Násobky a díly Soustavy SI

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Advertisements

Stanovení objemu stojících stromů
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Zeměpisná síť a zeměpisné souřadnice II
Jak jsi zvládl učivo 6.ročníku
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 4
7. třída Procento, Promile.
Převody jednotek délky objemu hmotnosti času
Goniometrické funkce Sinus Nutný doprovodný komentář učitele.
Vztah mezi výkonem, prací a časem
Elektromagnetické vlny - úlohy na doma - © Petr Špína 2012 VY_32_INOVACE_C
Procenta Výpočet počtu procent
Měřící soustavy jednotek
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Opakování – převody jednotek, příklady
Opakování – převody jednotek, příklady
Jednotky délky a jejich převody 5. ročník
PŘEVODY JEDNOTEK DÉLKY, OBSAHU, OBJEMU, HMOTNOSTI A ČASU
Převody jednotek délka.
Jednotky objemu. Měření objemu kapalin.
Úvod do fyziky (pokračování)
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
Goniometrické funkce Kosinus Nutný doprovodný komentář učitele.
Vedlejší jednotky objemu
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Zeměpisná síť a zeměpisné souřadnice
Procvičování vzorce.
Poměr.
KRYCHLE POVRCH A OBJEM.
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
NázevPřevody jednotek objemu Předmět, ročník Matematika, prima (1. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Cílem.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
v programu MS PowerPoint
13..
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Rychlost rovnoměrného pohybu
Akustika 4 (Hlasitost).
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:IV2Č. materiálu:VY_42_INOVACE_24.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Měření délky a hmotnosti
POMĚR Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh na poměr. Autor: Mgr. Věra Benáková, 2. ZŠ Dobříš 7 : 4 1 : : :
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Za předpokladu použití psacích potřeb
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_460.
Měření fyzikálních veličin – Hustota
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_162
Jednotky objemu 1 Základní jednotky.
Název Převody jednotek obsahu Předmět, ročník
Převody jednotek Jednotky délky.
18.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Objemové jednotky a jejich převody
Hustota a její měření.
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek objemu.
Zaokrouhlování desetinných čísel
Jak postupovat při převádění jednotek délky.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek objemu.
Převody délkových jednotek
Mgr. Jan Ptáčník - GJVJ - Fyzika - Prima
Zopakujeme si jednotky délky, které už znáš.
Jednotky délky Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_49_Převody jednotek 9.roč
Transkript prezentace:

Násobky a díly Soustavy SI Schlapák Vili ZŠ Otovice

Iotta Y 10 24 1 000 000 000 000 000 000 000 000 kvadrilion Zetta Z 10 21 1 000 000 000 000 000 000 000 Triliarda Exa E 10 18 1 000 000 000 000 000 000 Trilion Peta P 10 15 1 000 000 000 000 000 Biliarda Tera T 10 12 1 000 000 000 000 Bilion Giga G 10 9 1 000 000 000 Miliarda Mega M 10 6 1 000 000 Milion Kilo k 10 3 1 000 Tisíc Hekto h 10 2 100 Sto Deka da 10 1 10 Deset metr - ů 1 1

Deci d 10 -1 0,1 Desetina Centi c 10 -2 0,01 Setina Mili m 10 -3 0,001 Tisícina Mikro µ 10 -6 0,000 001 Miliontina Nano n 10 -9 0,000 000 001 Miliardtina Piko p 10 -12 0,000 000 000 001 Biliontina Femto f 10 -15 0,000 000 000 000 001 Biliardtina Atto a 10 -18 0,000 000 000 000 000 001 Triliontina Zepto z 10 -21 0,000 000 000 000 000 000 001 Triliardtina Yocto y 10 -24 0,000 000 000 000 000 000 000 001 Kvadrilion

Jak na to??? Jak používat tabulku převodních koeficientů Tabulka převodních koeficientů obsahuje převodní koeficienty, které vyjadřují poměr mezi základní jednotkou a danou jednotkou. Koeficient vyjadřuje, kolikrát se "vejde" základní jednotka (první jednotka v tabulce) do dané jednotky (hodnota 1000 u kilometru znamená, že 1 km = 1000 m - metry jsou první jednotkou v tabulce).

Vzorec Chcete zjistit, kolik je hodnota "x" jednotky A, když znáte velikost jednotky B ("h") a její převodní koeficient. Tady je vzorec: x = (h . ky) / kx x - hodnota, kterou chceme zjistit h - hodnota, kterou známe ky - koeficient u jednotky, jejíž hodnotu známe kx - koeficient u jednotky, jejíž hodnotu chceme zjistit. Tabulka použitých zkratek Jednotka Zkr. Koeficient jednotka A A kx jednotka B B ky

Příklady Počítej jednoduše : Máš převést 40km na m Vezmi číslo 40 a vynásob ho koeficientem kilometru (1000) a to celé vyděl koeficientem jehož hledáš – metry ( 1 ) Příklad 1: Známe převodní koeficienty (viz tabulka). Chceme zjistit kolik kilometrů je 520 cm. Řešení: Dosadíme do vzorce x = (520 . 0,01) / 1000. x = 0,0052 km, tj. 520 cm = 0,0052 km. Příklad 2: Známe převodní koeficienty (viz tabulka). Chceme zjistit kolik centimetrů je 7,64 km. Řešení: Dosadíme do vzorce x = (7,64 . 1000) / 0,01. x = 764 000 cm, tj. 7,64 km = 764 000 cm.