Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 08.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Otáčivé účinky síly PÁKA
Advertisements

ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
vlastnosti kapalin a plynů I. Hydrostatika
Mechanika tekutin tekutina = látka, která teče
Stupnice teplot - úlohy na doma - © Petr Špína 2012 VY_32_INOVACE_C2 – 08.
Zákon zachování energie
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 03.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 05.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 04.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 14.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_D2 – 13.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 02.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 17.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_B3 – 18.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 05.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 04.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 05.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 04.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 07.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 09.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_62_INOVACE_A1 – 33.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 06.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 03.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_62_INOVACE_A1 – 36.
Archimédův zákon.
Na těleso ponořené do kapaliny působí tlakové síly
Hydromechanika Archimédův zákon, ponořený objem, ponor 19
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_D2 – 14.
Hydrostatická tlaková síla
Vztlaková síla a Archimédův zákon
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název materiálu: ARCHIMÉDŮV ZÁKON – výklad učiva.
Vztlaková síla v tekutinách
Archimedův zákon Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Pavel Kovář.
Plavání těles.
Hydromechanika.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 10.
VY_32_INOVACE_269 Název školy
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _648 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Kapaliny.
Mechanika II. Tlak vyvolaný tíhovou silou VY_32_INOVACE_11-18.
Archimedův zákon Yveta Ančincová.
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast: Fyzikální vzdělávání Tematická oblast:Mechanika Téma:Tlak a tlaková síla v plynech Ročník:1. Datum.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_CH2 – 19.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_VZTLAKOVA.
Archimédův zákon (Učebnice strana 118 – 120)
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 18.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 02.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_D2 – 11.
Název úlohy: 5.14 Archimedův zákon.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 20.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_D2 – 12.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Mechanické vlastnosti kapalin
Mechanika tekutin Tekutiny Tekutost – vnitřní tření
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:listopad 2011 Určeno:7. ročník.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výpočty s hustotou
Vztlaková síla. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Archimedův zákon – opakování a shrnutí. 1) Kuličky ze železa ponoříme do vody. Na kterou působí nejmenší vztlaková síla a proč ? Na třetí kuličku.
Archimédův zákon Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření RočníkSedmý - sekunda.
19. Vztlaková síla, Archimedův zákon
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výpočty s hustotou
Archimédův zákon.
Archimédův zákon.
… Plování těles v tekutině 1) - tíhová síla - vztlaková síla
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 08

© Petr Špína, 2012 VY_32_INOVACE_D2 – 08 Samostudium: Archimédův zákon 2

Problém loďky: Matýsek se plaví po rybníku v loďce o vnějším objemu 0,8 m 3. Hmotnost loďky i s Matýskem činí 150 kg. Může Matýsek do loďky přibrat i sestru Julinku, babičku a babiččin motocykl, tedy celkem 700 kg?

Na loďku působí 2 síly: ? Archimédův zákon Které? tíhová síla vztlaková síla tíhová a vztlaková. její velikost popisuje: ? F 1 = m∙g

Tíha loďky s Matýskem činí: ? 1500 NF 1 = 1500 N. Objem vody vytlačené po okraj ponořenou lodí: ? 0,8 m 3 Hmotnost vytlačené vody činí: ? 800 kg

Tíha vytlačené vody: ? 8000 NF 2 = 8000 N. Vztlaková síla má velikost: ? 8000 NF 2 = 8000 N. Rozdíl mezi tíhou a vztlakovou F: ? 6500 N

Síla 6500 N představuje tíhu těles o hmotnosti: ? Odpověď 650 kg Matýsek musí někoho nechat na břehu, loďka by se potopila.

Hmotnost loďky s celým nákladem: ? = 850 kg Objem vody vytlačené po okraj ponořenou lodí: ? 0,8 m 3

Hmotnost (a tudíž i tíha) lodi je vyšší než hmotnost (tíha) vytlačené vody. Vztlaková síla je nedostatečná. Matýsek musí někoho nechat na břehu, loďka by se potopila. Hmotnost vytlačené vody činí: ? 800 kg

Zvolte si úlohu k procvičení: 123 Všechno dobře? Tak už to umíš Gratuluji! Nějaké chyby? Nevadí, zkus to ještě jednou promyslet.

Úloha 1: Prázdná skleněná láhev má vnější objem 0,9 litru a hmotnost 0,4 kg. Kolik písku se do láhve musí nasypat, aby se potopila pod hladinu vody? Volba úlohy Více než 0,5 kg. Odpověď

Úloha 2: Loď s objemem trupu 7000 m 3 má prázdnou hmotnost 2000 tun. Kolik nákladu je nutno do ní naložit, aby se potopila do poloviny objemu trupu? Volba úlohy 1500 tun Odpověď

Úloha 3: Aby se ponorka o objemu 900 m 3 mohla ponořit, musí do balastních nádrží nabrat 50 tun vody. Náklad a posádka váží celkem 450 tun. Jaká je hmotnost prázdné ponorky? Volba úlohy 400 tun Odpověď

Zdroje: [cit ] pod licencí Creative Commons na www: Archimedes.png [cit ] pod licencí A-Z slovník na www:

Archimédův zákon: (jedna z formulací) Těleso ponořené do kapaliny je nadlehčováno silou, která se rovná tíze kapaliny tělesem vytlačené. Objem V ZpětAnimace