CZ.1.07/1.4.00/21.10751 VY_32_INOVACE _2206_VO8 Umím se prosazovat? © Mgr. Jana Báčová, 2012Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Asertivita.
Advertisements

CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_2216_VO8 PRÁVO – právní minimum
Konflikt a agrese Mgr. Gabriela Mahrová.
O Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ O Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ O Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Matematika a její aplikace
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI Ing. Zdenka Kučerová.
ČLOVĚK V SOCÍÁLNÍCH VZTAZÍCH
ASERTIVITA Společenská kultura Asertivita ; VY_32_INOVACE_D3_03
Člověk - tvor společenský Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská Aktivita.
Čím ve škole můžeš poranit sebe i druhého VY_32_INOVACE_18 Sada 8
Hádanky z ochrany přírody IV VY_32_INOVACE_16 Sada 6
Prevence úrazu ve škole VY_32_INOVACE_17 Sada 8
Člověk a zdraví Výchova ke zdraví První pomoc ve škole VY_32_INOVACE_19 Sada 8 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala:
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Vyjmenovaná slova
Člověk - tvor společenský
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Cíl reklamy, druhy, její využití a samostatné sestavení
VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti
Asertivita Je-li člověk nespokojen se svým stavem, může jej změnit dvěma způsoby: buď změní podmínky svého života, nebo změní svůj duševní postoj. První.
Asertivita jako obrana proti manipulaci
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_08 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. – 9.ročník,
KONFLIKTY V MEZILIDSKÝCH VZTAZÍCH
Hydroxidy CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_2313_CH8 Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou Mgr. Eva Živná, 2011.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE _2206_VO8 MYŠLENÍ © Mgr. Jana Báčová, 2012Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou.
Česká republika … pohraniční pohoří
Autor výukového materiálu: Adéla Fišerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:17. září 2012 Číslo.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_MANAŽER_P2.
VY_32_INOVACE_15_OpenOffice.org Calc Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Principy, zásady a chyby
Matematika a její aplikace Odčítání celých čísel VY_42_INOVACE_32 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T.
Oxidy CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_2306_CH8 Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou Mgr. Eva Živná, 2011.
Vzájemná poloha přímky a kružnice
VY_32_INOVACE_04_Malování ve Windows Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_01.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE _2211_VO8 KONFLIKT A STRES © Mgr. Jana Báčová, 2012Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou.
Kompromis a konsenzus Vrchol umění jednat asertivně. PhDr. Pavel Motyčka, Ph. D. Etická výchova, o.p.s.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_568_OBVOD_TROJÚHELNÍKU_ČT VERCE_OBDÉLNÍKU Téma:
VY_32_INOVACE_PSYM25860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
MARKETING Co je marketing? 5 P Marketingový přístup stanovení ceny
VY_32_INOVACE_14_Jan Amos Komenský Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Vyjednávání I sebelepší mezilidské vztahy nebo manažerské techniky nás čas od času nedokážou ochránit před střetem různých názorů, myšlenek nebo přístupů.
Asertivita.
VY_32_INOVACE_PSYM25560ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM25460ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
ZÁKLADY ASERTIVITY.
AKVIZICE AKVIZICE. Co si odvezete Zaměříme se na překážky na cestě ke zvýšení obratu a rozšíření portfolia Budeme hledat cestu jak spolupracovat i s největšími.
Komunikační inteligence. Cíle a obsah kurzu  definice asertivity  charakteristiky pasivity, pasivní agresivity, agresivity a asertivity.
Komunikace Asertivita. Komunikace Asertivita ceskatelevize
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.2 Spolužáci, kamarádi Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.19_asertivni_techniky Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Komunikace a jednání mezi lidmi III. PROBLÉMOVÉ SITUACE A ASERTIVITA 1)Pasivita, agresivita, manipulace 2)Asertivita 3)Konflikt a jeho řešení 4)Chování.
Asertivita ve sportu doc.PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
KONFLIKTY V MEZILIDSKÝCH VZTAZÍCH
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
KOMUNIKACE a JEDNÁNÍ III.
Rozvoj podnikatelských dovedností na ZŠ ve Zlínském kraji
VY_32_INOVACE_17_12_Asertivita
Asertivita.
Jejich přijímání a vyjádření
UMÍŠ ŘÍCT – NE! Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
VY_32_Inovace_4.2.2 Spolužáci, kamarádi
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_12 Komunikace
Transkript prezentace:

CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE _2206_VO8 Umím se prosazovat? © Mgr. Jana Báčová, 2012Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou

Zamysli se, jak se cítíš v těchto situacích: Jak se cítíš, když jsi chválen na veřejnosti ? Pociťuješ lítost /vztek, když Tě někdo kritizuje ? Dokážeš v obchodě odmítnout nabízené zboží ? Kamarád Tě poprosí o pomoc na odpoledne, ale ty víš, že máš domluvený jiný program. Dokážeš odmítnout ? Umíš vyjádřit svůj názor v kolektivu a snažíš se ho prosadit? Dokážeš v partě přiznat, že něčemu nerozumíš? Umíš odpovědět „Já nevím.“

Za domácí úkol jsi měl nastudovat tyto pojmy: AGRESIVITA ASERTIVITA PASIVITA Vysvětli, co znamenají. Pokus se vymyslet jednání a chování člověka v této situaci: Odpoledne musíš jít na poštu, protože máš poslední možnost vyzvednout si doporučenou zásilku. Pošta má obvykle otevřeno do hod. Přijdeš v hod. a na dveřích pošty je lísteček : Z provozních důvodů Dnes otevřeno do hodin. Jak by se choval člověk, jednající agresivně? Jak by se choval člověk, jednající asertivně? Jak by se choval člověk, jednající pasivně?

Agresivita - vlastnost vyjadřující tendenci nebo pohotovost k útočení (agresi) - schopnost prosazovat nepřiměřeně své zájmy na úkor druhých - aktivita vedoucí k útoku Asertivita - schopnost přiměřeně prosazovat své zájmy vlídně, otevřeně, ale pevně Pasivita - neschopnost prosazovat své zájmy - nečinnost, netečnost, nevyjadřování se

Při asertivním jednání můžeš využít některé asertivní techniky: Technika „přeskakující deska.“ Technika „otevřené dveře.“ Pokus se odhalit, jak tyto techniky fungují. Zkus vymyslet konkrétní situaci, ve které by se tyto techniky daly použít. Pamatuj: Asertivní jednání nikoho neomezuje a neponižuje. Obě strany jsou rovnocennými partnery ! Nemusíme za každou cenu vyhrát. Můžeme se domluvit.