Činnost JCCR v roce 2004 navázání spolupráce s příhraničními regiony Horního a Dolního Rakouska, Dolního Bavorska – realizace společných projektů navázání spolupráce s touroperátory provoz Informačního systému cestovního ruchu realizace projektu „Jihočeské vítání léta“ vytvoření turistického produktu „Jihočeské pivní stezky“ prezentace na výstavách cest. ruchu dotazníkové šetření v letní sezóně 2004 organizace konference „Cestovní ruch a regionální rozvoj“
Strategie prezentace destinace jižní Čechy
Strategie prezentace - témata byla vybrána témata, která jsou pro jižní Čechy typická: cykloturistika gastronomie historické památky a turistické atraktivity lázně – wellness - zdraví pěší turistika rodinná dovolená zima prezentace bude realizována na úrovni propagačních materiálů, na výstavách a veletrzích, v rámci Informačního systému cestovního ruchu Jihočeského kraje
Zážitkové produkty cestovního ruchu cílem tvorby produktů je využití mimosezónního období a prodloužení délky pobytu turistů jsou plně kompatibilní se strategií prezentace jižních Čech produkty jsou koncipovány jako jednodenní až týdenní pobyty s programovým zaměřením zážitkový produkt cestovního ruchu = ucelený tématicky zaměřený balík služeb
Zážitkové produkty cestovního ruchu při realizaci produktů je počítáno se zapojením jihočeských měst, obcí i podnikatelů v oblasti cestovního ruchu JCCR realizuje produkt „Výlov jihočeského rybníka“ a „Jihočeské pivní stezky“ v roce 2005 bude započato s realizací produktu „Golfová dovolená“ JCCR vedle produktů, které sama vytváří, podporuje produkty již vzniklé či vznikající z aktivity obcí i podnikatelů
Dotazníkové šetření - sezóna 2004 proběhlo během letní sezóny ve vybraných jihočeských infocentrech cílem bylo získat informace o tom, odkud k nám turista přijíždí, co je motivem jeho pobytu v regionu, jak se o regionu dozvěděl apod. výstupy dotazníkového šetření jsou pro destinační management důležitým zdrojem informací, ze kterých pak vychází při tvorbě plánu činnosti na následující rok obdobné šetření je připravováno ve spolupráci s agenturou CzechTourism i na rok 2005 hodnotící zpráva je k dispozici na www.jiznicechy.cz
Dotazníkové šetření - sezóna 2004 Vybrané výsledky dotazníkového šetření se zúčastnilo 183 respondentů z České republiky a 303 respondentů ze zahraničí největší zastoupení měli návštěvníci z Německa (93), dále pak z Nizozemí (28), z Velké Británie, z USA a Austrálie (shodně 24) 91,52% českých turistů přijelo do jižních Čech individuálně, 8,48% pak přijelo s cestovní kanceláří, v případě zahraničních turistů přijelo individuálně 88,55 %, 11,45 % dotázaných navštívilo jižní Čechy s cestovní kanceláří český turista strávil v regionu průměrně 4,4 dne, průměrná délka pobytu dotázaných zahraničních turistů činila 6,92 dne
Dotazníkové šetření - sezóna 2004 Vybrané výsledky nejčastějším důvodem k návštěvě jižních Čech bylo trávení dovolené (ČR 64,61%, zahraničí 72,21%) k hlavním atraktivitám, kvůli kterým dotazovaní turisté do jižních Čech přijeli, patří příroda (ČR 22,96%, zahraničí 22,85%) a historické památky (ČR 22,18%, zahraničí 25,08%) důležitým zdrojem informací o regionu jsou především reference od přátel (ČR 40,91%, zahraničí 31,19%), významným způsobem je zastoupen i Internet (ČR 15,91%, zahraničí 23,01%).
Dotazníkové šetření - sezóna 2004 Vybrané výsledky nejrozsáhlejší blok otázek byl věnován hodnocení kvality a dostupnosti základních služeb cestovního ruchu jako jsou ubytování, stravování, parkování, turistické informace a nabídka kulturního a sportovního vyžití většina dotázaných byla s poskytovanými službami až na drobné výjimky (např. dlouhodobě známý problém s nedostatkem parkovacích míst) spokojena poslední otázka pak byla zaměřena na poptávku, respektive využívání předem připravených balíčků služeb během dovolené. V tomto případě většina respondentů (ČR 89,36%, zahraničí 91,97%) odpověděla, že hotové produkty v průběhu své dovolené nevyužívá, což je ovšem dle našeho názoru způsobeno především absencí nabídek tohoto druhu a to jak ze strany turistických informačních center tak i podnikatelských subjektů.
Hosté v hromadných ubytovacích zařízeních (srovnání 2000 – 2004) rok hosté z toho cizinci přenocování Ø doba pobytu 2000 1.005 968 323 339 4.384 955 1.134 503 5,4 2001 871 884 270 469 3.193 828 789 235 4,7 2002 731 788 227 602 2.478 925 552 022 4,4 2003 937 454 245 699 3.415 441 733 411 4,6 2004* 1.012 290 183 947 3.513 074 790 567 4,5
Činnost JCCR v roce 2005 koordinace aktivit s regionálními aktéry cestovního ruchu v Jihočeském kraji produkty cestovního ruchu propagace a poskytování informací spolupráce, komunikace projektová činnost
Činnost JCCR v roce 2005 koordinace aktivit s regionálními aktéry cestovního ruchu v Jihočeském kraji komunikace s kmenovými členy JCCR zapojení do činnosti euroregionů poradní skupina komunikace s informačními centry, podnikateli vzdělávání
Činnost JCCR v roce 2005 2. produkty cestovního ruchu golfová dovolená pivní stezky agroturistika vytvoření akreditačních pravidel
Činnost JCCR v roce 2005 informační systém cestovního ruchu 3. propagace a poskytování informací informační systém cestovního ruchu výstavy a veletrhy média (tiskové konference...)
Činnost JCCR v roce 2005 4. spolupráce, komunikace zahraniční partneři (Horní a Dolní Rakousko, Bavorsko) agentura CzechTourism incomingové cestovní kanceláře školy se zaměřením na cestovní ruch
Činnost JCCR v roce 2005 5. projektová činnost (vybrané projekty) odborná konference „Cestovní ruch a regionální rozvoj“ společná prezentace turistických aktivit na území jižních Čech a Horního Rakouska podpora rozvoje přeshraniční spolupráce v cestovním ruchu, podpora incomingu Jihočeské vítání léta 2005
Kontaktní adresa Jihočeská centrála cestovního ruchu Jírovcova 1, P.O.Box 80 370 21 České Budějovice Tel.: 386 358 727-8 Fax: 386 358 728 E-mail: info@jccr.cz Internet: www.jiznicechy.cz