ČSN 73 6056 Odstavné a parkovací plochy silničních vozidel, DOPRAVA V KLIDU Navrhuje se dle ČSN 73 6056 Odstavné a parkovací plochy silničních vozidel, březen 2011
parkovací stání plocha, která slouží k parkování vozidla např. po dobu nákupu, návštěvy, zaměstnání, naložení nebo vyložení nákladu krátkodobé (do 2 hodin) dlouhodobé (nad 2 hodiny), odstavná stání plocha, která slouží k odstavení vozidla v místě bydliště nebo v místě sídla provozovatele vozidla po dobu, kdy se vozidlo nepoužívá
Doporučené docházkové vzdálenosti Odstavné a parkovací plochy a garáže pro osobní automobily se doporučuje umísťovat v docházkových vzdálenostech maximálně: pro krátkodobé parkování 200 m pro dlouhodobé parkování 300 m pro odstavování 500 m
Způsob rozmístění stání kolmá stání zpravidla na komunikacích funkční třídy C a na samostatných plochách podélná stání šikmá stání
Parkování typu P+R, B+R, K+R P + R (park and ride) systém záchytných parkovišť umisťují se v blízkosti MHD, v Praze zejména u stanic metra snadný přestup z vozidla na MHD
B + R (bike and ride) možnost odstavení jízdního kola při přestupu na MHD a ostatní hromadnou dopravu, v Praze umožněno na všech parkovištích P + R
Parkovací dům pro jízdní kola – Hradec Králové, prostor před nádražím
„Živelný systém“ B + R – nádraží Lysá nad Labem
K + R (kiss and ride) vyhrazená parkovací místa pro krátkodobé zastavení, možnost vysazení spolucestujících bez nutnosti parkování vozidla, zřizují se na přestupech na MHD.