Přírodní společenstvo řeky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Monitoring bezobratlých říčních živočichů
Advertisements

RYBY.
Digitalizace výuky Příjemce
Prvouka 3.ročník Gabriela Mikulková 2012
Zpracovala Jitka Ciprová
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_502_Př6 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět : Přírodopis Ročník:
OBOJŽIVELNÍCI PŘÍRODOPIS 7. ROČNÍK.
Základní skupiny živočichů
OBOJŽIVELNÍCI Ocasatí.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
TŘÍDĚNÍ ŽIVOČICHŮ.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_10.
Zoologická zahrada Východ ZOO.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ROZDĚLENÍ ŽIVOČICHŮ
Živočichové opakování Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
Třídění živočichů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.16
VY_52_INOVACE_13 Ryby pro 5. ročník ZŠ
Živá a neživá příroda III. 3. přednáška
Členovci Vývojově nejvíce úspěšní bezobratlí na zemi
Kruhoústí.
Trávicí soustava.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s vnější stavbou těla ryb a mírně.
OBOJŽIVELNÍCI Bezocasí.
Členovci Korýši.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Třída Ryby Nejpočetnější skupina obratlovců, výskyt od prvohor
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Ptáci břehů a tekoucích vod.
ČLENOVCI KORÝŠI RYBNÍKA.
Prezentace Kmen:Členovci.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Ryby 7. ročník.
Společenstvo Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu cz, ISSN 
Kmen: STRUNATCI podkmen: OBRATLOVCI nadtřída: bezčelistnatci
podkmen: žabernatí třída: korýši
Ekosystém lesa a rybníka
Přírodověda 4. ročník Ekosystém potoků a řek Živočichové OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.7 Živočichové - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Obratlovci obojživelníci.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ ŽIVOČICHOVÉ Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
Ryby Obratlovci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorMgr. Marie Hanzlíková Datum NázevVY_52_INOVACE_23_ryby TémaŽivočichové.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
Měkkýši, kroužkovci, členovci - korýši
Jméno:. * Pstruh říční * Zelené řasy * Rak říční * Kapr obecný * Štika obecná * Skokan hnědý * Blatouch bahenní * Leknín bělostný * Kachna divoká rybník.
RYBY. Stavba těla: Tělo se skládá z hlavy, trupu a ocasu, končetiny jsou přeměněné v ploutve. Pokryv těla: Tělo je kryto šupinami, které jsou neustále.
OBOJŽIVELNÍCI 7. ročník ZŠ Londýnská. OBOJŽIVELNÍCI.
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Jarmila Kolářová Název: VY_32_INOVACE_1A_04_Dělení živočichů Téma: Člověk a jeho svět Datum tvorby:
Členovci. cílová skupina: střední školy anotace : charakteristické znaky podkmene žabernatí klíčová slova : korýši, rak říční autor: Kamila Černá zpracováno:
Živočichové – stavba těla, potravní vazby a druhy
Živočichové u vody 3. ročník.
Obratlovci úvod; Kruhoústí
Živá a neživá příroda III. 3. přednáška
Třídění živých organismů
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Ekosystém les Živočichové
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
VY_52_INOVACE_14_ Živočichové v řece
VY_32_INOVACE_10_PŘV_OBRATLOVCI A BEZOBRATLÍ
Poznávačka ryb.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_118_Ryby
OBRATLOVCI - POPIS Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Živočichové.
Kruhoústí.
Transkript prezentace:

Přírodní společenstvo řeky Honza Krátký 4.B

V řece se nachází… Buňky základ všeho živého ve vodě i na souši Malí živočichové např. blešivec Vodní rostlinstvo Korýši Obratlovci Hmyz

Malý živočich blešivec Blešivec čistí vodu, aby v ní mohl žít. V řekách je velice užitečný.

Vodní rostlinstvo Řasy jsou skoro základem ekosystému pod vodou. Živí se jimi spousta živočichů. Je to něco jako tráva na souši.

Korýši Korýši se živí malými rybami. Nemají páteř. Můžou jíst i řasy a proto jsou odolnější než většina říčních živočichů. Korýši jsou ohrožováni znečištením toků a račím morem,který způsobuje odumírání končetin.

Ryby Druhů ryb je mnoho. Patří do skupiny obratlovců, jelikož se jim vyvinula páteř. Ryby dýchají pomocí žáber. Ryby jsou jak masožravé, tak i býložravé.

Hmyz Do vody klade své larvy, nebo v řece žije. Většinou se stává potravou ryb.

JEDEN DRUHÉHO POTŘEBUJÍ Blešivec čistí vodu, kapr požírá řasy a hmyz. Malé ryby požírá štika a rak. Velké ryby požírá štika a sumec. Rak žere řasy. Vychází nám z toho, že každý živočich v řece toho druhého potřebuje.

Potravní řetězec

Aktivita č.1 2. Jak se nazývá vodní rostlinstvo. 1. Co dělá blešivec? 2. Jak se nazývá vodní rostlinstvo. 3. Kvůli čemu jsou ohroženi raci. 4. Ryby patří do skupiny a. obratlovci b. členovci c. bezobratlý 5. Loví ryby hmyz?

Aktivita č.2

KONEC