Konference MV Květen 2012. zásadně snížit byrokratickou zátěž všem promítnout jednou pořízený údaj všem OVM promítnout změnu existujícího údaje všem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
JIP / KAAS / ZR aneb „Co budeme dělat
Advertisements

Základní registry (kde jsme, kam směřujeme a jak to na sebe navazuje)
Ministerstvo vnitra říjen – listopad Dosáhli jsme cíle? Máme efektivní veřejnou správu? Máme dostatek financí na vše co děláme? Odpověď zní: „bohužel.
Praha 9. března Chci-li rozhodnout o tom jak a co mám měnit, zlepšovat, modernizovat, musím vědět PROČ TO DĚLÁM, JAK a PRO KOHO. Tedy znát ÚČEL……
Projekt „Registr obyvatel“,
Přístup k Základním registrům prostřednictvím projektu Czech POINT
Smart Administration Strategie
Porada MV s tajemníky úřadů obcí s rozšířenou působností Institut pro veřejnou správu Praha Benešov 12. říjen 2011.
Podívejme se nejen na mobilní bezpečnost v širším kontextu Michal Rada Iniciativa Informatiky pro Občany.
Czech POINT Pohodlná komunikace.
Statutární město Karlovy Vary
Registrace agend orgánů veřejné moci
Základní registry (stav únor 2012)
Jednotný identitní prostor a Katalog autentizačních a autorizačních služeb a jejich role v Základních registrech Ostrava Tomáš Řemelka Novell.
JIP / KAAS / ZR aneb „Co budeme dělat?“
Základní registry ve veřejné správě – dopady na územní samosprávu
Základní registry veřejné správy
Dopady zavedení registru práv a povinností na orgány veřejné moci.
Informační systém základních registrů. Obsah Úvod Komunikace se základními registry Autentizace a autorizace Práce s údaji Funkcionalita v rámci Portálu.
Porada krajských úřadů, magistrátů měst Brna, Ostravy a Plzně a Magistrátu hl. m. Prahy Praha, 11. června 2012.
Úvodní slovo Ministerstva vnitra „ fiat lux“ budiž světlo Mikulov, 6. září 2011.
9. května 2012 Praha. Chci-li rozhodnout o tom jak a co mám měnit, zlepšovat, modernizovat, musím vědět PROČ TO DĚLÁM a PRO KOHO. Tedy znát ÚČEL……
ZÁKLADNÍ REGISTRY A JEJICH PRAKTICKÉ VYUŽITÍ
JIP a KAAS Co umí. A co nabízí ve vztahu k základním registrům.
Vzdělávání v oblasti základní registrů a dalších kmenových projektů eGovernmentu Mgr. Monika Pálková, odbor veřejné správy a eGovernmentu MV ČR.
Dopady spuštění základních registrů na subjekty územní samosprávy
Návrh zákona o elektronických úkonech, osobních číslech a autorizované konverzi dokumentů Zdeněk Zajíček náměstek ministra vnitra Vladimír Smejkal Legislativní.
Ministerstvo vnitra Dosáhli jsme cíle? Máme efektivní veřejnou správu? Máme dostatek financí na vše co děláme? Odpověď zní: „bohužel NE!!“  Proto.
Dopady spuštění základních registrů na subjekty územní samosprávy
363 DNÍ OD „FIAT LUX“. PŘED 363 DNY – 1. ČÁST PŘED 363 DNY - 2. ČÁST „ FIAT LUX“
Správní řízení J.Kožiak. Proces realizace veřejné správy Proces realizace veřejné správy –Upravuje postup správních orgánů při výkonu veřejné správy Předpis.
Datové schránky a konverze dokumentů Zákon o eGovernmentu
Základní registry ve veřejné správě
Projekty eGovernmentu v praxi 1 Konference IIR Projekty eGovernmentu v praxi Bc. Jana Třísková 21. ledna 2010.
Sdílení dat ve veřejné správě Hradec Současný stav  V právním řádu neexistuje předpis, kterým by byla upravena jednotná pravidla pro sdílení.
Porada MV s tajemníky úřadů obcí s rozšířenou působností Institut pro veřejnou správu Praha Benešov 12. říjen 2011.
Sdílení dat a registry VS Ing. Vladimír Hořejší Konference ISSS 2006 Hradec Králové, 4. dubna 2006.
government Zpracovali: Petra Vilímová , Monika Vatrtová,
Základní registry.
Interaktivní personální portál
KONFERENCE K IMPLEMENTACI STRATEGIE SMART ADMINISTRATION A ZÁKLADNÍCH REGISTRŮ DO VEŘEJNÉ SPRÁVY podklady pro účastníky.
Základní registr obyvatel - ROB. Evidované subjekty státní občané ČR cizinci, kterým bylo vydáno povolení k trvalému pobytu na území ČR nebo povolení.
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Aktuální informace - RÚIAN Marika Kopkášová. Obsah 1) novinky RÚIAN/ISÚI/VDP (změny 2015, 2016) 2) připravované změny v legislativě (vazba na RÚIAN) 3)
Jak to celé bude fungovat dohromady RNDr. Petr Tiller Odbor hlavního architekta eGovernmentu MV ČR Reg.č. projektu: CZ 1.04/4.1.00/
Spojení základních registrů s okolním světem Hradec Králové 2012.
PREZENTUJÍCÍ Základní registry - říjen 2012 Petr Pavlinec
Územní identifikace a adresy v RÚIAN Jiří Formánek.
REGISTRY VEŘEJNÉ SPRÁVY Obecné principy schváleného věcného záměru zákona o registrech veřejné správy Seminář sdružení Nemoforum Prostorová identifikace.
Procesní modelování agend veřejné správy Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů ČR Chomutov,
Co je to Czech POINT garantovaná služba pro komunikaci se státem prostřednictvím jednoho univerzálního místa možnost získání a ověření dat z veřejných.
Koncepce rozvoje eGovernmentu Strategický rámec Mgr. Bohdan Urban Chomutov,
Základy práce s portálem CzechPOINT. 2 Úřad na cestě k lidem Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál Asistované místo výkonu veřejné správy.
Základní registry Připojení agendových informačních systémů k Základním registrům“ ►§5 (3) Orgán veřejné moci získává údaje vedené v základním registru.
Základní registry informují ing. Ondřej Felix CSc. hlavní architekt eGovernmentu MV ČR Praha říjen 2012.
Systém základních registrů. Zákony a nařízení vztahující se k problematice základních registrů Zákon č.111/2009 Sb. o základních registrech v aktuálním.
Správa základních registrů Mgr. Michal Novák ředitel Správy základních registrů.
PREZENTUJÍCÍ Registry ve veřejné správě Mgr. David Marek
Tomáš Šedivec Odbor Hlavního architekta eGovernmentu
Základní registry- základní informace
EGonovi tluče srdce!!!.
Mgr. Zuzana Strnadová Krajský úřad Libereckého kraje
Základní registry (kde jsme, kam směřujeme a jak to na sebe navazuje)
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel
Odbor hlavního architekta a Digitální transformace v České republice
Aplikace Monitorovací systém
Aplikace Monitorovací systém
Principy Základních registrů Ing. Ondřej Felix, CSc.
ZÁKLADNÍ REGISTRY – ANEB CO NYNÍ POTŘEBUJEME VĚDĚT
Základní registry - říjen 2012
Transkript prezentace:

Konference MV Květen 2012

zásadně snížit byrokratickou zátěž všem promítnout jednou pořízený údaj všem OVM promítnout změnu existujícího údaje všem |OVM, ale i soukromému sektoru být nástrojem pro transparentnost přístupů a bezpečnost správy dat a nakládání s nimi být nástrojem pro validní optimalizaci procesů

Rozhodně NE !!! 1. července 2012 se stávající veřejná správa neruší a nezahajuje svoji činnost zcela nová veřejná správa tímto datem je zahájen proces postupné modernizace procesů ve VS a zaveden princip sdílení jednou pořízených dat odstranit dlouholetý nepořádek bude chvíli trvat (např. stav RPP)

I. Pro občana nemusí obíhat úřady snížení byrokratické zátěže ví, jaká dat o něm stát vede a kdo, proč a jak s nimi pracuje II. Pro stát snížení vlastní byrokratické zátěže sdílí efektivně data a nemusí obtěžovat občana šetří veřejné prostředky může efektivně optimalizovat

PRÁVNÍ JISTOTU A MÉNĚ PRÁCE NEBOJME SE REGISTRŮ !!! Pro editory dat - téměř nic nového Pro uživatele dat pro úřední úkony – ANO

pracují beze změny ve stávajícím AIS nové působnosti jen v AIS RPP - Působnostním, Editačním a Modelovacím nová působnost v RUIAN - přiřazení adresného bodu

úřední role vychází z konkrétního zákonného zmocnění úřední role je vázána na činnosti vykonávané v rámci konkrétní agendy úředník přiřazený svým statutárním orgánem do konkrétní úřední role role „edituji údaje“ nebo „čtu data“ vyplývá z konkrétní úřední role

komunikace s občanem: individuální podle agendy vždy podání (listinné, elektronické, fyzické) interaktivní formuláře (AIS, ISDS, CzechPOINT) – automatické načtení dat ze ZR vždy ztotožnění žadatele (listinná podoba!! § 14 odst. 3 zákona) vytištění, podpis žadatele a vložení do spisu

Úředník v úřední roli při podání: 1. podání s využitím formuláře AIS, CzP nebo ISDS 2. ztotožnění žadatele - vyplní žadatel, ověření probíhá vůči Registru obyvatel !!!!!!! 3. automatické předvyplnění referenčních údajů do formuláře – podle dané agendy z daného registru 4. doplnění nezbytných nereferenčních údajů v rámci AIS nebo žadatelem 5. vytištění formuláře 6. podpis žadatele 7. založení podání do spisu a zahájení posuzování a rozhodování

konkrétní úředník dle rozhodnutí statutárního orgánu přiřazený ke konkrétní úřední roli existuje registrovaná agenda a daný OVM oznámil svoji působnost v dané agendě úřední role je vázána na činnosti vykonávané v rámci konkrétní agendy zmocnění dané úřední role k přístupu k datům

je registrováno 226 agend z celkového počtu cca 290 ohlášených, 60 dokončuje proces oprav více než 50% úřadů již oznámilo svoji působnost v registrované agendě (někteří již mají 100%) je dokončována úprava formulářů CzechPOINT a ISDS a agenda „čtecí“ předložen materiál do vlády na úpravu formulářů jednotlivých AIS/agend

Děkuji za pozornost a přejme si vzájemně ať vše klapne. Když ano, budeme mít totiž opravdu lehčí úřední život…