Perspektivy rozvoje tematických kanálů Petr Majerik Atmedia 1
Počet TV stanic v ČR stále roste stanice vysílající v češtině, dabované nebo s českými titulky, * v roce 2013 přibude dětský kanál ČT :D česky vysílajících TV stanic, z toho 8 dětských 2
Rozdělení trhu – postupující fragmentace digi „sestry“ stanice nezávislé+cab/sat stanice 3
Délka sledování TV roste Zdroj: ATO – Mediaresearch, AGB Nielsen Media Research 4 Doba strávená sledovaním televize – ATS 4+ čas strávený sledováním televize v ČR stále mírně roste (důvodem jsou měnící se zvyklosti trávení volného času během krize, rostoucí počet TV přístrojů na domácnost a větší programová nabídka) v okolních zemích je ATS výrazně vyšší
Odhad budoucího vývoje * Sledování televizního lineárního a nelineárního vysílání Počet česky vysílajících stanic Doba strávená sledováním televize
Budoucnost nezávislých digitálních a cab/sat stanic 6
Vývoj podílu na sledovanosti 2009 vs Source: ATO-Mediaresearch, 10/2009, 5/2013 digitální „sestry“ postupně zvyšují svoji sledovanost na úkor velkých celoplošných stanic, ale podíl nezávislých tematických a ostatních TV neklesá Vývoj podílu na sledovanosti CS 15-54
Nezávislé TV si stále udržují stejný podíl na trhu 8 free-to-air TV 84 % 8 stanic v roce stanic v roce % cab/sat+ nezávislé digi TV 73 stanic v roce stanic v roce %+ 8% : :
Procento TV zadavatelů na nezávislých tematických TV stále roste Zdroj: ATO-Mediaresearch, /2013 9
5 důvodů pro tematické TV Zdroj: GfK výzkum pro Atmedia 2011 …diváci Atmedia utrácejí o 21% více za FMCG než diváci neplacených TV...diváci Atmedia si pamatují o 31% více produktů/značek než diváci neplacených TV +17 % +21 % nižší vstupní náklady frekvence cílení vyšší kupní síla (+ 20%) větší zapamatovatelnost reklam (+ 30%)
Děkuji za pozornost 11