SK SLAVIA PRAHA Prezentace OBCHOD MARKETING KOMUNIKACE
1. KDO JE KDO? Obchodní a marketingový ředitel / člen představenstva Ing. Martin Malík Ředitelka komunikace Mgr. Soňa Nouzáková Oddělení komunikace a PR Vojtěch Raiman Michal Býček Marketingový a obchodní manažer Michaela Schejbalová Marketingové a obchodní oddělení Blanka Pěničková
1. CO MÁME NA STAROSTI? Uzavírání smluv obchodního charakteru Zajištění realizace předmětu plnění uzavřených smluv Sledování čerpání barterových smluv Program domácího zápasu a jeho produkční zajištění Ticketing Catering Příprava mediaplánu reklamních spotů během utkání (audio, video, LED) Fotodokumentace reklamního plnění partnerů Doprovodný zápasový program (autogramiády, minizápasy, gratulace) Kampaň Patron zápasu Organizace mediálních a PR akcí, zpravodajské pokrytí zápasu Dodávání informací na velkoplošné obrazovky a pro hlasatele Koordinace zástupců médií – redaktorů a fotografů + TV Vyřizování novinářských akreditací, příprava tiskového centra Akvizice nových partnerů a hledání strategických partnerů Kompletní péče o odběratelské a dodavatelské vztahy Tvorba nabídek, prezentací a dokumentace plnění pro stávající i potenciální partery Cenová politika, permanentky, statistiky spojené se vstupenkami Podpora prodeje
1. CO MÁME NA STAROSTI? Merchandising & Fanshop Tvorba prezentačních materiálů, propagačních předmětů a veškerých tiskovin společnosti Granty a dotace Termíny a jejich sledování, příprava podkladů, podávání žádostí, dokumentace čerpání obdržených grantů a dotací Podpora mládeže Prezentace pro potenciální partnery Dokumentace plnění Eventy (autogramiády, soutěže, akce pro fanoušky, partnery, výročí, narozeniny, pohřby, oceňování úspěšných slávistů, Patroni zápasů…) Plánování, příprava a realizace marketingové komunikace Stakeholders – kompletní komunikace & péče o tyto skupiny (utkání, akce, běžný provoz) Charitativní akce Správa www domén a ochranných známek Spravování komunikačních kanálů SK Slavia Praha Web, Facebook, Twitter, Slavia TV – Youtube kanál, SMS zpravodajství, direct mailing příprava E-shopu
1. CO MÁME NA STAROSTI? Pravidelná komunikace s policií ve věci padělků suvenýrů Sledování trendů v oblasti fotbalu Monitoring denního tisku a aktivit konkurence, sledování zahraničních klubů a jejich aktivit v oblasti obchodu a marketingu, trendy Výroba propagačních materiálů Organizace společenských a sportovních aktivit klubu Eventy pro partnery, zaměstnance a hráče Fotbalové turnaje pro fanoušky, partnery Společenské a sportovní akce pro partnery (turnaj, pánský klub, ples…) Dětský den, Mikulášská… Spolupráce & koordinace aktivit s provozním (materiální a organizační zajištění setkání, akcí a provozu) a finančním oddělením Informační pokrytí venkovních zápasů Slavie Tiskové konference - při významných událostech, po každém zápase – příprava a zodpovědnost za jejich průběh, informační pokrytí Tiskové zprávy – výroba tiskových zpráv, zasílání do jednotlivých redakcí, avíza na události
1. CO MÁME NA STAROSTI? Komunikace: s UEFA: Evropské poháry, organizace výjezdů novinářů, zajišťování akreditací s ECA: European Club Association (meeting každý půl rok) s bývalými hráči Slavie – zápasy Staré gardy, Silvestrovské derby, čestné permanentky, autogramiády, výroba databáze bývalých hráčů Slavie se sponzory / partnery Besedy s odbočkami Odboru přátel – výjezd spolu se zástupcem A týmu na pozvání odbočky odboru přátel s partnery – různé akce partnerů za účasti našich hráčů Kompletní dění v klubu, PR akce, zpravodajství o A a B týmu, mládeži, historické články, fotogalerie, fanoušci, vstupenky, permanentky Komunikace uvnitř klubu a výstupy směrem k veřejnosti a médiím Směry komunikace „ven“ z klubu Média – mediální obraz SK Slavia, zprostředkování kontaktu s médii, upozornění na akce SKS – zápasy, soustředění, charitativní akce, autogramiády, nábory, organizace aktivit za účasti médií
1. CO MÁME NA STAROSTI? vůči fanouškovských organizacím – Tribuna Sever, Fanklub, Odbor přátel, permanentkáři vůči široké veřejnosti – PR akce, podpora prodeje vstupenek/permanentek, klubových suvenýrů, upozornění na zápasy Dohled nad projevem hráčů i realizačního týmu v médiích
Cíle aneb „co nám chybí“ 2. Obchod, Marketing & komunikace Cíle aneb „co nám chybí“ 2. Obchod, Marketing & komunikace cíle aneb „co nám chybí“ optimalizace hospodaření a nákladových položek maximalizace příjmů v oblasti grantů a dotací Stálá partnerská základna (aktivizace stávajících partnerů & akvizice nových) Silný vztah fanoušek & klub Finanční stabilita
2. Obchod, Marketing & komunikace Na čem stavíme? Pravidelná a otevřená komunikace s nejvěrnějšími fanoušky Transparentní a čisté hospodaření Hrdost na příslušnost ke Slavii „SLAVIA je věčná, nic ji nezlomí“ Historické hodnoty – Slavia je nejstarší český klub s pestrou historií, řadou mimořádných úspěchů – tituly, slavné zápasy, zlomové momenty v její historii
Fanoušek „bez příslušnosti“ 3. FANOUŠCI Kdo jsou fanoušci Slavie? KLUB Permanentkář Člen Fanklubu Člen OP Člen Tribuny Sever Fanoušek „bez příslušnosti“
Permanentkáři – věrnostní program 3. FANOUŠCI Permanentkáři – věrnostní program High Life s.r.o. - kamenná prodejna v Praze + elektronický obchod, 10% sleva na veškeré zboží – sortiment: Outdoorové potřeby, plynové grily Weber, nože, sportovní hodinky, pyrotechnika Grilpark – několik showroomů v Praze a okolí + elektronický obchod, 10% sleva na plynové grily premiové australské značky Grand Hall, slevy na doplňky Happytandem.cz - sleva na tandemové seskoky padákem na letišti v Příbrami a Kolíně Canaria Travel – sleva 10% na zájezdy UMBRO – sleva 10 – 30% na oblečení značky Umbro Webgolf – 10% sleva na golfové produkty Auto Poly – sleva 9-10% dle typu služby Maxim – 40% sleva na předplatné časopisu
3. FANOUŠCI Akce Fanoušek Soutěže Stadion Aukce Fanshop Síň slávy Čísla a nové dresy Akce Dětský den Autogramiády OC Eden Aukce Soutěže Stadion Fanshop Síň slávy Výročí 120 let Slavie
3. FANOUŠCI Stadion STÁVAJÍCÍ STAV - kromě SK Slavia na stadionu hraje rovněž Bohemians z čehož vyplývá velmi omezená možnost brandingu stadionu tak, aby byl pro fanoušky Slavie skutečně domácím stadionem se vším, co k tomu patří (nájemní vztah nám neumožňuje pevnou instalaci výzdoby) - stadion není v majetku klubu což výrazně komplikuje a v některých případech dokonce znemožňuje celou řadu aktivit bežných jak v případě ostatních ligových klubů tak v zahraničí ( platíme nájem namísto abychom ze stadionu měli příjem do klubové pokladny, totéž platí o občerstvení jehož kvalitu&ceny nejsme schopni ovlivnit, nemůžeme nabídnout například jednorázový prodej klubových sedadel, nelze realizovat akce&soutěže na obsazených sedadlech, nemáme k dispozici data o permanentkářích) ZÁMĚR - realizace výzdoby stadionu formou rolovacích či elektronických médií - speciální pojmenování tribun & sektorů např. po slavistických legendách - snížení počtu sektorů & zjednodušení cenové politiky - rozšíření prodejní sítě + možnost zakoupit vstupenky pomocí mobilních telefonů - zajištění prostoru pro zástupce TS a přípravu chorea - zatraktivnění sektoru SRD
3. FANOUŠCI Čísla Pro nadcházející sezónu je připraven koncept čísel na hráčských dresech, které jsou složeny z fotografií fanoušků, kteří mají zájem stát se součástí zápasových dresů. Fanoušci si budou moci vybrat z číselné řady 0 – 9, každé číslo bude mít svého „patrona“ v podobě podobizny jedné z velkých slávistických legend umístěné ve středu příslušného čísla. Stejnými čísly budou vybaveny repliky dresů, které budou fanouškům nabídnuty ke koupi v rámci Fanshopu. Nové domácí dresy – retro styl, zlatá hvězda s hologramem, česká trikolóra, „vytetovaná hvězda“ na levém rameni, latinský „bojový“ text na vnitřní straně límečku dresu – na podobě textu se budou podílet fanoušci.
3. FANOUŠCI Aukce Možnost pro fanoušky získat exkluzivní artefakty s podpisy hráčů, ale také další předměty od významných sportovců & osobností, které jsou fanoušky Slavie (tenisová raketa Petry Kvitové, kniha s podpisem Jana Kodeše: Tenis byl můj život). Za tímto účelem bude využíván specializovaný web, plánujeme realizaci řady menších aukcí v průběhu celé sezóny a pak vždy 2-3 „velké“ aukce o skutečně exkluzivní předměty
Podpora mládeže Spolupráce na vybudování Centra mládeže & Pořízení Juniorského zázemí Xaverov Podíl na organizaci mládežnických turnajů Bican Cup a Fair Play Cup Zajišťovaní slev a bonusů (Umbro, zdravotnické a masážní potřeby…)
4. Partneři PŘEHLED Generální partner, hlavní partneři, partneři – partnerské balíčky Mediální partneři – barterové obchody Sponzoři – mládež, jednotlivé akce / turnaje Inzerenti – web, komunikační kanály na stadionu během utkání, Slavistický poločas, DM Partneři věrnostního programu
4. Partneři Práce s partnery Networking Speciální aktivity – podniková fotbalová liga apod. Setkávání s hráči & využívání hráčů v aktivitách jednotlivých partnerů Pravidelné informace z klubu směrem k partnerům Individuální přístup
5. KOMUNIKACE A PR Poločas za kompletní přípravu odpovídá Oddělení komunikace vychází při příležitosti každého domácího soutěžního zápasu plánované změny – rozšíření (až cca 52 stran), nové rubriky, větší prostor pro fanoušky, plakát, nová grafika tištěný Poločas stejně jako na ostatních stadionech za symbolickou cenu / elektronická verze po zápase zdarma
5. KOMUNIKACE A PR oficiální web – www.slavia.cz 40.000 registrovaných uživatelů oficiální facebook 27.000 uživatelů Slavia TV – youtube.com Slavia Twitter
6. ČÍSLA
6. Čísla tržby ze vstupného v čase
6. Čísla vybrané výnosy v čase
6. Čísla
SK Slavia Praha-fotbal a.s. Děkuji za pozornost. Ing. Martin Malík SK Slavia Praha-fotbal a.s.