple Autor: Mgr.
Modal Verbs = způsobová slovesa.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_AJ3E Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Komunikace Zjisti, o čem se mluví 1 VY_22_INOVACE_26 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Educational program: Mechanic - electrician Title of program: Technical training II. class Astable multivibrator Worked out: Bc. Chumchal Miroslav Projekt.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Konverzace v anglickém jazyce ročník
Setkání uživatelů SFX Statistické reporty SFX.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Tutorial: Engineering technology Topic: Transmission by gear wheels Prepared by: Ing. Jaroslav Hábl Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Maturita oral exam rehearsal Lada Leszkowová, GKVR Hlinsko, prosinec 2013.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_01_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
ČÍSELNÉ SOUSTAVY OSMIČKOVÁ, ŠESTNÁCTKOVÁ
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Tutorial: Mechanic - electrician Topic: Technical training II. class Printed circuit boards 2 Prepared by: Melichařík Lubomír Projekt Anglicky v odborných.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Výukový program: Mechanik elektrotechnik Název programu: Číslicová technika II. ročník Osmičková číselná soustava Vypracoval: Mgr. Holman Pavel Projekt.
Learning program: Mechanic – electrician Name of the program: Numerical systems II. class Conversions between systems Made by: Mgr. Holman Pavel Projekt.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
Tutorial: Mechanic - electrician Topic: Basics of electrical engineering the 2nd. year Measuring the capacity Prepared by: Ing. Jiří Smílek Projekt Anglicky.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Digitální učební materiál
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
Chapter 13 Chemical Kinetics
Multiplying Fractions
Transkript prezentace:

Learning program: Mechanic – electrician Name of the program: Numerical systems II. class Conversions between systems Made by: Mgr. Holman Pavel Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Numerical systems

In the numerical method we most often use numbers in the binary system. But numbers in the binary system are too long and poorly arranged. Octal and hexadecimal systems are often used in the numerical method as the more transparent and shorter alternative for the numerical record in the binary system. DBOH DBOH A B C D E F

If we want to convert numbers between arbitrary numerical systems, there is an universal way how to do it. First of all we convert the chosen number to the decimal system and than we convert it into the chosen system. Disadvantages of this method are its complicatedness and time demands. Exercise no. 1: Convert the number 1254 (8) to the hexadecimal system (8) = 1* * * * (8) = (8) = 684 (10) 684 : 16 = 42 remainder : 16 = 2 remainder 10 2 : 16 = 0 remainder (8) = 2AC (16)

Conversion of numbers from the binary system to the octal system. As you can see in the previous chart, the three-bit number in the binary system (in other words up to three digit number) can be elegantly recorded in the octal system by using only one digit number. Instruction: Start on the right side and divide the binary number to the threes. Using the chart you can easily express it in the octal system. Exercise no. 2: Convert the number (2) to the octal system. 101 (2) = 5 (8) 011 (2) = 3 (8) 111 (2) = 7 (8) (2) (2) = 537 (8)

The same method can be used in the case of backwards conversion. Don‘t forget that each symbol in the octal system (it doesn‘t apply for the one in the highest order) must be substituted by three symbols in the binary system. For example if we substitute the number 2 (8) just by the number 10 (2) instead of we will get the wrong result. 234 (8) = (2) Conversion of numbers from the binary numerical system to the octal. Exercise no. 4: Convert the number 234 (8) to the binary system (8) 2 (8) = 0103 (8) = (8) = 100 Exercise no. 3: Convert the number 57 (8) to the binary system. 5 (8) = 1017 (8) = (8) = (2)

Conversion from the binary to the octal system: Conversion from the octal to the binary system: (2) = (2) = (2) = (2) = (2) = Solution: (2) (2) (2) (2) (2) 64 (8) = 72 (8) = 100 (8) = 172 (8) = 255 (8) = Solution: 255 (8) 271 (8) 217 (8) 341 (8) 203 (8)

Question for1 000 Kč What is the value of the number 13 (8) in the decimal system? a)1010 b) 11 c) 12 d) A1

Question for Kč What is the value of the number 23 (8) in the binary system? a) b) c) d) 10101

Question for Kč What is the value of the number 33 (8) in the hexadecimal system? a)2424 b) 1C c) 21 d) 1B

Question for Kč What is the value of the number (2) in the decimal system? a)5555 b) 28 c) 43 d) 61

Question for Kč What is the value of the number 131 (8) in the binary system? a) b) c) d)

Question for Kč What is the value of the number 192 (10) in the hexadecimal system? a)F5F5 b) C0 c) 5B d) 8A

Question for Kč What is the value of the binary number 1011 (2) in the decimal system? a)1111 b) 29 c) 7 d) 45

Question for Kč What is the value of the number 172 (8) in the hexadecimal system? a)F6F6 b) C4 c) 5C d) 7A

Question for Kč What is the value of the number 123 (8) in the binary system? a) b) c) d)

Question for Kč What is the value of the number 255 (8) in the hexadecimal system? a)ABAB b) BC c) CD d) AD

Question for Kč a)273273b) 187 c) 235 d) 215 What is the value of the binary number (2) in the octal system?

End of the game Sorry your answer is wrong.

 Mužík, J. Management ve vzdělávání dospělých. Praha: EUROLEX BOHEMIA, ISBN  Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost, ESF 2007 –  Dostupné na: konkurenceschopnosthttp:// konkurenceschopnost  MALINA, V. Digitální technika. České Budějovice: KOPP, 1996  KRÝDL, M. Číslicová technika. Dubno, 1999  PODLEŠÁK, J., SKALICKÝ, P. Spínací a číslicová technika. Praha, 1994  PECINA, J. Ing. PaedDr. CSc.; PECINA, P. Mgr. Ph.D. Základy císlicové techniky. Brno, 2007