Public relations – o co jde? PR – Public relations – vztah k veřejnosti Public relations jsou sociálně komunikační aktivitou. Jejím prostřednictvím působí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Medializace a popularizace ve vědě a odborné činnosti Tomáš Doseděl
Advertisements

Organizace řízení společnosti
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Jak psát tiskovou zprávu?
PR ve Sdružení Podané Ruce 2010/2011 Roman Hloušek Terénní programy Brno.
Pracovněprávní vztahy v organizaci
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
PUBLIC RELATIONS PRO ÚČELY KNIHOVNY. SVĚT JE DÁÁÁÁÁVNO PŘED NÁMI - Mezopotámie, Asýrie, Persie a Egypt tiskový mluvčí britského ministerstva financí.
Pravidla publicity projektu
Prezentace a komunikace projektů Donátor a neziskovka  Smluvní vztah = oboustranné partnerství  Donátor Vám peníze nedává, ale investuje.
 SROP 3.3 = příprava na čerpání fin.zdrojů EU v programovém období – absorpční a administrativní kapacita Budování rozvojového partnerství za.
Výběr projektů Leader ČR 2006 (Ing. Olga Ondráčková, manažerka MAS) Logo- návrh 13ti leté studentky Konečná podoba loga MAS Konečná podoba loga MAS.
Komunikace a stimulování prodeje
Corporate identity Vítám Vás na přednášce.
Public relations pro stavební a developerské projekty a společnosti Zdeňka Kuhnová, managing director, IMPACT PR & Consultancy.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Co manažeři očekávají od vzdělávání HR ŽIVĚ 14. prosince 2005 Tomáš Valenta Generali pojišťovna a.s.
Malý exkurz do psychologie komunikace v souvislosti s externí komunikací Junáka Junák - svaz skautů a skautek ČR.
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Projekty rozvoje ICT ve škole Blanka Kozáková MŠMT odbor 55 SIPVZ
9.Komunikace.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
PROPAGACE PRÁCE SEKTOROVÉ RADY, JEJÍCH VÝSTUPŮ A CELÉ ZAKÁZKY NSK2.
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj.
Marketingová komunikace
Alena Gajdůšková - senátorka Talent marketingových komunikací.
ČTK a státní správa komunikace v zájmu veřejnosti.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Ústecký parlament dětí a mládeže (ÚPDM). při DDM při DDM účast zástupců ze základních a středních škol účast zástupců ze základních a středních škol v.
1.1. PUBLIC RELATIONS JAKO SOUČÁST MK doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
1 OD PROJEKTOVÉHO ZÁMĚRU KE KVALITNĚ PŘIPRAVENÉ AKCI 3 témata a) Přehled požadavků financující instituce b) Fáze přípravy akce c) Kritéria úspěšnosti akce.
Jak připravit town- twinningový projekt v rámci programu Evropa pro občany Gabriela Hermannová Svaz měst a obcí ČR.
Jak připravit town- twinningový projekt v rámci programu Evropa pro občany Gabriela Hermannová.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_REGULOVÁNÍ.
Projektový cyklus, analýza SWOT
Fundraising. Funkce fundraisingu (FR) v organizaci Zdroje Jak na to… příklady.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations a řízení vztahů se zákazníky.
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
aneb Assessment Centre a Development Centre
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
Prezentace a komunikace projektů Donátor a neziskovka  Smluvní vztah = oboustranné partnerství  Donátor Vám peníze nedává, ale investuje.
Vedoucí práce: Ing. Pavel Štrach, Ph.D et Ph.D Autorka: Bc. Michaela Hozdeková, DiS.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
 Vztahy s veřejností můžeme zaznamenat už v dávné historii. V Mezopotámii, Asýrii, Persii a Egyptě, stejně jako v antickém Řecku a Římě se používalo.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2901_typy.reklamy Téma: Typy reklamy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Oblíbený předmět Public Relations Koudelová Lenka, 1.A.
Publicita v projektů financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 4: Marketingové řízení MSP.
Národní týden manželství „Manželství je víc než kus papíru“ únor, 2015.
Zpráva o stavu českého sponzoringu Konference Sponzoring, Praha Ing. Ondřej Obluk MBA.
Seminář pro žadatele 29. července 2008, Praha Mgr. Magda Cabrnochová
Projekt GDA návrh PR podpory etapa: červen – srpen
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
- ČESKY SEVER Seminář pro žadatele Příjem žádostí v MAS a další administrativní postupy Program rozvoje venkova ČR 2014 – 2020 Výzva č. 1.
Strategie regionu, obce
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Jak na PR (absolutní základ)
Tiskový mluvčí ZUR 295 Tereza Fojtová, tisková mluvčí MU
Assessment centrum.
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Média - jak s nimi a jak na ně?
Komunikace Opakování (prezentace, asertivita, přesvědčování, manipulace, řeč těla, zpětná vazba, naslouchání, motivace)
Marketingová komunikace
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část řízení projektu (seminář pro příjemce – 1. a 2. výzva)
Městská knihovna jevišovice
MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU
Transkript prezentace:

Public relations – o co jde? PR – Public relations – vztah k veřejnosti Public relations jsou sociálně komunikační aktivitou. Jejím prostřednictvím působí organizace na vnitřní i vnější veřejnost se záměrem vytvářet a udržovat s ní pozitivní vztahy a dosáhnout tak mezi oběma vzájemného porozumění a důvěry. PR se také uplatňují jako nástroj managementu organizaci. Dáte-li do svého podniku jeden dolar, musíte mít hned připraven další, abyste to zveřejnili, jinak by to byla pouze poloviční investice. Henry Ford.

PR v neziskové organizaci PUBLIC AFFAIRS – veřejné záležitosti Aktivity zaměřené na nevýrobní a neziskové sféry. Cílem realizace PA je účinněji napomáhat vytváření příznivého image subjektu než klasickými PR prostředky PRESS RELATIONS – práce s médii, styk s veřejností – jedna z nejdůležitějších částí PR v neziskových organizacích. Stanovení komunikační strategie Firemní kultura Interní a externí materiály Placená reklama Přímá komunikace s veřejností Pořádání akcí Publicita a vztah s médii

Co od PR v neziskovém sektoru očekáváme? Co nejvíce komunikačních aktivit za co nejméně vynaložených finančních prostředků Co nejlepší styky s médii Pevné vazby Pozitivní image a komunikaci Jednotnost externí i interní komunikace

PR a novináři Media relations – zásadní disciplína PR Masová média – ovlivňují všechny cílové skupiny média mají poskytovat pravdivé, objektivní a nezkreslené informace Ve skutečnosti reaguji na poptávku diváků a výběrem témat ovlivňují veřejné mínění

Druhy médií 1.Tištěná média (regionální, celostátní) –Blesk (1.410 tisíc) –MF Dnes (1.007 tisíc) –Právo (453 tisíc) 2.Audiovizuální (rozhlas a televize) 1.Nesledovanější TV stanice – TV Nova 2.Nejposlouchanější rozhlas, I – II Q 2009 Rádio Impuls ( tisíc posluchačů týdně) Evropa 2( tisíc týdně) Frekvence 1 (1.827 tisíc týdně) Český rozhlas Radiožurnál ( tisíc týdně) 3.Internet –Nejčtenější portály: Seznam Google Atlas+CentrumZdroj: Media projekt 1-2 čtvrtletí 2009

Kde hledat informace Media projekt – zpracovává výzkum trhu, médií a veřejného mínění, ABCCR - Audit Bureau of Circulations, Kancelář ověřování nákladu tisku – Radiotv -

Kdo jsou novináři? Osoby prahnoucí po informacích (nejlepší informace je, když „pes kousne pána“ Ne všichni novináři se dají nazývat novináři Pečlivě vybírejte osoby, se kterými budete komunikovat Dobrý vztah s novinářem může zaručit váš celoživotní úspěch v oblasti PR Každý novinář má svého šéfa! Ne všechny sliby platí Vyšší bere! (pečlivě připravená akce nemusí zaručit úspěch) VIP bodují!

Novinář a informace KDO ? KDE ? JAK ? CO ? PROČ? Základní otázky při tvorbě jakékoli informace pro novináře Novináři v současné době očekávají kompletní informace Informace musí být pravdivé, přesné, jasné, výstižné a hlavně STRUČNÉ! Každá informace musí obsahovat něco nového Informace posíláme novinářům co nejdříve

Co chceme od novinářů? Zveřejnit naše informace - stanoviska nejlépe v co nejkratší době po konání akce Informace by měly být korektní – nepřekroucené Po podání informací máme právo vědět do jakého formátu pořadu, na jaké stránky novin, atd. rozhovor či informace přijde NEMÁME PRÁVO NA AUTORIZACI!

Zásady jednání s novináři Být informován – poskytovatel informací (tiskový mluvčí, ředitel centra) musí být ve styku s novinářem maximálně informován. Zprostředkovat správné partnery k oslovení – pokud ředitel, TM neumí odpovědět, měl by být schopen dotazy médií postoupit dále. Být rychlým –novináři očekávají informace rychle. Zaváháme-li, novináři už se na nás nemusí obrátit Zůstávat u „míče“ –Cíleně oslovit novináře znamená vědět, který novinář o kterých tématech píše nebo pátrá. Myslet v tématech –Umět novinářům nabídnout svá vlastní, zajímavá témata. Myslet dopředu, být investigativní, znamená být úspěšný. Selektovat –Efektivní práce s médii si musí určit priority. Měli bychom umět vybírat jen zajímavé informace. Lepší méně a kvalitně než více a neefektivně.

Jak s novináři komunikujeme Tiskové informace Tiskové zprávy Tiskové konference Snídaně pro novináře Osobní schůzky Maily Telefonní kontakt (zde pozor na možné nahrávání) Rauty, večírky s novináři nekomunikujeme

Tisková informace Tisková informace předchází tiskovou zprávu Obsahuje základní informace o konání akce – O jakou akci se jedná, kdy se koná (datum a čas), kde, proč (k jaké příležitosti). Pokud budou na akci VIP hosté, určitě zdůraznit! V těle mailu i v obsahu TI by měla být žádost o zpětnou vazbu a potvrzení účasti novináře na akci. Zasílá se novinářům zhruba 3 – 5 pracovních dnů předem – důležité novináře kontaktujeme telefonicky a ověříme si, zda na naši akci opravdu přijdou.

Tisková zpráva Tisková zpráva se většinou rozesílá ihned po skončení akce Tisková zpráva musí být jasná, stručná, výstižná, pravdivá Tisková zpráva by měla obsahovat citace hlavních/důležitých účastníků TK či akce Součástí TZ by měla být i vhodná fotografie v tiskové kvalitě Dbát na atraktivitu titulků Nejdůležitější informace umístíme do první části zprávy Informace o organizaci umístíme na konec TZ nebo pod ukončenou TZ. To samé platí pro informace o sponzorech. K TZ připojit kontakt na autora a zároveň osobu, na kterou se můžou novináři obracet v případě doplňujících informací.

Tisková zpráva TZ má být napsána v součinnosti s corporátní identitou organizace (hlavičkový papír, zachování barev, loga, atd.) Za organizaci by měl hovořit jeden člověk Pokud se vyjadřuje VIP osobnost účastnící se akce, vždy by měla hovořit k dané akci TZ se může dostat do rukou komukoli, je to veřejný dokument

Tisková konference Setkání s novináři, při kterém oznamujeme NOVOU, ZÁSADNÍ informaci Interaktivní akce s možností přímých dotazů na místě Novináři dostanou veškeré informace, prohlédnou si novinky, natočí rozhovory

Organizace tiskové konference Vybrat vhodné prostory Připravit složku pro novináře – tisková informace, CD s rozšířenými informacemi, fotografie, kontakt na PR managera Zajistit občerstvení Zajistit místo na odkládání ošacení Prezenční listina Místo na odkládání vizitek Zajištěné místo na rozhovory (TV – sponzoři) Zhruba tři dny před konáním TK obvolat důležité novináře a připomenout se jim Program TK by neměl přesáhnout 45 minut Součástí TK by měl být moderátor Pečlivě si připravit vstupy a zvážit možné otázky novinářů

Moderátor TK Moderátorem by měl být PR manager nebo tiskový mluvčí. Pokud organizace tyto osoby ve svém týmu nemá, v žádném případě by si TK neměl moderovat vedoucí pracovník (ředitel). Moderátor sedí po boku svého nadřízeného Uvádí TK – Poděkuje novinářům za účast – Představí nejdůležitější účastníky TK – Vyzve prvního „mluvčího“ ke slovu – Jakmile „mluvčí“ odprezentuje, ujímá se slova opět moderátor, atd. – Po prezentaci všech „mluvčích“ otevírá prostor pro otázky novinářů – Pokud otázky nejsou, poděkujeme všem přítomným za účast a ukončuje TK

Co se před novináři (NE)říká! Pečlivě posloucháme otázky Snažíme se odpovědět co nejjasněji Ujistíme se, že redaktor rozumí všemu, co říkáme Nevymýšlíme si! –Pokud neznáme odpověď, nestydíme se za to! Řekneme, že odpověď zjistíme hned, jak skončí TK a budeme je informovat. Neútočíme na novináře! Nesmějeme se mu! Nežertujeme! V žádném případě neútočíme na vlastní organizaci a nepodrýváme autoritu ve vlastním týmu! Přestože jsme s některými novináři v přátelském či osobním vztahu, podáváme jen „relevantní“ a dostupné informace. Nepoužíváme termín „no comment“

Ani PR není všemocné! Nedorazí-li na akci novináři (přestože jsme udělali maximu), nepanikaříme! Akce proběhne dle plánu. Ihned poté napíšeme tiskovou zprávu a rozešleme novinářům Důležité novináře telefonicky kontaktujeme a informujeme je o zaslání naší tiskové zprávy Neptáme se novinářů, proč na akci nepřišli! Není důležité, aby se akce zúčastnily stovky novinářů, kteří stejně nic nenapíši. Důležité je se postarat o to, aby se informace v médiích objevily!

Děkuji za pozornost