1 Bakalářky Cyril Brom. Typy práce  Implementační  Implementačně – experimentální  Teoretický 2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

PKML.
IV. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Přijímací zkoušky na SŠ MATEMATIKA Připravil PhDr. Ivo Horáček, PhD.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 2. POLOLETÍ - OTÁZKY
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 4 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_028.
TEORIE ROZHODOVÁNÍ A TEORIE HER
Vlastní skript může být umístěn: v hlavičce stránky v těle stránky
1 Projektová dynamika II RNDr. Jiří Weinberger, TIMING Praha 28. Března 2008.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Český Internet po (uši v?) krizi Marek Antoš. snímek |datum |dokument | 1. Internetové prostředí 2.
Jak má vypadat článek i pro zkoušku. Název (Title) stručný, výstižný Autoři Adresy Affiliation (Při více autorech bývá označen Corresponding author) Abstract:
Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
49. mistrovství světa ve zpracování textu na počítači
Magnetohydrodynamický (MHD) generátor
Student: Ing. Olga Minaříková školitel: doc.akad.soch. Miroslav Zvonek, PhD. srpen 2009.
Téma 3 ODM, analýza prutové soustavy, řešení nosníků
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Dynamické rozvozní úlohy
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Elektrický obvod a jeho části
Zápis čísla v desítkové soustavě
Kdo chce být milionářem ?
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Kolja 5 (první část). Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B14 Příkazový řádek: obsah souborů PŘÍKLADY AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníLeden 2013 Ročník / věková kategorie3.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Proč je důležité studovat Principy
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Získávání informací Získání informací o reálném systému
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
Tomáš Doseděl, Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
Jazyk vývojových diagramů

Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Posloupnosti, řady Posloupnost je každá funkce daná nějakým předpisem, jejímž definičním oborem je množina všech přirozených čísel n=1,2,3,… Zapisujeme.
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Evropská integrace pro pedagogy s posílením aktivizačních metod ve výuce III_Shrnutí_Riskuj Evropská integrace pro pedagogy s posílením aktivizačních metod.
Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
Podmínky pro získání zápočtu Podmínky pro získání zkoušky.
MS PowerPoint Příloha - šablony.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
VII. Neutronová interferometrie II. cvičení KOTLÁŘSKÁ 7. DUBNA 2010 F4110 Kvantová fyzika atomárních soustav letní semestr
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Technické kreslení.
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autor: Ondřej Šimeček Verze: 1.1.3
Seminář z psaní vědeckých textů 1.přednáška Edita Bromová MFF, Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
Transkript prezentace:

1 Bakalářky Cyril Brom

Typy práce  Implementační  Implementačně – experimentální  Teoretický 2

Dnešní obsah (a ?)  Moudré rady  Abstrakt, úvod  Implementační práce typy dokumentací  Implementačně-experimentální co je to experiment  Teoretická  Typografické úpravy 3

Typický průběh Správně  Téma sháním v polovině druháku nebo na začátku třeťáku  Mluvím s vedoucím aspoň 2 x měsíčně  Pracuji 2 dny v týdnu (tj. 16 hodin) Říjen – prosinec, březen – květen Průběžně dokumentuji  Text mám hotový měsíc před odevzdáním Obvykle špatně  Pracuji 2 hod / týden neustále  Text dopisuji týden před odevzdáním – „stačí přeci něco sesmolit“ 4

Typický průběh Správně  Měsíc předem se domluvím na zápočtech i vedoucí může mít dovolenou  Odevzdávám vedoucímu první verzi textu aspoň měsíc předem a programu dva měsíce předem  Zjistím si všechny formality směrnice děkana 8/2010 musím přiložit kód i text práce na CD mgr/prace/ Obvykle, špatně  Sháním zápočet den předem a pak ho nedostanu  Naháním vedoucího poslední týden nestihne se na práci ani podívat  Ptám se, kolik má mít aspoň práce stran 5

6 Smysl práce: Proč to chceme sdělit Nejdůležitější otázka!  Máme důvod  Máme cíl Odpovědí není, že nám to uložil školitel!

Téma  Baví mě  Je to něco aspoň trochu nového software, který neexistuje experiment, který nikdo neudělal věta, kterou nikdo nedokázal 7

8 Co si má čtenář odnést  Detailní představu o tom, jaké je téma  Téma je zajímavé  Detailní představu o tom, co jsme udělali  Hrubou (někdy detailní) představu, jak jsme to udělali  Udělali jsme, co jsme slíbili  A je tu prostor pro další rozšíření

9 Dokud si jasně neodpovíte na otázky PROČ a CO, nemáte téma!

Dnešní obsah (a ?)  Moudré rady  Abstrakt, úvod  Implementační práce typy dokumentací  Implementačně-experimentální co je to experiment  Teoretická  Typografické úpravy 10

11 Abstrakt (anotace)  Nejdůležitější část textu!  Délka omezena  Stručně o čem článek pojednává a jakých výsledků bylo dosaženo  Abstrakt určuje, jestli si text někdo přečte

12 Introduction - Úvod  Úvod do problematiky  Co už se udělalo  Co je známo  Co není známo  Co a proč chceme naší prací objasnit  Jasná definice cíle práce  Struktura práce

13 Abstrakt  Shrnutí, souhrn, resumé, synopse, výtah  Stručný obsah článku  Omezení délkou – cca 100 až 200 slov  Čím kratší a přesnější, tím lepší => Nemělo by v něm chybět ani přebývat jediné slovo!

Použití metody BUBL1 pro modelování řetízků bublinek v kapalině Jestliže nalijeme minerálku do sklenice, stoupají ode dna řetízky bublinek. Protože všechny bublinky vznikají na stejném místě, široce přijímaný názor předpokládal, že by měly k hladině vystupovat po stejné dráze. Při modelování tohoto procesu, ke kterému jsme použili modifikovanou metodu BUBL1, jsme zjistili, že dráhy bublinek v řetízku se od sebe navzájem liší. To je pravděpodobně způsobeno tím, že kapalina neobtéká bublinky laminárně, ale za každou bublinkou vzniká oblast turbulentního proudění, která následující bublinky v řetízku vytlačuje z jejich původní dráhy. Pokud bude tento objev potvrzen experimentálně, bude mít vliv na celou řadu oborů, např. na biologii, energetiku obnovitelných zdrojů nebo pivovarnický průmysl. 14

Použití metody BUBL1 pro modelování řetízků bublinek v kapalině Jestliže nalijeme minerálku do sklenice, stoupají ode dna řetízky bublinek. Protože všechny bublinky vznikají na stejném místě, široce přijímaný názor předpokládal, že by měly k hladině vystupovat po stejné dráze. Při modelování tohoto procesu, ke kterému jsme použili modifikovanou metodu BUBL1, jsme zjistili, že dráhy bublinek v řetízku se od sebe navzájem liší. To je pravděpodobně způsobeno tím, že kapalina neobtéká bublinky laminárně, ale za každou bublinkou vzniká oblast turbulentního proudění, která následující bublinky v řetízku vytlačuje z jejich původní dráhy. Pokud bude tento objev potvrzen experimentálně, bude mít vliv na celou řadu oborů, např. na biologii, energetiku obnovitelných zdrojů nebo pivovarnický průmysl. 15

Použití metody BUBL1 pro modelování řetízků bublinek v kapalině Jestliže nalijeme minerálku do sklenice, stoupají ode dna řetízky bublinek. Protože všechny bublinky vznikají na stejném místě, široce přijímaný názor předpokládal, že by měly k hladině vystupovat po stejné dráze. Při modelování tohoto procesu, ke kterému jsme použili modifikovanou metodu BUBL1, jsme zjistili, že dráhy bublinek v řetízku se od sebe navzájem liší. To je pravděpodobně způsobeno tím, že kapalina neobtéká bublinky laminárně, ale za každou bublinkou vzniká oblast turbulentního proudění, která následující bublinky v řetízku vytlačuje z jejich původní dráhy. Pokud bude tento objev potvrzen experimentálně, bude mít vliv na celou řadu oborů, např. na biologii, energetiku obnovitelných zdrojů nebo pivovarnický průmysl. 16

Použití metody BUBL1 pro modelování řetízků bublinek v kapalině Jestliže nalijeme minerálku do sklenice, stoupají ode dna řetízky bublinek. Protože všechny bublinky vznikají na stejném místě, široce přijímaný názor předpokládal, že by měly k hladině vystupovat po stejné dráze. Při modelování tohoto procesu, ke kterému jsme použili modifikovanou metodu BUBL1, jsme zjistili, že dráhy bublinek v řetízku se od sebe navzájem liší. To je pravděpodobně způsobeno tím, že kapalina neobtéká bublinky laminárně, ale za každou bublinkou vzniká oblast turbulentního proudění, která následující bublinky v řetízku vytlačuje z jejich původní dráhy. Pokud bude tento objev potvrzen experimentálně, bude mít vliv na celou řadu oborů, např. na biologii, energetiku obnovitelných zdrojů nebo pivovarnický průmysl. 17

Použití metody BUBL1 pro modelování řetízků bublinek v kapalině Jestliže nalijeme minerálku do sklenice, stoupají ode dna řetízky bublinek. Protože všechny bublinky vznikají na stejném místě, široce přijímaný názor předpokládal, že by měly k hladině vystupovat po stejné dráze. Při modelování tohoto procesu, ke kterému jsme použili modifikovanou metodu BUBL1, jsme zjistili, že dráhy bublinek v řetízku se od sebe navzájem liší. To je pravděpodobně způsobeno tím, že kapalina neobtéká bublinky laminárně, ale za každou bublinkou vzniká oblast turbulentního proudění, která následující bublinky v řetízku vytlačuje z jejich původní dráhy. Pokud bude tento objev potvrzen experimentálně, bude mít vliv na celou řadu oborů, např. na biologii, energetiku obnovitelných zdrojů nebo pivovarnický průmysl. 18

Reálný abstrakt – kde je problém? 19

20 Jak psát abstrakt  Obvykle se píše na konci před = ujasníme si to, ale musíme to pak přepsat  Shrnout úvod do dvou tří vět  Totéž pro metodu, výsledky a diskusi (diskusi možno vynechat)  Výběr nejdůležitějších faktů  Celek musí dávat smysl

21 Jak psát abstrakt 1. Po sepsání uložit abstrakt do šuplíku a nechat ho tam minimálně do druhého dne

22 Jak psát abstrakt 2. Abstrakt přečíst U každého slova (věty) se zeptat: Je to důležité? Stane se něco, když to vyškrtnu? Pokud je odpověď „Ne“, škrtat

23 Jak psát abstrakt 3. Abstrakt důkladně přečíst Dává smysl jako celek? Je z něj jasné, jaký problém jsme zkoumali a co jsme zjistili? Doplnit chybějící informace

24 Jak psát abstrakt 4. Abstrakt znovu důkladně přečíst Čte se dobře? Nemusím nějakou větu luštit? Kdybych o tématu nic nevěděl, rozuměl bych všemu? Jaké otázky by mě napadaly? Opravit všechny chybné formulace

25 Jak psát abstrakt 5. Opakovat bod tak dlouho, dokud Není čas odevzdat článek Nejsme spokojeni Dejte abstrakt přečíst třetí osobě Čtete své texty nahlas

26 Úvod Cíl Úvodu:  Uvést čtenáře do problému  Specifikace problému  Proč je tato práce důležitá  Jasně pojmenovat cíl práce  Struktura práce

27 Related works  Co už udělali jiní  Co nového hodlá udělat autor v úvodu samostatná kapitola za úvodem v závěru článku

28 Formulování myšlenky v Úvodu Správně: First Person Shooters (FPS) je typ počítačové hry, ve které hráč... Špatně: Nejdříve si řekněme něco o počítačových hrách. Počítačové hry jsou velmi rozšířené a oblíbené. Dělí se na několik typů. Například First Person Shooters (FPS) je typ počítačové hry, ve které hráč... V obou případech jsme řekli totéž!

29 Ukázka možného Úvodu Jestliže nalijeme minerálku do sklenice, stoupají ode dna řetízky bublinek. Položili jsme si otázku, jestli opravdu stoupají po stejné dráze. Odpověď bude důležitým příspěvkem k hydromechanice bublavých kapalin. K simulaci bublinek jsme se rozhodli použít metodu BUBL1, kterou vytvořil O. Chmel [1] pro popis bublinek na vnitřní stěně pivní sklenice.

30 Ukázka možného Úvodu Jestliže nalijeme minerálku do sklenice, stoupají ode dna řetízky bublinek. Položili jsme si otázku, jestli opravdu stoupají po stejné dráze. Odpověď bude důležitým příspěvkem k hydromechanice bublavých kapalin. K simulaci bublinek jsme se rozhodli použít metodu BUBL1, kterou vytvořil O. Chmel [1] pro popis bublinek na vnitřní stěně pivní sklenice. Co je známo Cíl práce Je to důležité Volba metody

31 Nedostatky ukázkového Úvodu  Příliš stručný  Detailněji důležitost  Co přesně budeme dělat a měřit  Zmínit další práce o bublinkách  Když několika větami dodáme, jak jsme metodu BUBL1 modifikovali pro naše potřeby a co jsme nakonec zjistili, máme abstrakt!

Dnešní obsah (a ?)  Moudré rady  Abstrakt, úvod  Implementační práce typy dokumentací  Implementačně-experimentální co je to experiment  Teoretická  Typografické úpravy 32

Implementačně – experimentální práce  Navrhuji nějaký model či algoritmus  Implementuji ho  Měřím výsledky  Interpretuji výsledky  Experimenty plynou z cíle! 33

Špatný příklad  Chtělo se mi simulovat chování švábů… 34

Špatný příklad  Jejich chování řídím konečným automatem… 35

Špatný příklad  Experimenty ukazují, že program funguje. 36

Dobrý příklad  Biologové nevědí, proč švábi agregují  Teorii, že agregují proto, že v agregaci je víc jídla (mrtvol) lze testovat na počítači 37

Dobrý příklad  Chování modelovaných švábů odráží chování švábů tak, jak je popisují biologové… 38

Dobrý příklad  Experimenty jsme sestavili tak, abychom mohli testovat hypotézu o agregaci díky mrtvolám. bez mrtvol vs. s mrtvolami  Naměřili jsme výsledky  Výsledky znamenají, že švábi za těch a těch předpokladů opravdu mohou agregovat díky mrtvolám 39

Struktura  Úvod reálné pozadí modelovaného jevu (může být např. i plánovací algoritmus!) proč to děláme, jakou máme hypotézu  Popis modelu či algoritmu  Krátký popis implementace není to programátorská dokumentace  Experimenty včetně diskuse  Závěr, budoucí práce 40

Experiment  Vychází z hypotézy  Je replikovatelný  Metoda: Jak přesně sbíráme data  Výsledky: Co jsme naměřili  Diskuse: Co to znamená diskuse je nejdůležitější část práce! 41