Principy překladačů Interpretované jazyky Jakub Yaghob.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TVY 1.ročník Mgr.Libor FIALA1 Základní pojmy.
Advertisements

Programování v asembleru - multiprocesory Jakub Yaghob.
HYPERTEXT PREPROCESSOR. PROGRAMOVÁNÍ. DEFINICE POJMŮ Problém Problém nevyřešený, nežádoucí stav obvykle vyžaduje nějaké řešení Neřešitelný problém Neřešitelný.
Procesory Filip Skulník.
Principy překladačů Běhová podpora Jakub Yaghob. Běhová podpora Statická podpora jazyka Překladač Interface na knihovny Hlavičkové soubory Dynamická podpora.
Principy překladačů Mezikód Jakub Yaghob.
Principy překladačů Překladač Jakub Yaghob. Literatura a slajdy Aho, Sethi, Ullman: Compilers - Principles, Techniques and Tools, Addison-Wesley 1986.
Principy překladačů Architektury procesorů Jakub Yaghob.
Lexikální a syntaktická analýza Jakub Yaghob
Kontakty Webpage přednášky: – Slajdy (MS PowerPoint): –ftp://ulita.ms.mff.cuni.cz/predn/PRG017 Technické.
Informatika I 7.a 8. hodina 4. týden.
25. ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ
13AMP 6. přednáška Ing. Martin Molhanec, CSc.. Co jsme se naučili naposled Synchronizace procesů Synchronizace procesů Producent-Konzument Producent-Konzument.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_137_IT7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Základy algoritmizace a programování
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_02A13 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření duben 2014.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Paměťové obvody a vývoj mikroprocesoru
Úvod do programování a práce s počítačem
C# - Úvod Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Procesory.
Popis mikroprocesoru David Rozlílek ME4B.
OPERAČNÍ SYSTÉMY Správa zdrojů Historie Funkce Ovládání počítače
Od zadání úlohy k programu Výpočetní systémy I 8. přednáška.
Pokročilé architektury počítačů (PAP_04.ppt) Karel Vlček, katedra Informatiky, FEI VŠB Technická Univerzita Ostrava.
Jaroslav Krahula.  OSC - ? ROM - ? RAM - ? Č/Č - ? CPU - ? ŘS - ? SP - ? LPT -?
Filip Fiala, 4.C.  Základní deska  Procesor  Paměťové karty  Grafické karty  Pevný disk.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_152_IT7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Procesor je ústřední výkonnou jednotkou počítače, která čte z paměti instrukce a na jejich základě vykonává program. Procesor je ústřední výkonnou jednotkou.
Jan Syrovátka.  Nemožnost rychlého vývoje a nasazování nových protokolů a služeb  Model Internetu dovoluje pouze limitované zabezpečení  Mobilní stanice.
Kontakty Webpage přednášky: – Slajdy (MS PowerPoint): –ftp://ulita.ms.mff.cuni.cz/predn/PRG017 Technické.
Programování POCSI. Programovani/POCSI2 Základní pojmy Akce - děj nad objekty, mající začátek a konec, a mající přesně definovaný účinek. Příkaz - popis.
FEL Komunikátor. Memory Leak program konsumuje operační paměť, kterou neumožňuje uvolnit o uvolnění paměti stará Garbage Collector ▫plně v režii Java.
Univerzita třetího věku kurz Znalci Hardware 1.
Základy operačních systémů Meziprocesová komunikace a synchronizace Jakub Yaghob.
IB111 Programování a algoritmizace
XSLT překladač Marek Běhálek Informatika a aplikovaná matematika FEI VŠB-TU Ostrava.
Operační systémy. Výpočetní systém Stroj na zpracování dat vykonávající samočinně předem zadané operace.
Základy operačních systémů
Instrukce procesoru.
Kontakty Webpage přednášky: – Slajdy (MS PowerPoint): –ftp://ulita.ms.mff.cuni.cz/predn/PRG017 Technické.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_04_PROCESOR.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Marcel Bednařík NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_INF_09.
Technika počítačů 3. Mikroprocesory © Milan Keršlágerhttp:// Obsah: ●
KURZ ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ V JAZYCE C Lekce č. 4: Programovací jazyk C Bc. Radek Libovický.
Překladače Optimalizace © Milan Keršláger
Základy programování mikropočítačů První program v jazyce symbolických adres.
Jednočipové počítače v robotických systémech Vypracoval: Ing. Jaroslav Chlubný Kód prezentace: OPVK-TBdV-AUTOROB-ME-3-JCP-JCH-001 Technologie budoucnosti.
Překladače 1. Překladače a programovací jazyky © Milan Keršlágerhttp:// Obsah:
AS/400 (IBM iSeries) Úvod. Co vlastně je AS/400 (IBM i)? Aplikační systém 400 (AS/400) byl navržen jako počítač obecně použitelný v obchodním prostředí.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Interkomunikační adresní systém.
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 7. ročník III
Překladače Operační paměť © Milan Keršláger
.NET framework platforma Jiří Pokorný
Stránkování MATĚJ JURIČIČ 2015/2016 EP1 SPŠ A VOŠ JANA PALACHA KLADNO.
NÁZEV ŠKOLY 2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONY III/2 Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Procesor Procesor (CPU – Central Processing Unit) je ústřední výkonnou jednotkou počítače, která čte z paměti instrukce a na jejich základě vykonává program.
Y36PJC Programování v jazyce C/C++
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
UNIX 10. Procesy © Milan Keršláger
Název školy: Základní škola Městec Králové
Operační systémy 1. Základní pojmy
Správa paměti.
Centrální procesorová jednotka
Paměť počítače.
UNIX 10. Procesy Obsah: algoritmus, program, proces, thread
Přepínání procesů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Libor Otáhalík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Paměť.
Transkript prezentace:

Principy překladačů Interpretované jazyky Jakub Yaghob

Co to je? Zdrojový jazyk se nepřekládá do kódu skutečného procesoru, ale do kódu nějakého abstraktního stroje Interpret přeložený do kódu skutečného stroje simuluje zvolený abstraktní stroj

Proč? Není prostor pro překladač 8-bitové počítače a Basic Přenositelnost Stejný abstraktní stroj může běžet na různých OS i různých architekturách CPU AS/400, Java Bezpečnost Větší kontrola nad vykonávanými instrukcemi

Problémy Problém s rychlostí Dá se řešit pomocí JIT (Just-In-Time compilation) Pokud interpret narazí na kód abstraktního stroje, který ještě není přeložen, okamžitě ho přeloží na kód cílového stroje a uloží si ho vedle do své cache Problémy s přenositelností Nevhodné změny v chování abstraktního stroje mohou přivodit problémy s přenositelností Java Jak zvolit abstraktní stroj Aby pokryl chování všech zdrojových jazyků.NET

Dynamická paměť Pokud podporována, pak výhradně s garbage collectorem Ukazatele jsou pod kontrolou Snadnější programování Rychlejší práce s dynamickou pamětí Program obvykle nepotřebuje tolik paměti, aby GC vůbec musel zasahovat, takže se pouze souvisle alokuje Simulátor abstraktního ale obvykle zabere více paměti, než by musel