Slovníček pojmů Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Psychické projevy a stavy
Advertisements

KDO JSEM? Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství Prezentace č. 1
 VY_32_INOVACE_16_09  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Psychické procesy a stavy
1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství.
Participace občanů na politickém životě
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
PSYCHICKÉ PROCESY Psychologie.
Člověk - tvor společenský
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK
Psychické stavy.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
PSYCHICKÉ JEVY.
PSYCHICKÉ PROCESY A STAVY
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Sexuální dospívání Reprodukční zdraví 8. ročník
 VY_32_INOVACE_16_12  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Emoce (city).
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
City Pavel Šuranský.
Nová identita 1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Aktivita č.1: Výchova.
Komunikace Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
UČENÍ = PROCES JEHOŽ VÝSLEDKEM JE ZMĚNA PSYCHICKÝCH JEVŮ, DISPOZIC K NIM A JEJICH VNĚJŠÍCH PROJEVŮ.
Jak se učím Pavel Šuranský.
Paměť je schopnost centrální nervové soustavy uchovávat a používat informace o předchozích zkušenostech je základem všech duševních procesů, vlastností,
VY_32_INOVACE_PSYPS12760ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Rozdíl vnímání a představy
ÚVOD DO PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
Paměť, pozornost, zapomínání
Psychické procesy Jan Tvrdík C4B.
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
Ústava ČR Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství Prezentace č. 10
Psychické jevy Psychologie = nauka o lidské psychice (duševním životě). = studuje psychické jevy Psychické jevy – jsou determinovány biologicky i sociálně.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-L Psychické procesy a stavy 2.část Mgr. Marie Mikulcová.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-L Psychické procesy a stavy 1.část Mgr. Marie Mikulcová.
Mgr. Michal Oblouk. POZNÁVÁNÍ A VNÍMÁNÍ informace o světě kolem sebe získáváme prostřednictvím smyslových orgánů VNÍMÁNÍ = percepce, zachycuje to, co.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 05 – Paměť a učení NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
Cogito ergo sum. - Myslím, tedy jsem. René Descartes.
DRUHY PAMĚTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Psychické procesy a stavy osobnosti. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Psychické stavy a procesy Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Paměť DUM_18. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE.
Vnímání, pamět, myšlení. Vnímání jak, čím, co? senzorické stádium, syntetické stadium (třídění a interpretace) co vnímání ovlivňuje postoje, emoce, očekávání,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ZNAKY A DRUHY CITŮ
Mgr.Michal Vičar Emoce.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ANOTACE Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích předškolního dítěte, se změnami při přechodu dítěte do školy. Výukový.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova k
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Paměť Mgr. Vladimír Velešík.
Psychické procesy - vnímání
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Paměť a soustředění.
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.03
Sociální psychologie – CŽV 2012
Pozornost a paměť, představivost
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Pozornost a paměť.
Transkript prezentace:

Slovníček pojmů Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/02.0007 ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Slovníček pojmů Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství Prezentace č. 5 Autor: PaedDr. Zdenka Lajdová

SLOVNÍČEK POJMŮ Psychické procesy a stavy Obsah: Vjem Představa Fantazie Řeč Paměť Pozornost Učení City

VJEM obraz toho, co v daném okamžiku působí na naše smysly (Vjem se skládá z počitků – jednotlivostí) PŘEDSTAVA názorný obraz něčeho, co v daném okamžiku na naše smysly nepůsobí

PŘEDSTAVIVOST FANTAZIE je schopnost vybavit si něco, co jsme už v minulosti prostřednictvím našich smyslů vnímali FANTAZIE proces, kdy vytváříme relativně nové obrazy fantazie - obrazotvornost

Fantazie záměrná (úmyslná) bezděčná (snění) rekonstrukční (nové představy na základě popisu, schématu) tvůrčí (nové představy – umělecká tvorba)

ŘEČ schopnost člověka mluvit nástroj myšlení prostředek dorozumívání - komunikace

PAMĚŤ schopnost člověka - zapamatovat si - uchovat - vybavit si předchozí informace, zkušenosti…

Druhy paměti krátkodobá x dlouhodobá bezděčná x záměrná logická x mechanická zraková x sluchová

ZAPOMÍNÁNÍ zcela přirozený proces

POZORNOST Poruchy pozornosti psychický stav, který se projevuje soustředěním jedince na určitý jev nebo činnost po určitou dobu Poruchy pozornosti roztržitost rozptýlenost

UČENÍ cílevědomé a systematické osvojování vědomostí, dovedností, návyků a způsobů chování Takové učení je vlastní jen člověku. Je to celoživotní proces.

HRA spontánní a dobrovolná činnost (nezatížená praktickou účelovostí) PRÁCE cílevědomá činnost člověka zaměřená na vytváření hmotných a duchovních potřeb

CITY CITOVÉ STAVY jsou projevem prožívání aktuálního stavu subjektivní stavy, které ovlivňují chování člověka (mají vždy kladnou i zápornou podobu - polarita) smutek x radost láska x nenávist přátelství x nepřátelství

CITOVÉ STAVY A JEJICH INTENZITA NÁLADA - déle trvající citový stav, který ovlivňuje naše chování a jednání AFEKT - přehnaná citová reakce VÁŠEŇ - velmi silný citový vztah

Bibliografie 1. D. Janošková, M. Ondráčková. Občanská výchova 8, učebnice pro ZŠ a VG. Plzeň : Fraus, 2005. 80-7238-393-0. 2. —. 0bčanská výchova 8, příručka učitele pro ZŠ a VG. Plzeň : Fraus, 2005. 80-7238-394-9.