Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 09.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Otáčivé účinky síly PÁKA
Advertisements

ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
vlastnosti kapalin a plynů I. Hydrostatika
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_62_INOVACE_A1 – 34.
Mechanika kapalin a plynů
Mechanika tekutin tekutina = látka, která teče
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 17.
Zákon zachování energie
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 03.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 05.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 04.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 14.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_D2 – 13.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 02.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 17.
Potápění, plování a vznášení se stejnorodého tělesa v kapalině
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 05.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 04.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 05.
Test: Mechanické vlastnosti kapalin (2. část)
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 08.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 07.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_62_INOVACE_A1 – 33.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 03.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_62_INOVACE_A1 – 36.
Archimedův zákon: Na těleso ponořené do kapaliny působí svisle vzůru
Archimédův zákon.
Na těleso ponořené do kapaliny působí tlakové síly
Hydromechanika Archimédův zákon, ponořený objem, ponor 19
Hydrostatická tlaková síla
Vztlaková síla a Archimédův zákon
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název materiálu: ARCHIMÉDŮV ZÁKON – výklad učiva.
Vztlaková síla v tekutinách
Archimedův zákon Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Pavel Kovář.
Hydromechanika.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 10.
VY_32_INOVACE_269 Název školy
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _648 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Mechanika II. Tlak vyvolaný tíhovou silou VY_32_INOVACE_11-18.
Archimedův zákon Yveta Ančincová.
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast: Fyzikální vzdělávání Tematická oblast:Mechanika Téma:Tlak a tlaková síla v plynech Ročník:1. Datum.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_CH2 – 19.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_VZTLAKOVA.
Archimédův zákon (Učebnice strana 118 – 120)
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 18.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 02.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_D2 – 11.
Název úlohy: 5.14 Archimedův zákon.
VY_32_INOVACE_11-20 Mechanika II. Kapaliny – test.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_D2 – 12.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
SOUTEŽ - RISKUJ! Mechanické vlastnosti kapalin (2. část)
Vztlaková síla Ing. Jan Havel.
Mechanika tekutin Tekutiny Tekutost – vnitřní tření
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:listopad 2011 Určeno:7. ročník.
Vztlaková síla. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Archimedův zákon – opakování a shrnutí. 1) Kuličky ze železa ponoříme do vody. Na kterou působí nejmenší vztlaková síla a proč ? Na třetí kuličku.
Archimédův zákon Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření RočníkSedmý - sekunda.
19. Vztlaková síla, Archimedův zákon
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Chování těles v kapalině – procvičení 2
Archimédův zákon.
Archimédův zákon.
… Plování těles v tekutině 1) - tíhová síla - vztlaková síla
Archimédův zákon pro plyny
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 09

© Petr Špína, 2012 VY_32_INOVACE_D2 – 09 Samostudium: Archimédův zákon 3

Problém polena: V požární nádrži plove poleno ze smrkového dřeva o objemu 3 litry a hustotě 450 kg/m 3. Jak velká část polena je ponořena pod hladinu vody?

Na poleno působí 2 síly: ? Archimédův zákon Které? tíhová síla vztlaková síla tíhová a vztlaková. její velikost popisuje: ? F 1 = m∙g

Kolik litrů se vejde do 1 m 3 ? ? 1000 Jestliže 1000 litrů (1 m 3 ) dřeva má hmotnost 450 kg, potom 1 litr dřeva má hmotnost ? 0,450 kg Dřevo má hustotu 0,45 kg/dm 3 (0,45 kg/litr).

Poleno myšlenkově „rozřežeme“ na 1-litrové kusy. Hmotnost 1-litrového kusu dřeva: ? 0,45 kg Aby se udržel na hladině, musí vytlačit vodu o objemu: ? 0,45 dm 3 (0,45 litru)

Kus má objem 1 litr, z toho je ponořeno 0,45 litru. V procentech: ? Odpověď Pod vodou je 45 % polena. Pro celek platí to, co pro jednotlivé kusy. 45 %

Hustota vody: ? 1000 Porovnáváme s hustotou dřeva. ? 1 kg/m 3 kg/dm 3 ? 1g/cm 3

Hustota polena: ? 450 Menší hustota → stačí ponořit menší objem. ? 0,45 kg/m 3 kg/dm 3 ? 0,45g/cm 3

poměr hustot = poměr ponořených objemů ? Odpověď 0,45(převedeme na %) Pod vodou je 45 % polena.

Zvolte si úlohu k procvičení: 123 Všechno dobře? Tak už to umíš Gratuluji! Nějaké chyby? Nevadí, zkus to ještě jednou promyslet.

Úloha 1: Stará židle z bukového dřeva o hustotě 670 kg/m 3 plove v rybníce za vesnicí. Jaká část židle je ponořena pod hladinu? Volba úlohy 67 % Odpověď

Úloha 2: Plovoucí ledová kra je tvořena čerstvým ledem, takže je ponořena pod hladinu z 85 procent. Jak velkou průměrnou hustotu má tato kra? Volba úlohy 850 kg/m 3. Odpověď

Úloha 3: Matýsek dělá pokusy v koupelně. Do napuštěné vany hodil starožitný stolek z ořechového dřeva o hustotě 0,59 kg/dm 3. Jak velká část stolku se vynořila nad hladinu vody? Volba úlohy 41 % Odpověď

Zdroje: [cit ] pod licencí Converter na www: [cit ] pod licencí Creative Commons na www: Archimedes.png

Archimédův zákon: (jedna z formulací) Těleso ponořené do kapaliny je nadlehčováno silou, která se rovná tíze kapaliny tělesem vytlačené. Objem V ZpětAnimace