HV-1 Hudební výchova DUM č. 13 Prima – kvarta osmiletého studia

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HV-1 Hudební výchova DUM č. 9 Prima – kvarta osmiletého studia
Advertisements

Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Příjemce: ZŠ a MŠ České Velenice Třída Čsl. legií.
Autor: Mgr. Hana Kalousková
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv06/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Historie české populární hudby Autor:
REAKCE VÝROBY ŽELEZA CH-4 Chemické reakce a děje, DUM č. 3
Světoví hudební skladatelé
HV-1 Hudební výchova DUM č. 14 Prima – kvarta osmiletého studia
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 12 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 6 Prima – kvarta osmiletého studia
Číslo a název šablony klíčové aktivity
HV-1 Hudební výchova DUM č. 3 Prima – kvarta osmiletého studia
Medailonky Wolfgang Amadeus Mozart HV-1 Hudební výchova DUM č. 17
HV-1 Hudební výchova DUM č. 4 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 11 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 15 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 8 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 1 Prima – kvarta osmiletého studia
Název: Johann Sebastian Bach. Baroko Autor: Mgr. Ivana Písařová
RÉBUSY jsou hlavolamy Nechat děti vysvětlit co jsou rébusy, teprve potom kliknutím potvrdit správnou odpověď.
Elektronová konfigurace
Hudební baroko ( století).
Barokní hudba v Evropě VY_32_INOVACE_06_Barokní hudba v Evropě.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 18 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 2 Prima – kvarta osmiletého studia
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Kantáta.
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 5 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu.
Klasifikace karboxylových kyselin Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání.
Madrigal a Fuga.
Medailonky HV-1 Hudební výchova DUM č. 16 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v.
Povídání o Bachovi.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 7 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu.
alkalických zemin - cvičení
ICT 2 – 3 – 24 HV Johan Sebastian Bach
JOHANN SEBASTIAN BACH.
Medailonky HV-1 Hudební výchova DUM č. 20 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v.
SVĚTOVÉ HUDEBNÍ BAROKO
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Johann Sebastian Bach Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Druhy skladeb a hudební formy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_356_Hudební formy AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
HUDBA V BAROKU.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_351_Hudba v období baroka AUTOR: Mgr. Markéta Lyková RO Č.
-co je to fuga? : polyfonní instrum. skladba/varhanní/
Chemická vazba, elektronová konfigurace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Mgr. Jakub Tomala. Obsah Motivační skladby a text Úvod – ze skladatelova života Výmar Köthen Lipsko Zajímavosti, závěr.
Gymnázium Židlochovice Hudební výchova sekunda
JOHANN SEBASTIAN BACH.  Název školy: Základní škola Francova Lhota  Autor: Mgr. Lada Martinková  Název: VY_32_INOVACE_06_Johann Sebastian Bach  Číslo.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/05
Dějiny evropské hudby BAROKO Skladatelé Evropa Čechy úkoly
Johann Sebastian Bach VY_32_INOVACE_I-A-07.
Škola: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace Název: VY_32_INOVACE_02_HV_J.S.Bach Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Jaký je rozdíl mezi vokální a instrumentální polyfonií?
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ročník
Název školy: Základní škola Netvořice
Prezentace Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor
Světoví hudební skladatelé
Hudba Test Poslech POJMY
Název školy: ZŠ Průhonice
VY 32 INOVACE 543.
Johann Sebastian Bach Eisenach – Lipsko
Baroko 17. a 18. století.
Transkript prezentace:

HV-1 Hudební výchova DUM č. 13 Prima – kvarta osmiletého studia Hudební formy Fuga HV-1 Hudební výchova DUM č. 13 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II

Základní pojmy Fuga (it. útěk) je vícehlasá instrumentální nebo vokální skladba; zpravidla 3 – 4 hlasá, jednovětá Baroko - hudební sloh, 17. – pol. 18. st. Polyfonie - vícehlas, kontrapunkt Instrumentální - nástrojové Vokální - zpívané Hud. forma - soubor pravidel

Historie Vznik a největší rozmach v 17. století „Předchůdci“ např. fantasie, ricercar Objevovala se nejprve jako součást mše, kantáty, concerta grossa, atd. Později jako samostatná skladba Často se pojí s tokátou, preludiem či fantazií V moderních směrech se objevuje ve skladbách jako symbol „složitosti“ daného tématu

Stavba fugy Termín fuga se používá jak pro označení skladby tak i hudební formy Hlavní téma - dux = vůdce Protivěta - odpověď = comes Jednoduchá, permutační Dvojitá, trojitá – zvyšuje se počet témat

Významní mistři Johann Sebastian Bach František Xaver Brixi L. van Beethoven Johannes Brahms Bedřich Smetana Igor Stravinskij

Johann Sebastian Bach Hráč na smyčcové, dechové nástroje a varhany 1685-1750; Německo; baroko Hráč na smyčcové, dechové nástroje a varhany Varhaník ve Výmaru, kapelník v Köthenu Kantor u sv. Tomáše v Lipsku Mistr fugy Dílo: Matoušovy pašije, Umění fugy Braniborské koncerty, Hudební obětina Dobře temperovaný klavír, … Jeho dílo znovuobjevil F. M. Bartholdy

Johann Sebastian Bach Ukázky: Obr. č. 1 Ukázky: Koncert pro dvoje housle d moll, 2. věta Largo, ma non tanto http://www.youtube.com/watch?v=XVTGESPE_F8 Toccata a fuga d moll http://www.youtube.com/watch?v=ipzR9bhei_o

1732-1771; Čechy; raný klasicismus František Xaver Brixi 1732-1771; Čechy; raný klasicismus Obr. č. 2 Kapelník chrámu sv. Víta v Praze Nejvýznamnější náš skladatel 18. st. Dílo: Cca 200 skladeb Chrámová, latinská oratoria Cembalové a varhanní koncerty Školské hry – 1 paroduje neschopné učitele Ukázka: http://www.youtube.com/watch?v=rhtNWKvgR6Y

Test Kdy vznikla fuga? Co znamená pojem „dux“? Koho nazýváme „Mistrem fugy“? Koho kritizuje F. X. Brixi v jedné ze svých skladeb? Vysvětli pojem polyfonie.

Seznam použitých fotografií a ukázek Obr. č. 1 - http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bach.jpg J. S. Bach na obraze Eliase Gottloba Hausmanna Obr. č. 2 - http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Franti%C5%A1ek_Xaver_Brixi.jpg Portrét od F. X. Brixiho Ukázka č. 1 – http://www.youtube.com/watch?v=XVTGESPE_F8 J. S. Bach – Koncert pro dvoje housle a orchestr d moll, 2. věta Ukázka č. 2 - http://www.youtube.com/watch?v=ipzR9bhei_o J. S. Bach – Toccata a fuga d moll Ukázka č. 3 - http://www.youtube.com/watch?v=rhtNWKvgR6Y F. X. Brixi – Fuga C dur

Hudební formy - fuga Vytvořeno v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II Autor: Mgr. Milena Naglmüllerová Předmět: Hudební výchova, oblast HUDEBNÍ FORMY Třída: prima – kvarta osmiletého studia Označení: VY_32_INOVACE_HV-1_13 Anotace a metodické poznámky: Materiál slouží pro výklad vývoje hudební formy – fugy . Zahrnuje ukázky děl a fotografie nejvýznamnějších skladatelů. Je součástí celku, který je věnován hudebním formám . V závěru je připraven test, který prověří základní pojmy z této oblasti. Použité materiály: Michels, Ulrich, Encyklopedický atlas hudby. Praha, Nakladatelství Lidové noviny, s.r.o. 2000, ISBN 80-7106-238-3 Prezentace je vytvořena pomocí nástrojů Power Point 2010 Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.