Internet www.zlinskedumy.cz Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
Advertisements

Digitální reprezentace
INTERNET A ELEKTRONICKÁ POŠTA
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
Jednotky informace Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Sloupcová sazba a oddíly
Počítačové sítě – teorie
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do výuky.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: leden.
Styly Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
1 Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských Hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_08.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_140_IT7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Základy informatiky Internet Ing. Roman Danel, Ph.D. Institut ekonomiky a systémů řízení Hornicko – geologická fakulta.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.15 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. PowerPoint - animace Typ: DUM - kombinovaný.
Informatika Internet.
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
Označení materiáluVY_32_INOVACE_INF_06 Název materiáluOperační systémy AutorMgr. Radomil Kryl Typ aplikacePrezentace Ročník5. PředmětInformatika AnotaceŽáci.
INTERNET - TERMINOLOGIE
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_247 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
ANOTACEPrezentace obsahuje základní informace o internetu, o historii a možnostech prohlížení internetu. Druh učebního materiáluDUM Očekávané výstupy Žáci.
Aplikace VT v hospodářské praxi internetové technologie Ing. Roman Danel, Ph.D. VŠB – TU Ostrava.
INTERNET - Je počítačová síť celosvětového rozsahu, spojující stovky zemí, miliony počítačů a miliony uživatelů.
Informatika - prezentace
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
Topologie počítačových sítí
Ukládání čísel v počítači 1
Protokoly a adresy na internetu
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Filtrování a řazení dat Autor: Jaroslav Kvapil.
PowerPoint – šablony, záhlaví
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 3.18 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Internet – E. pošta Typ: DUM - kombinovaný.
Socioekonomická geografie
INTERNET Dana Kalousková ZŠ TGM Hodkovice n. M. Použitá literatura:NAVRÁTIL P.:Internet pro školy, Computer Media, Prostějov 2001, ISBN:
Moduly ECDL M7_Internet
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.9 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě Porty a rozhraní Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT Ročník:
Jak pracuje počítač 2 Název školy
Typografická a estetická pravidla úpravy dokumentů
Vlastnosti stránky a tisk
Bezpečnost počítače – viry a antivirové programy
Barevné modely Název školy
Elektronická pošta Název školy
Jak pracuje počítač Název školy
Socioekonomická geografie - opakování
Základní informace o síti Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Adobe Flash CS5.5 – seznámení s programem Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
Převody mezi číselnými soustavami 1
Digitální fotoaparáty Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Internet – služby Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Úvod do počítačových sítí
Datové formáty Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Principy fungování sítě Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Kontingenční tabulky a grafy Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Test číselné soustavy Název školy
Nekonečná geometrická řada Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Tento projekt je financován z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost prostřednictvím Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR.
INTERNET Mgr. Petra Toboříková. Internet = celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí –WWW (text, grafika a multimédia - hypertextové odkazy)
INTERNET Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Inf WWW – World Wide Web. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Zdenek Laski Název šablonyIII/2 – inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvým.
Jak funguje internet. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
EU peníze školám Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Inovace školství Šablona - název Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VY_32_INOVACE_1_10_Internet
INTERNET - TERMINOLOGIE
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Předmět: Informatika Ročník: VI.
Informatika Internet.
Transkript prezentace:

Internet Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablonyIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUMInternet Označení DUMVY-32-INOVACE-17_2_04 AutorIng. Miroslava Smržová Datum Vzdělávací oblastInformatika a informační a komunikační technologie Vzdělávací oborInformatika Tematický okruhDigitální technologie – Počítačové sítě a Internet Ročník7. ročník ZŠ

SPRÁVNĚ

ŠPATNĚ

INTERNET Síť sestávající z milionů počítačů rozmístěných libovolně po celém světě Tato celosvětová síť je založena na systému klient – server Servery jsou mezi sebou propojeny páteřními linkami Na tyto jsou napojeny lokální počítačové sítě i jednotlivé počítače

Jak funguje internet Server – počítač určený pro přístup do internetu, připojený obvykle 24 hodin denně, propojený s jinými servery. Každý server na internetu tvoří jeden uzel. Server plní následující funkce: – informační a prezentační médium – poštovní uzel – datový zdroj – provider server (poskytovatel připojení)

Všechny servery jsou propojeny tak, že neexistuje žádný centrální uzel, který by řídil chod internetu, servery jsou propojeny „zdánlivě chaoticky“ a mají rovnocenné postavení. Jednotlivé počítače mezi sebou komunikují pomocí protokolu TCP/IP Tok dat (informací) v internetu není dán přesným pravidlem. Při „proudění“ informací v internetu se uplatňuje pravidlo, že si informace hledá nejprůchodnější a nejrychlejší cestu. Jak funguje internet

Druhy připojení do internetu Telefonní linkou přes modem ISDN nebo ADSL linka (kvalitnější telefonní linka) Pevnou datovou linkou Rádiovým připojením Kabelovou televizí Mobilním telefonem

Identifikace počítače v internetu Každý počítač má svoji číselnou adresu tzv. IP adresu, která je jedinečná Příklad IP adresy Je obtížně zapamatovatelná.

Identifikace počítače v internetu Ke každé IP adrese existuje tzv. doménová adresa v textovém tvaru Je podstatně lépe zapamatovatelná.

Pravidla pro doménové adresy Hlavní domény: – com, edu, org, net, mil, gov – cz, de, it, at, sk, … – nadnárodní domény com, org, info Domény 2.stupně se registrují a platí ( Doménové adresy jsou vždy bez mezer a diakritiky!!!

OPAKOVÁNÍ

Vyberte co není funkcí serveru informační a prezentační médium poštovní uzel správa souborů a složek na klientském počítači datový zdroj

Internet má centrální uzel v Paříži ano ne

Vyberte doménovou adresu

Doménová adresa může obsahovat mezery a diakritiku ne ano

Stránka má hlavní doménuwww.seznam.cz seznam cz www

Zdroje 1.Roubal, Pavel. Informatika a výpočetní technika pro střední školy: Teoretická učebnice. 1. vydání. Brno: Computer Press, a. s., s. ISBN Obrázky – kliparty