S TUDENTSKÉ T RENÉRSKÉ C ENTRUM I LEARN TO TEACH.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
III. výroční kongres poskytovatelů sociálních služeb ČR
Advertisements

Cesta byla dlouhá…. První žádost již v roce 2008, ještě se ZŠ Zeleneč
Výuka anglického jazyka s interaktivní tabulí a e-learningem
ZELENÝ KOMPAS VZDĚLÁVÁNÍ PRO ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ DOVEDNOSTÍ ŠETRNÝCH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ.
Skupenské přeměny látek
KONFERENCE ASOCIACE ŘEDITELŮ GYMNÁZIÍ ČR - PŘEROV.
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Vzdělávací technologie kurzu podnikatelství pro techniky
Generální sekretáři Rada pro fondy SSR Úvodní slovo generálního sekretáře PhDr. M. Kopicové Jednání Rady pro inovace Ostrava
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Městská poliklinika Praha Městská nemocnice následné péče Název projektu Celoživotní.
AUTOEVALUACE ŠKOLY AUTOEVALUACE UČITELE Může to být cesta ke kvalitě?
OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost projekt POSTA PODPORA STÁŽÍ A ODBORNÝCH AKTIVIT PŘI INOVACI OBLASTI TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ NA DFJP A FEI UNIVERZITY.
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
Strategie personálně-poradenské společnosti La Brava
Vedlejší specializace MARKETING (3MK)
Zkvalitňování dalšího profesního vzdělávání zaměřeného na stavebnictví, elektrotechniku a gastronomii.
LEDNICE 28. – 29. BŘEZEN 2012 ŘEŠENÍ PROJEKTU UNIV 2 KRAJE V JIHOMORAVSKÉM KRAJI 9. KRAJSKÁ KONFERENCE PROJEKTU Jana Bydžovská.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení IPn SETKÁNÍ ŘEDITELŮ STŘEDOČESKÉHO KRAJE
Klíčová aktivita 01 Příprava budoucích lektorů pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání.
Projektový den Střední školy elektrotechnické, Ostrava, Na Jízdárně 30, příspěvkové organizace Mária Borovská Ostrava, TIME (tréninkové, inovační,
„RESTART ŠKOLNÍCH METODIKŮ“. Aktuální situace Koncepce státu  ICT koordinátor  Enviromentalista  Koordinátor ŠVP Kariérní řád.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Centrum sdílených služeb GTS Brno cerven 2014 Roman Tesař.
Mentoring pro začínající vědkyně a vědce Kateřina Cidlinská Národní kontaktní centrum – ženy a věda Sociologický ústav AV ČR, v. v. i.
CZ / /0390 Posílení role Odborového svazu KOVO při zvyšování adaptability jeho členů Příjemce dotace: OBSLUŽNÁ SPOLEČNOST,a.s. Partner: Odborový.
Cesta k modernímu vzdělávání
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
Rozvoj klíčových kompetencí ve všech ročnících nižšího gymnázia formou terénních cvičení TENTO PROJEKT BYL SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A.
Ing. Pavel Halfar - IPH Servis
Technology Transfer Offices can help disseminate IP knowledge Jaroslav Burcik Czech Technical University in Prague Centre for Business cooperation, CTU.
OPEN LEARNING Moderní výuka odborných cizích jazyků 89% žáků cítí potřebu umět cizí jazyk pro svou budoucí práci, NIDV, červen 2012 Brno, 4. červen 2014,
Konference projektu APSYS Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe ODBORNÁ JAZYKOVÁ.
Hodnocení zaměstnanců ve výrobních firmách
Použitelnost a výhody Optimedu pro pedagoga Julie Bienertová-Vašků.
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
CZ / /0048 Centrum pro transfer technologií Technologické centrum AV ČR SSŠ AV ČR, VŠE, VŠCHT, ÚPV, ZeNTIVA, a.s., ČKD Nové Energo, a.s.
Diverzifikace vysokého školství – nové výzvy Michal Karpíšek Seminář „Hodnocení kvality vysokých škol“ Telč, 28. dubna 2011.
Základní škola a mateřská škola Třebíč, Na Kopcích 342
Návrh a realizace modulového systému dalšího vzdělávání učitelů v MSK Magdalena Chmelařová Opava 2008.
PARTNER PROJEKTU OBCHODNÍ AKADEMIE A STŘEDNÍ ZEMĚDĚLSKÁ ŠKOLA BRUNTÁL Ing. Ladislav Konopka Bruntál
Environmentální výchova a
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
0350 – Podpora nových vzdělávacích metod v systému vzdělávání ČMKOS Žadatel: ČMKOS Partner: AIVD Mgr. Dušan Martinek
MU Brno, Vzdělávání knihovníků Mgr. Jana Nejezchlebová Moravská zemská knihovna
ANGAŽOVANÉ UČENÍ Hana Horká.
Projekt Inkluzívní škola. Kurikulární reforma Možnosti Motivace učitelů Dovednosti Tradice.
ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1
1 Roman Kučera – VŠB – TUO Radka Najmanová - OU Michael Rada – VŠP Jiří Bolgáč – SLU 2.
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
Katedra Řízení Podniku Řízení Lidských Zdrojů
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Odborná konference "Zvyšování kompetencí absolventů vysokých škol" Absolvent se firmě vyplatí.
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DM0L507)
VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1133Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma:
„Zvýšení kompetencí pedagogických pracovníků Střední školy zemědělské, p.o.“ CZ.1.07/1.3.44/
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
PROJEKT ŠABLONY CZ.1.07/1.5.00/ Zpracovala: RNDr. Dagmar Fialová SŠP, Brno, Jílová 36g
MIC Akcelerátor Michal Hrabí
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Učitelé pro učitele UPROU ( ). UPROU  Tento projekt je spolufinancován Evropským sociální fondem (75%) a státním rozpočtem ČR (25%).  OP RLZ.
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
TTnet (Training of Trainers Network)
Plánování prvních kroků
Název projektu: Ve škole po škole
VIKBA32 Informační vzdělávání
Vítejte na třetí místní konferenci
Transkript prezentace:

S TUDENTSKÉ T RENÉRSKÉ C ENTRUM I LEARN TO TEACH

Na počátku byla slova.

Pohled žáků I.: Nehledejte talenty, není to efektivní! Objevování má smysl!

Pohled žáků II.: Není potřeba chválit, stačí respekt a příležitost. My už s tím něco uděláme.

Pohled žáků III.: Největší adrenalin? To je smysluplná práce!

Pohled žáků IV.: Nechceme lehké úkoly. Nechceme vyhovět, chceme uspět!

STUDENTSKÉ TRENÉRSKÉ CENTRUM Pohled učitelů školy: sebeaktualizace, rozvoj talentů, konkurenceschopnost, odborná profilace hodnotová orientace,

STUDENTSKÉ TRENÉRSKÉ CENTRUM Pohled školské koncepce: rozvoj klíčových kompetencí (učit se, komunikovat, řešit problémy …) rozvoj odborných kompetencí (znalosti, dovednosti, zkušenosti …)

STUDENTSKÉ TRENÉRSKÉ CENTRUM Přidaná hodnota: žák přichází k maturitní zkoušce s profesní praxí (certifikovaný školitel) žák před ukončením stupně vzdělání zahájil profesionální kariéru konkurenční výhoda / předpoklad: vize, cílevědomost, autoedukace, plánování

Specifikum přístupu: „Žák učí žáka“ standard: prostý přenos obsahu STC: kompetenční rozvoj – převzetí programu (obsah součástí) – tvořivý přístup – převzetí role Vyšší úroveň, zhodnocení, nečekaný posun!

PRINCIPY STC I. studenti učí studenty = alternativa motivace = role v realizačním týmu autoselekce kolektivu třídy (aktivita, vůle, cílevědomost, odpo- vědnost, vnitřní motivace),

PRINCIPY STC II. pozitivní vzory (z řad žáků), funkční subordinace, uvědomělá kooperace, odbornostní růst (přesvědčení), stavovská čest.

MECHANISMUS STC / FÁZE A A1) PRIMÁRNÍ NÁBOR – LEKTOR I. = pracovní skupina Lektor I. (6 žáků, 2. roč.), = červen 2010 / objektivní test A2) EDUKACE (MS Office 2007, 2010) = start: Slavnostní zahájení, Praha = tutorial (3, Praha, IX. - XII. 2010), = e-learning (autoedukace, IX.-XII. 2010), = tematické kurzy (6, Znojmo, IX.–XII. 2010), = odborná práce (specializace)

MECHANISMUS STC / FÁZE A A3) CERTIFIKACE (MS Office 07,10) = odbornostní zkoušky, I. 2011, Praha A4) EDUKACE (kurz lektorských dovedností) = tutorial (2, Praha, II., III. 2011) = e-learning (autoedukace, I.-III. 2011) = temat. seminář (2, Znojmo, I.–III. 2011) A5) CERTIFIKACE (lektor) = Praha, III (lektorský tým)

MECHANISMUS STC / FÁZE B B1) GENERAČNÍ VÝMĚNA – LEKTOR II. = nábor STC, V. 2011, Znojmo (lektoři = žáci) = asistovaný kurz (mentoring, V. 2011, praxe) = asistovaný kurz (supervize, VI. 2011, praxe) = konkurz do STC B2) EDUKACE (MS Office 2007, 2010) = tutorial (3, Znojmo, IX., X., XII. 2011), = e-learning (autoedukace, IX.-XII. 2011), = tematické kurzy (6, Znojmo, IX.–XII. 2011), = odborná práce (specializace) = kurz Lektor II. / kurz Standard IT

MECHANISMUS STC / FÁZE B B3) CERTIFIKACE (IT odbornost) = odbornostní zkoušky, I. 2012, Praha ? B4) EDUKACE (lektorské dovednosti) = tutorial (2, Praha ?, II., III. 2012) = e-learning (autoedukace, I.-III. 2012) = temat. seminář (2, Znojmo, I.–III. 2012) B5) CERTIFIKACE (lektorství) = Praha, III (lektorský tým - 3 osoby)

TVÁŘE PROJEKTU STC BARBORA MICHAELA FRANTIŠEK PETR ZDENĚK TOMÁŠ

STUDENTSKÉ TRENÉRSKÉ CENTRUM ZNOJMO Poděkování projektovým partnerům!

STUDENTSKÉ TRENÉRSKÉ CENTRUM ZNOJMO Hezký den všem, lidem kolem STC zvláště!