Analýza a zpracování obrazových dat pro fotogrammetrický skener 2008 Petr Douša.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Informační a komunikační technologie ročník Základy focení – základní pojmy Bohumil Bareš.
Advertisements

DÁLKOVÝ PRŮZKUM (ZEMĚ) (Remote Sensing)
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ Skener
Jak fotografovat bouřky a blesky
Ústí nad Labem, Jednoduché metody fotogrammetrické dokumentace objektů přednášející Jindřich Hodač Ph.D. Měřická dokumentace objektů.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základy počítačů a kancelářský software
JAK POŘÍDIT KVALITNÍ SNÍMKY PRO PROJEKTY V POZEMNÍ FOTOGRAMMETRII METODICKÝ NÁVOD
Magdaléna Kršňáková Štěpán Holubec
* V dnešní době se používá především ve významu digitální technika * Co to vlastně je? * počítače, tablety * periferie počítačů * mobilní telefony * navigace.
Jak vytvořit prezentaci Vytvořila firma: A-B Spektrum, počítačové a vzdělávací kurzy.
20. Metody zpracování digitálních dat dálkového průzkumu
Úprava fotografie v ZME Mgr. Ivana Pechová. Úvod do grafiky Úvod do grafiky Úvod do grafiky Úvod do grafiky Parametry ovlivňující kvalitu fotografie Parametry.
Fotografie je ve skutečnosti zachycení světla Světla musí být pro správnou fotografii správné množství Úskalí: ▫ světelné podmínky během dne mění ▫ je.
28. Elektrický proud v polovodičích
Jaroslav Švec Ondra Horský a garant projektu Miroslav Krus Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
Skener.
ČVUT V PRAZE Fakulta stavební Katedra TZB ČVUT V PRAZE Fakulta stavební Katedra TZB TZB20- Vytápění Regulace, automatizace a měření ve vytápění.
Úvod do používání digitálního fotoaparátu
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ Digitální fotoaparát
Mgr. Ivana Pechová Mimimum fotografa Mgr. Ivana Pechová
Workshop SFDP - Telč 2008 Fotogrammetrická dokumentace historických objektů - společná výuka pracovišť dvou fakult ČVUT Ing. Jindřich Hodač, Ph.D. Telč,
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Digitální fotoaparáty, kamery a skenery
Digitální fotoaparáty
UČÍME V PROSTORU Název předmětu: Název a ID tématu: Zpracoval(a): Elektronika Reprodukce barevného obrazu EL29 Ing. Ludmila Nevařilová ELEKTROTECHNIKA.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
INFORMATIKA 8 Videosekvence, webkamera III2 – I8- 20.
Digitální fotografie. Digitál se představuje:  digitální zrcadlovka – nejblíže klasice  kompaktní fotoaparáty  EVF: zrcadlovky bez zrcadla  3 základní.
F IREMNÍ GRAFIKA ( ŠKOLA FOCENÍ ) Tomáš Mucha. Z ÁKLAD ÚSPĚCHU – „ HEZKÁ “ FOTOGRAFIE Pravidlo třetin Zlatý řez Perspektiva - prostor Linie a diagonály.
ZÁŘENÍ ČVUT - Fakulta dopravní. Záření Koncepce “Rozumné minimalizace expozice“
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.17/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Užití skeneru.
Blízká fotogrammetrie
VY_32_INOVACE_B3 – 01 Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
DÁLKOVÝ PRŮZKUM ZEMĚ.
Informatika Počítačová sestava Obrázek:
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
5 Metody určení PVniO Znalost prvků vnitřní orientace 
Digitální fotoaparáty Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Tato prezentace byla vytvořena
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Digitální aerotriangulace v aplikaci pozemní fotogrammetrie
Měření závislosti odporu rezistoru a termistoru na teplotě
Počítačová grafika Maturitní otázka č. 19 Martin Ťažký.
Zelené fluorescenční světlo odhaluje ionty uranu
DIDAKTIKA FYZIKY I. 8 ICT ve Fy Josef Trna PdF MU©2009.
1 Fotogrammetrie - úvod Proč?? Co ?? Jak?? snímek mapa.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_20_ Fotografický přístroj a filmová kamera.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Základní pojmy fotografa Číslo DUM: III/2/VT/2/3/44 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika.
POLOVODIČE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_19_32.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr. Petra Šandová Název: VY_32_INOVACE_5B_INF3_08_Části počítače a přídavná zařízení Téma: Části.
NEPOČÍTAČE – DALŠÍ DIGITÁLNÍ PŘÍSTROJE. OBSAH 1) Počítače Počítače 2) Pojem „digitální“ Pojem „digitální“ 3) Využití dig. technologií ve spotřební elektronice.
Vysoké učení technické v Brně
Periferní zařízení počítače - opakování
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Petr Novák
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skenování fotografie
Příklad měření MTF digitálního fotoaparátu podle normy ISO 12233
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Úpravy fotografií v Adobe Lightroom I.
Dokumentace památkových objektů
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Základní pojmy fotografa
Softwarové rádio cesta k moderní komunikační technice
Kvantová fyzika.
Od malířství až k digitálnímu fotoaparátu
Transkript prezentace:

Analýza a zpracování obrazových dat pro fotogrammetrický skener 2008 Petr Douša

Souhrn prací  Měření  Vytvoření programu  Zpracovaní výsledků

Měření  Datum měření  Použité kamery  Lokalita

Šum u digitálních fotoaparátů  Dopadem fotonu na snímací prvek se vyzáří jeho energie, světlocitlivá buňka vygeneruje příslušně velký elektrický signál. Generovaný elektrický signál může být ovlivněn i jiným elektromagnetickým zářením (rádiové vlny, mikrovlny) nebo teplotou polovodičových součástek a integrovaných obvodů - vznikne šum (na fotografii znatelný jako různobarevné zrnění). Protože okamžitá hodnota šumu se liší buňku od buňky a expozici od expozice, je nemožné z obrázků tento šum stoprocentně odstranit.

Program  Program je napsán v jazyku Matlab  Hlavním úkolem programu bylo zjistit, zda nedošlo během sekvenčního snímání k posunu kamery a případně tento posun eliminovat. Dále vytvořit průměr z vyfotografovaných snímků, čímž se ze snímků odstraní převážná část šumu.

Program  Posuny  Průměrovánín a opravy  Oprava posunů pomocí interpolace  Výřez  Protokoly a nastavení

Eliminace posunů

extrem1600

lampa

Graf středních chyb

Fotogrammetrický skener  Fotogrammetrický skener se skládá z fotogrammetrické základny s posunem, softwaru a jedné kalibrované digitální kamery.  Na vývoji skeneru pracuje laboratoř fotogrammetrie na Fakultě stavební ČVUT.

Ukázka 3D modelů  Andělíček  Celý model trsu banánů  Řádek na trsu banánů  Detail banánu

Andělíček  kamera: mobilní telefon Nokia 6500c  rozlišení čipu: 1600x1200

Řádek

ISO pohled

Pohled shora

Výřez 1

Výřez 2

Výřez

Výřez 3

Banán detail

 Děkuji za pozornost.