Nobody’s Unpredictable

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Říjen 2007 Nobody’s Unpredictable Ipsos Tambor GALAXY SÉRIE 2007 Anketa – spokojenost závodníků.
Advertisements

Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2013 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2011 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Hlediska hodnocení při výzkumech veřejného mínění  A) Podle oblastí (stav/očekávání)  Životní prostředí  Školství  Životní úroveň  Zdravotnictví 
TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR
Projekt č. CZ /5.1.01/ Nové formy péče o děti v České republice.
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2012 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Ženy, gender a věda Adéla Souralová CZ.1.04/3.4.04/
Analýza Centra ProEquality
Citigroup soutěž o nejlepší firmu s rovnými příležitostmi pro ženy a muže v ČR Bc. Jitka Kolářová, Gender Studies o.p.s.
Městská policie – CALL BACK červenec – srpen 2010 Tisková konference 1. náměstka primátora hl. m. Prahy Rudolfa Blažka ředitele Městské policie hl.m.Prahy.
Aktuální informace o vyšetřování c-erb-2 genu v referenční laboratoři a návrh změny v indikačních kritériích Hajdúch M., Petráková K., Kolář Z., Trojanec.
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Nobody’s Unpredictable
Přehled základních výsledků šetření Rušiče spánku a nykturie Březen 2009/ Tisková informace k výsledkům šetření / STEM/MARK a.s.
Průzkum: Čeští zákazníci neznají rizika nákupu spotřebního zboží.
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Jak měřit transparentnost NNO?
1.1. RADA VYSOKÝCH ŠKOL  V akademickém roce 1999/2000 zahájily výuku první 3 soukromé vysoké školy  Dnes „aktivně“ působí 44 soukromých vysokých.
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Elektronická učebnice - I
Respond & Co, Masná 3A, Ostrava 1, , telfax : , Anketní výzkum u uživatelů přípravku Urinal.
„Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel fax
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Program rovných příležitostí v České spořitelně Vera Budway-Strobach Program Manager, Diversitas.
Zábavná matematika.
V rámci všech serverů společnosti Aliaweb, spol. s r.o. oslovíte přes uživatelů Kurzy.cz finanční portál pro laiky i odborníky, tj. investice a.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Malátova 17, Praha 5 tel.: · Uplatnění absolventů škol na pracovním trhu Jan Koucký Výsledky projektu.
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.
Náhradní rodinná péče v České republice a zkušenosti přímých aktérů Postoje české společnosti k náhradní rodinné péči Projekt Centrum podpory NRP je realizován.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Únorové počítání.
Názor veřejnosti na téma DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ (vyhodnocení dotazníkového šetření) Pardubický kraj Ing. Jarmila Halouzková
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Náhoda, generátory náhodných čísel
Sexuální život u pacientů s mentálním postižením v ÚSP
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Rozvojový plán statutárního města České Budějovice v oblasti sociálních služeb na období Ing. Martina Kučerová.
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Hrubá - prostá incidence nádorů kolorekta u mužů 1. Maďarsko 88,29 2. Česká Republika 86,73 3. Japonsko 77,74 4. Německo 75,39 5. Nový Zéland71,77 6. Austrálie.
Památky 11/ Obsah Obsahstrana 2 Metodologiestrana 3 Cíle projektustrana 5 Památky – vyhodnocení 11/2011strana 7.
Neber úplatky… …nebo se z toho zblázníš
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Nobody’s Unpredictable Ipsos Tambor pro Město Opava Názory na budovu Slezanka v centru Opavy Kvantitativní výzkumu Leden 2009.
Pojmy a interpretace.
Máme spolupracovníky, kteří plní naše vize a odpovídají potřebám společnosti ?
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Podpora částečných úvazků?
THEME 7 Social Security Welfare State Types of Social Security Systems.
EuPIA Printing Ink Market Statistics Q EuPIA statistika trhu s tiskovými barvami První kvartál roku 2009.
Přednost početních operací
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Bleskový výzkum Kauza : David Rath Červen 2012.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Český trh práce  V současné době na českém trhu práce funguje více než 1800 agentur práce, které vlastní povolení ke zprostředkování od Ministerstva práce.
Implementace flexicurity v ČR Porovnání výsledků šetření implementace přístupů k flexicurity v Polsku a ČR – CAPA a.s., český partner projektu. Mgr. Aneta.
Názor veřejnosti na téma DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ (vyhodnocení dotazníkového šetření) Královéhradecký kraj Ing. Jarmila Halouzková
Nerovné odměňování žen a mužů – příčiny a současná situace v ČR Mgr. Veronika Šprincová.
Transkript prezentace:

Nobody’s Unpredictable Ipsos Tambor pro Gender Studies Rovné příležitosti Kvantitativní výzkum Září 2008

Cíl výzkumu a metodologie Hlavním cílem výzkumu je zjistit míru vnímání rovných příležitostí zaměstnanců ve vztahu k možným diskriminacím, a to jak celkově, tak v porovnání mezi jednotlivými zaměstnaneckými pozicemi. Pozn.: Detailní popis cílových skupin (TG1 až TG7) viz následující slide Metoda:Kvantitativní výzkum: osobní dotazování (F2F) pro TG1, telefonické dotazování (CATI) pro TG2 a TG3, online dotazování (CAWI) pro TG4, TG5, TG6 a TG7. Termín výzkumu: 2007 Nástroj výzkumu: jednotný strukturovaný dotazník Metoda výběru: Kvótní výběr podle pozice a pohlaví Velikost vzorku: 614 respondentů Struktura vzorku: 330 mužů a 284 žen ve věku od 18-ti do 65-ti let 2

Specifikace cílové skupiny Cílová skupina Specifikace cílové skupiny Počet respondentů TG 1 Pracovník / ice bez nutné kvalifikace (pomocný dělník, hlídač apod.) 114 TG 2 Pracovník / ice s nutnou kvalifikací (kadeřnice, soustružník apod.) 100 TG 3 Řadový zaměstnanec / kyně nemanuální pracovník / ice (není ve vedoucí pozici) TG 4 Odborník / ice, specialista, pracovník s vysokoškolským vzděláním Všichni pracovníci bez vedoucí funkce s VŠ vzděláním, např. IT specialista, techničtí pracovníci, zaměstnanci v obchodu, odborní pracovníci v průmyslu a výrobě, atd. TG 5 Vedoucí pracovník/-ice v nižším managementu Respondenti minimálně s jedním podřízeným nebo se zodpovědností za samostatnou jednotku (např. sales manager, vedoucí menších týmů, atd.) 80 TG 6 Vedoucí pracovník / ice ve středním managementu Podobná skupina jako TG 2, mají na starosti organizaci většího pracovního týmu (vedoucí obchodu, veoucí prodejní sítě, vedoucí nákupčích, vedoucí PR, reklamy, atd.) 70 TG 7 Vedoucí pracovník / ice v top /vrcholovém managementu Ředitelé, ředitelé divizí nebo větších jednotek (ředitelé marketingu, obchodní ředitelé, atd.) členové managementu firem, jednatelé, majitelé 50 Celkem 614

Shrnutí Shrnutí hlavních poznatků z výzkumu Zaměstnanci, především pak odborní pracovníci a manažeři na všech pozicích, vidí jako hlavní příčinu nerovnosti na pracovním trhu v diskriminaci dle věku (více než dvě třetiny dotázaných v každé kategorii) a rovněž dle pohlaví (necelá polovina zaměstnanců). Diskriminaci dle pohlaví vnímají více ženy (55 %) než muži (36 %). Pracovníci na nižších pozicích (dělníci bez kvalifikace) uvádějí častěji než ostatní diskriminaci kvůli vzdělání (50 %). Zhruba pětina zaměstnanců (21 %) se domnívá, že v jejich firmě nepanují rovné podmínky mezi ženami a muži v souvislosti s platy, odměnami, možností postupu, atd. Ostatní uvedli, že rovnost mezi muži a ženami ve firmě spíše existuje (36 %) nebo rozhodně existuje (41 %). Největší rozdíly mezi muži a ženami jsou shledávány v otázce platů. Téměř dvě pětiny žen (39 %) a čtvrtina mužů (25 %) se domnívá, že ženy nedostávají za stejnou práci stejný plat. Zhruba stejně dopadlo i hodnocení rovných šancí mezi muži a ženami na kariérní postup a v získání vedoucích postů. Naproti tomu v případě odměn (stravenky, firemní vzdělávání, jazykové kurzy, finanční příspěvky na zdravotní pobyty, atd.) je naprostá většina oslovených (90 %) přesvědčena o tom, že je mohou čerpat rovným dílem muži i ženy.

Shrnutí Ve výzkumu byl zjištěn významný převis poptávky mezi zaměstnanci po možnosti práce z domova. V současné době má čtvrtina pracovníků (26 %) možnost práce z domova, nicméně tuto variantu by přivítala více než polovina dotázaných (celkem 57 %, více pak ženy 61 %, než muži 52 %). Ženy by také častěji přivítaly zkrácený pracovní úvazek (42 %) než muži (32%). Naprostá většina zaměstnanců (83 %) se domnívá, že zaměstnavatelé vycházejí pracovníkům vstříc při slaďování osobního a profesního života (u dělníků bez kvalifikace je to jen 72 %). Na druhou stranu více než pětina (22 %, u středního managementu 29 %) uvádí, že zaměstnavatelé nevycházejí dostatečně vstříc zaměstnancům na rodičovské dovolené, kteří se chtějí částečně zapojit do pracovního procesu. Většina dotázaných (44 %, v případě vedoucích pozic více než dvě třetiny) hovořila o tom, že zaměstnavatel pouze komunikuje s pracovníkem na mateřské dovolené o tom, kdy by chtěl zpět nastoupit do zaměstnání. Užší spolupráce během mateřské dovolené nebo zaškolení po opětovném nástupu či práce na zkrácený úvazek je zmiňována mnohem méně. Minimum zaměstnanců (5 %) uvedlo, že v jejich firmě pracuje alespoň jeden muž, který odešel na mateřskou dovolenou.

Shrnutí Nejčastějším způsobem (57 %), jak zaměstnavatel podporuje rovné příležitosti ve firmách, je skutečnost, že při náborech nebo přijímacích pohovorech nerozhoduje pohlaví, nýbrž schopnosti zaměstnance. Třetina respondentů (31 %) rovněž uvedla, že rovné příležitosti jsou součástí firemního kodexu. Necelé dvě pětiny zaměstnanců označili za další způsob boje proti nerovnosti to, že zaměstnavatel umožňuje zaměstnancům sladit osobní a profesní život (39 %) a že ve firmě je nepřípustné sexuální obtěžování 41 %). Pětina zaměstnanců uvedla, že zaměstnavatel rovnost mužů a žen nijak aktivně nepodporuje. O tom, že by společnost, kde zaměstnanci působí, měla vypracovaný plán pro řešení diskriminačních záležitostí, hovořila ve výzkumu pouze necelá desetina dotázaných (8 %), v případě zástupců top managementu pak 16 %. Zastoupení žen ve funkcích klesá směrem k top managerským pozicím. Polovina respondentů (49 %) uvedla, že ve vedoucích pozicích je výrazně více mužů než žen, 15 % pak o něco více mužů než žen (pouze 9 % dotázaných uvedlo, že ve vedoucích pozicích je naopak více žen než mužů).

Q1. Co si představujete pod pojmem rovné příležitosti? Bez ohledu na pracovní pozici si pod pojmem rovné příležitosti zaměstnanci nejčastěji představí stejné příležitosti pro muže a ženy. Manažeři na všech pozicích a odborníci s vysokoškolským vzděláním pod rovnými příležitostmi vidí také možnost získat práci bez ohledu na věk a barvu pleti. Ženy pak více než muži hovoří o rovnosti podmínek (12 % ženy, 8 % muži) a výši platu (12 % ženy, 6 % muži). Rovné příležitosti Q1. Co si představujete pod pojmem rovné příležitosti? n=614 n=114 n=100 n=100 n=100 n=80 n=70 n=50 n=330 n=284

Důvody znevýhodnění na pracovním trhu Zaměstnanci, především pak odborní pracovníci a manažeři na všech pozicích, vidí jako hlavní příčinu nerovnosti na pracovním trhu v diskriminaci dle věku (více než dvě třetiny dotázaných v každé kategorii) a rovněž dle pohlaví (necelá polovina zaměstnanců). Diskriminaci dle pohlaví vnímají více ženy (55 %) než muži (36 %). Pracovníci na nižších pozicích (dělníci bez kvalifikace) uvádějí častěji než ostatní diskriminaci kvůli vzdělání (50 %). Důvody znevýhodnění na pracovním trhu Q2. Z jakých důvodů jsou podle Vás v současné době lidé na pracovním trhu znevýhodněni? n=614 n=114 n=100 n=100 n=100 n=80 n=70 n=50 n=330 n=284

Zhruba pětina zaměstnanců (21 %) se domnívá, že v jejich firmě nepanují rovné podmínky mezi ženami a muži v souvislosti s platy, odměnami, možností profesního růstu, atd. Ostatní uvedli, že rovnost mezi muži a ženami ve firmě spíše existuje (36 %) nebo rozhodně existuje (41 %). Rovné příležitosti Q3. Domníváte se, že ve vaší firmě se zachází stejně s muži i ženami (např. mají stejný přístup ke vzdělání, stejné šance na profesní růst, dostávají za stejnou práci stejný plat a mimoplatové odměny)? n=601 n=114 n=88 n=99 n=100 n=80 n=70 n=50 n=317 n=284

65 % dotázaných uvedlo, že při výběru práce nepřihlíželi k tomu, zda jsou ve firmě respektovány rovné příležitosti žen a mužů. Rovné příležitosti Q4. Přihlížel/a jste při výběru zaměstnání k tomu, zda jsou ve firmě respektovány rovné příležitosti žen a mužů? n=611 n=114 n=97 n=100 n=100 n=80 n=70 n=50 n=327 n=284

V současné době u žen převládá pocit, že jsou v práci znevýhodněny V současné době u žen převládá pocit, že jsou v práci znevýhodněny. Pouze 65 % žen oproti 82 % mužů se domnívá, že možnost získat odměny za dobře odvedenou práci je stejná pro obě pohlaví. Skeptičtější jsou ženy i v oblasti profesního růstu a platových podmínek. Zatímco 76 % mužů je přesvědčeno o stejné možnosti profesního růstu, u žen je to jen 64 %. Více než polovina žen (55 %) se také domnívá, že za stejnou práci dostanou muži více zaplaceno. Rovné příležitosti Q5. Domníváte se, že jsou u Vás ve firmě uznávány a prosazovány následující hodnoty týkající se rovných příležitostí žen a mužů? n=614 n=114 n=100 n=100 n=100 n=80 n=70 n=50 n=330 n=284

Manažeři na všech pozicích a odborníci s vysokoškolským vzděláním (více ženy než muži) uvedli častěji než ostatní zaměstnanci, že slyšeli o znevýhodnění z důvodu pohlaví při stanovení výše platu ( 26 % žen oproti 13 % mužů) a při rozdělování odměn nad rámec platu (14 % žen oproti 8 % mužů). Rovné příležitosti Q6. Slyšel/a jste někdy o tom, že by někdo ve Vaší firmě byl nějakým způsobem znevýhodněn z důvodu pohlaví v následujících situacích? n = n=614 n=114 n=100 n=100 n=100 n=80 n=70 n=50 n=330 n=284

Téměř dvě pětiny žen (39 %) a jedna čtvrtina mužů (25 %) se domnívá, že ženy nedostávají za stejnou práci stejný plat. Rovné příležitosti Q7. Myslíte si, že muži a ženy ve Vaší firmě dostávají stejný plat za stejnou práci? n=596 n=114 n=86 n=96 n=100 n=80 n=70 n=50 n=316 n=280

Téměř dvě pětiny žen (38 %) a více než pětina mužů (22 %) hodnotí rovnost šancí mezi muži a ženami na kariérní postup a v získání vedoucích postů negativně. Rovné příležitosti Q8. Myslíte si, že muži a ženy ve Vaší firmě mají stejné šance být povýšeni a zastávat vedoucí posty? n=614 n=114 n=85 n=99 n=100 n=80 n=70 n=50 n=317 n=281

Napříč všemi pracovními pozicemi je v současné době nejčastější odměnou nad rámec platu příspěvek na stravování. Odborníci s vysokoškolským vzděláním a zaměstnanci středního managementu také hovoří o jazykových kurzech. Rovné příležitosti Q9. Poskytuje Vaše firma svým zaměstnancům nějaké odměny nad rámec platu? Například… n=614 n=114 n=100 n=100 n=100 n=80 n=70 n=50 n=330 n=284

V případě odměn (stravenky, firemní vzdělávání, jazykové kurzy, finanční příspěvky na zdravotní pobyty, atd.) je naprostá většina oslovených (90 %) přesvědčena o tom, že je mohou čerpat rovným dílem muži i ženy. Rovné příležitosti Q10. Myslíte si, že tyto odměny nad rámec platu (stravenky, firemní vzdělávání, jazykové kurzy, finanční příspěvky na zdravotní pobyty, atd.) jsou ve Vaší firmě dostupné všem zaměstnancům bez rozdílu? n=526 n=81 n=83 n=91 n=91 n=68 n=67 n=45 n=289 n=237

Q12. Máte Vy osobně možnost využít následující úpravy pracovní doby? V současné době má zhruba čtvrtina pracovníků (27 %) možnost práce z domova. Rovné příležitosti Q12. Máte Vy osobně možnost využít následující úpravy pracovní doby? Pozn: V grafu jsou uvedeny pouze hodnoty „Mám možnost využít“ 70% pracovníků/nic bez nutné kvalifikace, kteří pracují na směny, má možnost využít její úpravy. n=513 n=67 n=86 n=89 n=93 n=68 n=67 n=43 n=269 n=244

Zatímco pouze čtvrtina pracovníků má možnost práce z domova, více než polovina dotázaných (57 %) by tuto variantu ocenila. Práci z domova by pak častěji přivítaly ženy (61 %) než muži (52 %). Ženy (42 %) by také častěji než muži (32 %) pracovaly na zkrácený pracovní úvazek. Rovné příležitosti Q12b. Uvítal/a byste takový způsob práce nebo využil/a byste takový způsob práce? Pozn: V grafu jsou uvedeny pouze hodnoty „Uvítal/a bych ji“ 65% pracovníků/nic bez nutné kvalifikace, kteří odpověděli, že nemají možnost úpravy směny, by tuto možnost uvítalo. n=513 n=67 n=86 n=89 n=93 n=68 n=67 n=43 n=269 n=244

Více než dvě pětiny zaměstnanců mají ve firmě personální oddělení. Human Ressources Q14. Máte ve firmě personální oddělení/ Human Ressources? n=614 n=114 n=100 n=100 n=100 n=80 n=70 n=50 n=330 n=284

Naprostá většina zaměstnanců (83 %) se domnívá, že zaměstnavatelé vycházejí pracovníkům vstříc při slaďování osobního a profesního života (u dělníků bez kvalifikace je to jen 72 %). Rovné příležitosti Q15. Máte pocit, že Váš zaměstnavatel vychází vstříc Vašim potřebám a požadavkům týkajícím se sladění osobního a profesního života (např. v případě rodinných nebo zdravotních záležitostí)? n=614 n=114 n=100 n=100 n=100 n=80 n=70 n=50 n=330 n=284

V případě problému týkajícího se sladění osobního a pracovního života by se většina zaměstnanců (59 %) obrátila primárně na svého přímého nadřízeného, na druhém místě pak na vedení společnosti (45 %). Pouze 7 % dotázaných by problém řešilo v personálním oddělení. Muži (63 %) se častěji než ženy (53 %) obracejí na svého nadřízeného. Naopak ženy preferují vedení firmy. Zatímco zaměstnanci na nižších pozicích (s výjimkou nekvalifikovaných dělníků) jdou s osobním problémem za vedením, zaměstnanci na vyšších pozicích za svým přímým nadřízeným. Rovné příležitosti Q16. Na koho ve Vaší firmě byste se obrátil/a, když byste potřeboval/a vyřešit problém týkající se sladění osobního života a práce (např. upravit pracovní dobu či snížit úvazek z rodinných důvodů)? n=614 n=114 n=100 n=100 n=100 n=80 n=70 n=50 n=330 n=284

Více než pětina (22 %, u středního managementu 29 %) uvádí, že zaměstnavatelé nevycházejí dostatečně vstříc zaměstnancům na rodičovské dovolené, kteří se chtějí částečně zapojit do pracovního procesu. Rodičovská dovolená Q17. Vychází Váš zaměstnavatel vstříc zaměstnancům na rodičovské dovolené, kteří se chtějí částečně zapojit do pracovních činností i během rodičovské dovolené (např. formou částečného úvazku nebo práce z domova)? n=614 n=114 n=100 n=100 n=100 n=80 n=70 n=50 n=330 n=284

Většina dotázaných (44 %, v případě vedoucích pozic více než dvě třetiny) hovořila o tom, že zaměstnavatel pouze komunikuje s pracovníkem na mateřské dovolené o tom, kdy by chtěl zpět nastoupit do zaměstnání. Užší spolupráce během mateřské dovolené nebo zaškolení po opětovném nástupu či práce na zkrácený úvazek je zmiňována mnohem méně. Rovné příležitosti Q18. Jakým způsobem probíhá návrat zaměstnanců z rodičovské dovolené zpět do práce? n=614 n=114 n=100 n=100 n=100 n=80 n=70 n=50 n=330 n=284

Pouze 5 % zaměstnanců uvedlo, že v jejich firmě pracuje alespoň jeden muž, který odešel na mateřskou dovolenou Rodičovská dovolená Q19. Pracuje ve Vaší firmě nějaký muž, který nastoupil na rodičovskou dovolenou? n=614 n=114 n=100 n=100 n=100 n=80 n=70 n=50 n=330 n=284

Nejčastějším způsobem (57 %) podpory rovné příležitosti ve firmách je skutečnost, že při náborech nebo přijímacích pohovorech nerozhoduje pohlaví, nýbrž schopnosti zaměstnance. Třetina respondentů (31 %) rovněž uvedla, že rovné příležitosti jsou součástí firemního kodexu. 41 % dotázaných také uvedlo, že ve firmě je nepřípustné sexuální obtěžování. Pětina zaměstnanců uvedla, že zaměstnavatel rovnost mužů a žen nijak aktivně nepodporuje. Rovné příležitosti Q20. Podporuje Váš zaměstnavatel rovné příležitosti mužů a žen ve firmě? Pokud ano, jakým způsobem? n=614 n=114 n=100 n=100 n=100 n=80 n=70 n=50 n=330 n=284

O tom, že by společnost, kde zaměstnanci působí, měla vypracovaný plán pro řešení diskriminačních záležitostí, hovořila ve výzkumu pouze necelá desetina dotázaných (8 %), v případě zástupců top managementu pak 16 %. Rovné příležitosti Q21. Má Vaše firma vypracovaný přesný postup, jak jednat v případě diskriminačního chování u Vás ve firmě? n=614 n=114 n=100 n=100 n=100 n=80 n=70 n=50 n=330 n=284

Zástupci nižších pozic odhadují, že u nich ve firmě je větší zastoupení mužů než žen. Střední a vyšší management se domnívá, že poměr mužů a žen v zaměstnání je přibližně stejný. Odborníci a nižší management si myslí že mužů u nich ve firmě pracuje o něco málo víc než žen. Rovné příležitosti Q22. Pokuste se, prosím, odhadnout poměr mužů a žen pracujících ve Vaší firmě. n=614 n=114 n=100 n=100 n=100 n=80 n=70 n=50 n=330 n=284

Polovina respondentů (49 %) uvedla, že v top managerských pozicích je výrazně více mužů než žen, 15 % pak o něco více mužů než žen (pouze 9 % dotázaných uvedlo, že ve vedoucích pozicích je naopak více žen než mužů). Rovné příležitosti Q23. Teď se, prosím, pokuste, odhadnout poměr mužů a žen na odlišných pozicích ve Vaší firmě. n=614

Rozložení vzorku velikost firem Rovné příležitosti Q24. Jak velká je firma, ve které pracujete? n=614 n=114 n=100 n=100 n=100 n=80 n=70 n=50 n=330 n=284

Rozložení vzorku pozice a socio-demografie Dle pozice ve firmě Vzdělání R5. Jaká je / byla Vaše pozice ve firmě? R4. Jaké je Vaše nejvyšší ukončené vzdělání? v % v % n=114 n=100 n=100 n=100 n=80 n=70 n=50 Dle pracovního úvazku Dle pohlaví Dle věkových kategorií R4. Jaký je / byl Váš pracovní úvazek v součsném / v posledním zaměstnání? % n=614 v % v % n=192 n=213 n=209

Rozložení vzorku pozice a socio-demografie Místo bydliště Měsíční příjem ID6. Ve kterém regionu/kraji bydlíte? Rodinný stav ID1. Jaký je Váš rodinný stav? n=614 v % v % Velikost domácnosti Děti do 18 let ID3. Kolik členů má Vaše domácnost (včetně Vás)? ID4. Kolik dětí do 18 let žije u Vás v domácnosti? v % v %