Past tenses Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ07 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit pro komerční účely
Identifikátor materiálu: EU OPVK ICT2-4/AJ07 ŠkolaZákladní škola Olomouc, Heyrovského 33 Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuMáme šanci číst, zkoumat a tvořit AnotaceŽáci si upevní a prohloubí znalosti při prezentaci gramatiky AutorMgr. Ludmila Faltýnková NázevPast tenses Očekávaný výstupProcvičení a prohloubení znalostí s využitím digitální technologie Vzdělávací oblast - oborPovinné předměty – anglický jazyk Klíčová slovaPast simple and continuous tense, minulé časy Druh učebního materiáluPrezentace Druhy interaktivityMotivace, procvičení a prohloubení znalostí Cílová skupinaŽáci Stupeň a typ vzděláváníZákladní škola II. stupeň Typická věková skupina ročník ZŠ Datum / období vzniku VMÚnor 2013
Past Tenses – Simple and Continuous Minulé časy – prostý a průběhový
Use: Užití minulých časů: To describe an action in the past that fractions another longer action An action that interrupts the longer action Longer action in the past
Examples I was watching TV when the telephone rang. She was cooking dinner when her husband came home.
Sequence: It is not imporatnt which tense comes first. Past continuous – longer action Past simple – the short action I was walking home when it started to rain. It started to rain while I was walking home.
Conjunctions The two past tense sentences are usually connected by: When – když, kdy While – zatímco, během
Examples Jackie………….(sleep) when somebody……(knock) at the front door. Jackie was sleeping when somebody knocked at the front door.
When we…….(arrive) at the station they …………(wait) for us. When we arrived at the station they were waiting for us. Examples
The End