Výprava za skřítkem Zavadílkem 15.4.2014 5. B. Cestou skřítka ZAVADÍLKA jsme se vydali hledat MÝTINU.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Klíčová aktivita: 03 Člověk a příroda 2. Přírodovědný pobyt 4. skupina.
Advertisements

Ekosystémy v ČR.
Symbióza některých hřibovitých hub s kořeny vyšších rostlin
Kateřina Čiháková Ekocentrum Říčany Rýdlova 271/14 Říčany
Všechno začalo objevením stromu Kloboukovníku.. Zjistili jsme, že svět lidí je ohrožen.
Voda. V pátek probíhal na naší škole Den Země na téma Voda. Žáci druhého stupně soutěžili v mnoha soutěžích. Třída se vždy rozdělila na skupiny.
Třída 3.B ZŠ Mánesova Pavla Mitáčková V úterý 15.4 jsme se neučili. Jeli jsme na výukový program do Koryčan. Ráno jsme se sešli u školy. Jeli s námi.
Společenstvo lesa Přírodověda 4. ročník.
Smíšené a listnaté lesy
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
LES – LESNÍ PATRA Patro mechové Patro bylinné
Klára Pacáková Simona Vavroňová Andrea Zdvořáková Martin Dongres
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
LESY MÍRNÉHO PÁSU – VÝZNAM ZELENĚ PRO ČLOVĚKA
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Jehličnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.22
ROZMANITOST PŘÍRODY V EVROPĚ
Listy, květy a plody rostlin
Rozmanitost lesů, Význam lesů, Péče o lesy.
PŘÍRODOVĚDA.
URČOVÁNÍ STROMŮ modul – Prostředí školy
Rulík zlomocný v listnatých, smíšených i jehličnatých lesích.
Listnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.23
Vytvořila: Mgr. Miloslava Tremlová
LESNÍ PATRA.
SEMENNÉ ROSTLINY.
VY_32_INOVACE_414, 21. sada, Přírodověda
Evropa – vegetace 5. ročník
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
Ekologie jako věda Obory ekologie.
Projektový den 8.A Zaječí skok nejstarší přírodní rezervace na Vysočině (botanická a jiná zkoumání)
VY_32_INOVACE_24_Listnaté stromy Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Žaneta Fiebigerová.
Současná biosféra. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Projekt Zelené profese. Obnova lesa rešerše Návštěva lesa m n.m. Toho musím mít.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.7 Využití krajiny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
STROMY Prvouka - 2. třída. STROMY JEHLIČNATÉ Smrk ztepilý.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Sochorová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Chuchelský háj. poloha Chuchelský háj je jedním z posledních listnatých hájů, které se dochovaly na území města Prahy. Chuchelský háj je jedním z posledních.
Pila „KATR“. Řez kmenem stromu Dřívější pily – skanzen Veselý kopec.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_32_INOVACE_11_PRVOUKA.
Důležitou část přírody tvoří stromy a keře. Strom má tyto části:
Ekosystém les Stromy Přírodověda 4. ročník
TEST - SPOLEČENSTVO LES
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
VY_32_INOVACE_Sib_III_16 Dřeviny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny v lese Autor:
LES A JEHO VÝZNAM Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. Č. DUMu: VY_52_INOVACE_448.
ŘASY – STÉLKATÉ ROSTLINY (po výkladu si zapiš do sešitu)
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny v lese Autor:
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Autor: Mgr. Radana Marelová
NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_12_PODZIM TÉMA: PODZIM
AUTOR: Mgr. Jitka Plaširybová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_VLA+PŘI_31
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Motyčková Číslo
Les v průběhu roku Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Na procházce v lese.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Podzim v lese a plody. Jehličnaté a listnaté stromy.
VY_32_Inovace_4.2.8 Využití krajiny
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
JEHLIČNATÉ STROMY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_19 19 Léto v lese autor: Mgr. Jana Kobylková
M-Ji-CU053-Slovni_ulohy_se_zlomky
Transkript prezentace:

Výprava za skřítkem Zavadílkem B

Cestou skřítka ZAVADÍLKA jsme se vydali hledat MÝTINU.

Doprovázel nás 4letý valach G GG GRIMM.

Zelená Cestou jsme pozorovali různé odstíny barvy, které nám okolní krajina nabízela.

Mýtina Mýtina nebo větší paseka je vykácená část lesa. vykácet = vymýtit

Rozdělili jsme se do čtyř pracovních skupinek. Plnili jsme různé úkoly, při kterých jsme pracovali s foťákem. Užili jsme si všichni spoustu legrace.

Sbírali jsme různé artefakty, které dokazovaly, jaké stromy na mýtině dříve rostly. (Např. buk – bukvice, dub – dubové listy, borovice – jehlice).

Kolem nás bylo množství pařezů. Některé byly ohořelé – zřejmě tak docházelo k jejich odstraňování.

K pozorování toho byla opravdu spousta.

Dozvěděli jsme se, že později bude tato oblast oplocena a znovu osázena novými stromky. Okraj mýtiny tvoří tzv. náletové stromky.

Na mýtině žijí různí živočichové a vyskytují se zde rostliny, mezi kterými převládal ostružiník.

Po návratu … získaný materiál bylo nutné zpracovat

…a ještě na nás čekaly úkoly v pracovním listu.

Děkujeme za báječný den v Koryčanech. Žáci 5. B Základní škola Mánesova Otrokovice

Konec