Stavba, oprava a rekonstrukce cementobetonových vozovek

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využití pryžového granulátu z ojetých pneumatik v silničním stavitelství Ministerstvo dopravy Mgr. Václav Mráz.
Advertisements

s dopravní infrastrukturou
STAVEBNICTVÍ Pozemní stavby Ztužující věnce ST14 Ing. Naděžda Bártová.
NÁVRH CEMENTOBETONOVÉHO KRYTU
Použitelnost Obvyklé mezní stavy použitelnosti betonových konstrukcí podle EC2: ·      mezní stav omezení napětí, ·      mezní stav trhlin, ·      mezní.
s dopravní infrastrukturou
Zkoušení asfaltových směsí
Vratislav Tydlitát, Pavel Tesárek, Robert Černý
s dopravní infrastrukturou
s dopravní infrastrukturou
Měření hluku z dopravy v ulicích Nová, Komenského v Hranicích
Vodonepropustné betony – PERMACRETE®
stavebnictví Dřevěné konstrukce a stavby
Název operačního programu:
Stavebnictví Pozemní stavby Výroba betonu(STA23) Ing. Naděžda Bártová.
Zkoušení hydraulicky stmelených materiálů
Název operačního programu:
Prostý beton - Uplatnění prostého betonu Charakteristické pevnosti
OPTIMALIZACE NÁVRHU TUHÉ VOZOVKY
NAVRHOVÁNÍ A POSOUZENÍ VOZOVEK
VOZOVKA A JEJÍ FUNKCE Základní pojmy Kluzná vrstva Obrusná vrstva KRYT
Přehled stavebních materiálů
BI52 Diagnostika stavebních konstrukcí
Předpjatý beton Podstata předpjatého betonu Výslednice.
Smyková odolnost na protlačení
NK 1 – Konstrukce Přednášky: Doc. Ing. Karel Lorenz, CSc.,
Doc. Ing. Jan Vodička, CSc., ČVUT v Praze Seminář BETON UNIVERSITY
Materiály Materiály pro staveništní omítky Voda - Druhy omítek Výztuž, nosné konstrukce a lišty Upevňovací prostředky - Podložky.
Podlahy Normativní základna Skladby vrstev Ing. Vladimír Veselý
Materiály pro rekonstrukce staveb – CI57
Použitelnost Obvyklé mezní stavy použitelnosti betonových konstrukcí podle EC2: ·      mezní stav omezení napětí, ·      mezní stav trhlin, ·      mezní.
Samozhutnitelný beton – vlastnosti, zkoušení
Řešení problémů s vlhkostí a radonem s naším systémem IGLŮ
Název operačního programu:
s dopravní infrastrukturou
s dopravní infrastrukturou
s dopravní infrastrukturou
Dopravní a liniové stavby
Autoři: Ing. Dominik Gazdič Prof. Ing. Marcela Fridrichová, CSc.
Jak specifikovat beton a další produkty
První univerzální stěrka nové generace na trhu – Multi-Baudicht 2K
Výměna a oprava pilířů Střední odborná škola Otrokovice
Stropní konstrukce typu BSK
KRÁTKÁ KONZOLA PŘÍMO PODPOROVANÁ
Systémy hospodaření s dopravní infrastrukturou Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství, Fakulta stavební, VŠB-TU Ostrava.
Standardy pro vrstvy konstrukcí vozovek Ing. Stanislav Smiřinský
Zkušební postupy pro beton dle ČSN EN 206 Tomáš Vymazal
Návrh složení cementového betonu.
Technologie provádění CB krytů
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Řešení poruchových oblastí příklady stěnových nosníků
7. podlahy I. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_MATERIÁL HYDROIZOLACE_Z1
Využití odpadního materiálu z výroby minerální vlny do stavebních materiálů a produktů Ing. Ivana Chromková Ing. Pavel Leber Ing. Petr Bibora Ing. Jiří.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru zednické práce. Prezentace obsahuje výklad problematiky poruch panelových staveb.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru tesařské práce. Prezentace obsahuje výklad podlahových krytin, druhy dlažeb.
Název školy Střední škola stavební a dřevozpracující, Ostrava, příspěvková organizace Autor Ing. Marie Varadyová Datum: duben 2012 Předmět: Zkoušení stavebních.
Cena Inovace roku 2015 Praha, Uplatnění ultravysokopevnostního betonu na nosné konstrukci lávky Jan L. Vítek & Robert Coufal.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_20-19 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_20-06 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
SO – Most ev. č
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_23-20
Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_OPRAVA PILÍŘŮ_S4
Digitální učební materiál
SO – Most ev. č
SO – Most ev. č
Recyklace vozovek za horka
Transkript prezentace:

Stavba, oprava a rekonstrukce cementobetonových vozovek Prof. Ing. Jan Kudrna, CSc., Ing. Květoslav Urbanec Fakulta stavební, Ústav pozemních komunikací, Consultest s.r.o. kudrna.j@fce.vutbr.cz. urbanec@consultest.cz 1

Osnova Všeobecně, historický vývoj Výroba betonu, hmoty Doprava a pokládka betonu Ošetřování betonu Zřízení a utěsnění spár Obrubníky, odvodňovače Oprava Rekonstrukce Základní pojmy Bezpečnost silničního provozu, metody měření a posuzování - drsnost, rovnost

Kryt z CB položený souvisle s dodatečně vytvořenými spárami Konstrukce Kryt z CB položený souvisle s dodatečně vytvořenými spárami

CB kryt Kryt z CB Jednovrstvový Dvouvrstvový Kladený do bočnic Kladený bezbočnicově

Vývoj konstrukcí Nestmelený podklad Stmelený cementem - C3/4 - C8/10 - drenážní beton Asfaltová mezivrstva Geotextilie

Spáry Pracovní (jednoduché, s ozubem, kotvené) Příčné (s kluznými trny nebo bez nich) Podélné (s kotvami nebo bez nich) Vytvořené: - vložkou položenou na podklad - zavibrováním vložky - řezáním Utěsněné Neutěsněné

Beton Beton je: * pružný * musí být dilatován * pevný * nepřizpůsobuje se podkladu * trvanlivý * porušuje se trhlinami * světlý * obtížně udržovatelný * nehořlavý * obtížně opravitelný * teplotně stálý * desky se zdvíhají

Beton – Požadavky na materiály Kamenivo (zrnitost, trvanlivost, ohladitelnost, alkalická reakce) Cement (portlandský 42,5, obvykle silniční) Přísady plastifikační a provzdušňující (zhutnění, uzavření povrchu, pokles hran) Voda (vodní součinitel 0,45 až 0,50) Hmoty na ošetřování betonu

Beton – Požadované vlastnosti Zrnitost kameniva (do 32 mm) Pevnost v tahu za ohybu Pevnost v tlaku na zlomcích trámců Prostorové rozložení pórů Mrazuvzdornost – FX4 podle ČSN EN 206

Srovnání průměrné relativní nehodovosti CBK a AB, fp při rychlosti 90 km/h rychlost 120 km/h 10

Poruchy vozovky Povrchu Na spárách bez destrukcí Na spárách s destrukcemi Trhliny Deformace nivelety Poruchy oprav Reakcí kameniva s alkáliemi

Cementobetonové kryty - hodnocení poruch Závažnost poruch (povrch - deska) Četnost výskytu (1%, 10% a 47%) Udržovatelnost (zálivky) Opravitelnost poruchy (jen lokální) Technologie opravy Trvanlivost opravené poruchy Trvanlivá oprava je rekonstrukce Udržovatelná a opravitelná oprava je překrytí asfaltovými vrstvami

Technologie údržby a oprav Údržba - těsnění spár a trhlin (asfaltové zálivky za horka a za studena) - zdrsnění povrchu (tryskáním, frézováním, drážkováním, nátěr, emulzní kalové vrstvy) Oprava - poruchy povrchu a spár (odstranění porušeného betonu a správkové hmoty asfaltové, cementové, epoxiakrylátové) - - schodků (broušení, injektáž) - spínání spár a trhlin - výměna desky Rekonstrukce - vybourání celého krytu a nový kryt - segmentace a asfaltové vrstvy

Oprava zesílením CB vozovky nadbetonováním vrstvy CB Varianty používané v ČR pouze na letištích: Prosté CB kryty: - s mezivrstvou bez spojení CB krytů - s částečným spojením CB krytů - se spojením CB krytů Vyztužené CB kryty - tenký vyztužený kryt (výztuž při dolním i horním líci CB ~ TEVYCED) - spojitě vyztužená deska (spojitá výztuž uprostřed ~ SPOVYCED) - předpjatá deska

Oprava asfaltovými vrstvami – překrytí asfaltovými vrstvami Přesto při překrytí dojde k prokopírování spár a trhlin, proto se obvykle doporučují: - výztužné mřížoviny z polyesteru, skleněných vláken nebo ocelových sítí, TP 147 - použití membrán (SAMI - stress absorbing membrane interlayer) - použití asfaltové vrstvy se zvýšenou odolností proti šíření trhlin (SAL – stress absorbin layer) - segmentace CB desek