Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/04.0010 Závěrečná konference 16.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání
KROK ZA KROKEM K MODERNÍ ŠKOLE Registrační číslo: CZ.1.07/1.2.08/
Strukturované učení PROJEKT EU
Podpora uměleckého vzdělávání CZ.1.07/1.3.42/ Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Klíčová aktivita 04 Osobnostní a sociální rozvoj učitele MŠ Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání CZ.1.07/1.3.00/
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ŠVP na gymnáziích: od mírné skepse k chuti pokračovat Zkušenosti z projektu Pilot G/GP Lucie Slejšková Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Název projektu: KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Soukromá vyšší odborná škola sociální o.p.s., Jihlava (projekt.
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
INKLUZE – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Cesta k modernímu vzdělávání
Představení projektu CZ.1.04/3.1.03/ Individuální vzdělávání poskytovatelů sociálních služeb v oblasti zavádění standardů kvality, strategického.
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
Zdokonalování systému celoživotního vzdělávání v oblasti pedagogické, psychologické a výchovné péče o děti se sociokulturním znevýhodněním Arteterapie.
Výstupy z Úvodního semináře
Podpůrná a vyrovnávací opatření v inkluzivní škole
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Rozvoj praktické výuky studentů psychologie sociální pedagogiky a poradenství: Shrnutí činnosti dvouletého působení Akademického centra poradenství a supervize.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. projekt CENTRA PODPORY INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Individuální národní.
Organizační struktura
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Úvodní seminář 22. září.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
PROFESNÍ ROZVOJ PEDAGOGŮ PŘEDŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ,,MATEŘINKY‘‘ CZ.1.07/1.3.42/ Tento projekt je financován ESF a státním rozpočtem ČR.
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
ÚVODNÍ KONFERENCE K PROBLEMATICE INTEGROVANÉHO VZDĚLÁVÁNÍ OSOB SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM Olomouc 27. dubna 2006.
Školní speciální pedagog. Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka Provádění, event. zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem.
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Škola pro všechny EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA K DOLŮM V PRAZE 12.
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Občanské sdružení rodičů a přátel dětí s handicapem ORION Adresa: Centrum ORION Panská 1493 Rychnov nad Kněžnou Telefon:
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Obsah, metody a formy polytechnické výchovy v mateřských školách Seznámení s projektem Milan Podpera.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
KLÍČOVÁ AKTIVITA Č. 6 – RANÁ PÉČE Registrační číslo projektu: CZ.1.04/3.2.00/ Tento projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím OP LZZ.
Budoucnost ústavní výchovy z úhlu pohledu Federace dětských domovů ČR PaedDr. Jana Koubová
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Projekt Rovná šance Číslo projektu: CZ.1.07/1.2.08/ TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem.
Projekt,,Šablony v SZŠ Příbram“ OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST 1.5 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Projekt je.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
9. Tvorba individuálního plánu
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Jak zacházet s Doporučením ve škole
Domov pro osoby se zdravotním postižením
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
9. Tvorba individuálního plánu
Plánování prvních kroků
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Organizační struktura
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Klíčové aktivity projektu
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16. leden 2013 Projekt je spolufinancován s Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Cíl projektu Obecným cílem bylo nastavení podmínek pro postupnou realizaci vytváření rovných příležitostí dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.

Specifickými cíly bylo : vyškolit skupinu integrujících učitelů a asistentů pedagoga v metodických, legislativních a odborných činnostech a motivovat je k další činnosti a předávání zkušeností dalším učitelům nastavit úzkou kooperaci poradenského zařízení se skupinou učitelů a asistentů pedagoga iniciovat a podpořit spolupráci rodičů a učitelů a asistentů pedagoga při vytváření modulů inkluzívního vzdělávání pro jednotlivé děti a žáky se zdravotním postižením

Specifickými cíly bylo: přispět ke zlepšení zdravotního a psychického stavu dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami prostřednictvím odborných terapií přispět k veřejné diskuzi na téma inkluzívního vzdělávání na základě empirických zkušeností získaných v rámci projektu.

Cílové skupiny projektu Děti a žáci se speciálními vzdělávacími potřebami (podpořeno 40 dětí a žáků) Rodiče dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (podpořeno 40 rodičů) Pedagogičtí pracovníci (podpořeno 100 učitelů, asistentů )

Klíčové aktivity projektu Úvodní seminář Odborný seminář Prožitkový seminář Podpůrné metodické semináře Praktická realizace odborných terapií: hipoterapie a muzikoterapie

Úvodní seminář Cílové skupiny: rodiče a pedagogové Specifikace překážek a problémů bránících úspěšné inkluzi z pohledu rodičů a pedagogů Vytvoření společné strategie odborné pomoci Představení odborné literatury Výstupem se stala zpracovaná strategie, která vyšla z analýzy podnětů a problémů inkluze vytvořených oběma cílovými skupinami a byla podkladem pro další aktivity v rámci projektu.

Evaluace Úvodní seminář Vyhodnocení celkové úrovně z 71 dotazníků 23% – vynikající, 65% – velmi dobrá, 10% – dobrá, 2% - přijatelná

Odborný seminář Cílové skupiny: rodiče a pedagogové Seznámení s provedenou analýzou podnětů a problémů inkluze, které vyplynuly z Úvodního semináře Odborná přednáška z oboru psychologie Odborná přednáška z oboru speciální pedagogiky Společné řešení konkrétních situací, které mohou nastat v procesu inkluze Výstupem byl studijní materiál pro obě cílové skupiny (rodiče, pedagogové)

Evaluace Odborný seminář Vyhodnocení celkové úrovně z 66 dotazníků 34% – vynikající, 64% – velmi dobrá, 2% – dobrá

Prožitkový seminář Cílové skupiny: rodiče a pedagogové Seznámení s podpůrnými terapiemi: hipoterapií a muzikoterapií Hipoterapie byla prezentována formou přednášky Muzikoterapie byla složena z přednáškové části a vlastního prožitku s využitím konkrétních muzikoterapeutických technik Muzikoterapeutické nástroje Výstupem z tohoto semináře byl základní přehled o technice hipoterapie a muzikoterapie a organizace jejich praktické realizace v rámci projektu.

Evaluace Prožitkový seminář Vyhodnocení celkové úrovně z 43 dotazníků 48% – vynikající, 50% – velmi dobrá, 2% – dobrá

Podpůrné metodické semináře Cílová skupina: pedagogové, asistenti Semináře byly rozděleny do 4 skupin: děti se speciálními vzdělávacími potřebami v předškolním vzdělávání žáci s tělesným postižením žáci s lehkým mentálním postižením žáci se středně těžkým a kombinovaným postižením Tvorba IVP, ŠVP, vztah žák-učitel-asistent, metody práce, kompenzační pomůcky a baterie učebnic, pracovní sešity pro žáky se SVP a zkušenosti integrujících pedagogů Výstupem bylo proškolení pedagogů v oblasti práce s dětmi a žáky se SVP v rámci inkluzívního vzdělávání.

Evaluace Podpůrné metodické semináře Vyhodnocení celkové úrovně ze 135 dotazníků 56% – vynikající, 42% – velmi dobrá, 2% – dobrá

Praktická realizace odborných terapií Cílová skupina: děti a žáci s tělesným, středně těžkým a těžkým mentálním a kombinovaným postižením Hipoterapie probíhala individuální formou v předem stanovených termínech Muzikoterapie probíhala skupinovou formou Výstupem bylo získání vlastní zkušenosti s těmito terapiemi ( naplnění tělesných, emocionálních, sociálních a kognitivních potřeb)

Evaluace Praktická realizace odborných terapií: muzikoterapie Vyhodnocení celkové úrovně ze 43 dotazníků 67% – vynikající, 33% – velmi dobrá

Evaluace Praktická realizace odborných terapií: hipoterapie Vyhodnocení celkové úrovně ze 9 dotazníků 70% – vynikající, 30% – velmi dobrá

Názor účastníků Zástupci 1. a 2. cílové skupiny Zástupci 3. cílové skupiny

Víme, že cesta k inkluzívnímu vzdělávání je cestou dlouhou a trnitou, ale každá cesta začíná prvním krokem. První krok máte již za sebou. Ty další ať vedou správným směrem, trní na cestě ubývá a doufáme, že námi realizovaný projekt k tomu alespoň v malé míře přispěje.

Děkujeme všem, kteří se na realizaci projektu podíleli a kteří se projektu zúčastnili.