Jirka, Marek, Vašek, Honza

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tepelné motory Jan Nguyen 2.D Telskol.
Advertisements

Organický Rankinův cyklus
Parní stroj Info.
KOMPRESORY.
Parní stroj.
Spalovací motory zážehové
Tato prezentace byla vytvořena
Zážehový motor 1,4 l / 92 kW TSI
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Otázka č.17 a) Klikové mechanismy.
Čtyřdobý zážehový motor (čtyřtakt)
Parní stroj.
Co je to motor? Zařízení zpravidla přeměňující energii z chemické reakce (zpravidla hoření) na energii pohybovou. Motor je obvykle součástí a pohonem.
Digitální učební materiál
JADERNÁ ELEKTRÁRNA.
Nízkoteplotní Stirlingův motor
Spalovací motory.
ZÁŽEHOVÝ MOTOR.
Grantový projekt multimediální výuky
Tepelné motory.
Vznětový motor Zbyněk Plch, Tercie, 2008.
Tepelné stroje -motory
MODEL STIRLINGOVA MOTORU
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Spalovací motor zážehový
Pístové spalovací motory
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Michal Lukášek Michal Lukášek 8.A Michal Lukášek.
Fyzika 8.ročník ZŠ Spalovací motory Creation IP&RK.
SPALOVACÍ MOTORY.
Spalovací motory s pístem
Čtyřdobý zážehový motor
Čtyřdobý motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 2.Carnotův cyklus 2.Carnotův.
Vypracovali:Petr Veselý, Dominik Bauchner
Autor:Ing. Bc. Pavel Kolář Předmět/vzdělávací oblast: Základy přírodních věd - Fyzika Tematická oblast:Termika Téma:Kruhový děj Ročník:2. Datum vytvoření:prosinec.
Tepelné motory.
PARNÍ TURBÍNA Barbora Čomová, Milan Večeřa, Veronika Nováková, Vojtěch Rezek, Adam Kostrhun.
JADERNÁ ELEKTRÁRNA.
Vznětový motor Přemysl Opálka, David Šebestík, Michal Laška, Vu Thi Bao Ngoc, Klára Helešicová.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Petr Bouř, Lukáš Jandík, Matěj Šebek
Transport tepla tepelnými trubicemi
Mgr. Lenka Hanáková 2.ročník Gymnázium Otrokovice
Tepelné motory Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková Fyzika: 8. ročník
Netradiční zdroje elektrické energie
Parní stroj Parní stroj je nejstarší tepelný motor.
Ondřej Kašík 8.B oo9. Parní stroj - je pístový tepelný stroj, přeměňující tepelnou energii vodní páry na energii mechanickou, nejčastěji rotační.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Spalovací Motory Benzínové
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Charakteristika pístového spalovacího motoru. Žák se seznámí s čtyřdobým.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:F8 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
AnotacePracovní list k procvičení znalostí o tepelných motorech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
Klady a zápory parní energie: Zápory: 1)výsledná účinnost 5% – 15% energie Klady: 1 ) vysokou spolehlivostí a schopností práce 2)nevadí přetížení.
Joulův-Thomsonův jev volná adiabatická expanze  nevratný proces (vzroste entropie) ideální plyn: teplota se nezmění a bude platit: p1p1 V1V1 p 2 < p 1.
Ročník: 2. ročník strojírenských učebních oborů Typ šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací obor: Strojnictví Téma: Spalovací.
Tepelné stroje z pohledu základního kursu fyziky 3. Poznámky k přednášce.
SPALOVACÍ MOTORY. Jsou to stroje (tepelné motory), ve kterých se přeměňuje tepelná energie vzniklá hořením paliva na energii pohybovou. Palivo spalují.
Stroje a zařízení pro výrobu a přenos energií 2.Přednáška BW03 - STROJNÍ ZAŘÍZENÍIng. Svatava Henková, CSc.
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Klikový mechanismus Ing. Bc. Petra Řezáčová
Test – (řešení) 1) Vodní pára je v tomto stroji pracovní látka.
Termika VY_32_INOVACE_05-52 Ročník: Vzdělávací oblast:
Tepelné motory VY_32_INOVACE_29_Tepelné motory
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164
Spalovací motor Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Test – (řešení) 1) Vodní pára je v tomto stroji pracovní látka.
Fyzika 8.ročník ZŠ Spalovací motory Creation IP&RK.
Tepelné motory - proudové a raketové motory
Rozdělení Podle způsobu zapálení pohonné směsi  Zážehové motory  Vznětové motory Podle počtu pracovních dob  Dvoudobé motory  Čtyřdobé motory.
Transkript prezentace:

Jirka, Marek, Vašek, Honza Stirlingův motor Jirka, Marek, Vašek, Honza

Konstrukce

Konstrukce Hlavní válec - z jedné strany ohříván, z druhé chlazen, naplněn vzduchem, heliem nebo vodíkem Přeháněč - volně se pohybuje v hlavním válci, přehání plyn z teplé části do chladné Pracovní válec - je potrubím spojen s hlavním válcem obsahuje píst, který pohání setrvačník Setrvačník - přes kliky spojen s pístem a přeháněčem

Funkce - ohřev

Funkce - ohřev Díky tomu, že přeháněč se nachází v chladné části, plyn je v teplé, ohřívá se. Zvětšuje se jeho tlak a posouvá píst v pracovním válci směren dolů. Tento pohyb je přes setrvačník přenášen na přeháněč, který se přesune do teplé části → plyn je přehnán do chladné

Funkce - chlazení

Funkce - chlazení Nyní se většina vzduchu nachází v chladné části, ochladí se, vytvoří se podtlak, píst je nasát do původní polohy, přičemž opět roztáčí setrvačník Pohyb se přenese přes kliku na přeháněč, ten přežene plyn do chladné části a celý děj se opakuje Setrvačník musí mít dostatečnou hmotnost, aby se v průběhu funkce nezačal otáčet na opačnou stranu

Funkce

Typy

Typy

Historie 1816 Skot Stirling vynalezl nový tepelný stroj s nevídanou účinností 1846 1. technické využití nového vynálezu (po půl roce neúspěch)→postupný zánik 1935 firma Philips vyvíjí malé generátory pro radiostanice poháněné Stirlingovým motorem 1945 devastace závodů Philips

Historie 1949 Philips přechází na výrobu elektroniky 1950 Stirlingův motor poprvé využit jako chladicí zařízení (teplota 12 K) 1950 přechod ze vzduchu na helium později vodík jako náplně 2000 SM úspěšně testován jako pohonná jednotka autobusů DAF a MAN

Využití Menší pohonná jednotka (do 100 kW) Pohon automobilů, autobusů (ale už ne lokomotiv a elektráren) Chladicí zařízení pro extrémně nízké teploty Ekologická možnost využití zbytkového tepla elektráren Výroba generátorů pro rozvojové země

Děkujeme, že jste se alespoň tvářili, že dáváte pozor!