Evaluace základních škol Jan Kovařovic a Radim Ryška

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Uplatnění absolventů škol na pracovním trhu Jan Koucký Výsledky projektu Kvalita II Seminář projektu Kvalita II MŠMT, Praha 26. září 2008.
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Česká republika KRAJE Klikni na správný kraj.
Počet a věková struktura uchazečů v České republice o volná pracovní místa k 31.3./ PhDr. Vendula Raymová Jednatelka společnosti Bohemia EU Planners,
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI Ing. Zdenka Kučerová.
ANALÝZA mzdové, věkové a vzdělanostní struktury pracovníků knihoven v ČR 2003 – signály Zlata Houšková Celostátní porada vysokoškolských knihoven.
Malátova 17, Praha 5 tel.: · Projekt Kvalita II: výsledky vzdělávání, vývoj školství v krajích.
Kvalita a evaluace Vývoj vzdělávání a školství v krajích ČR
Malátova 17, Praha 5 tel.: · Uplatnění absolventů škol na pracovním trhu Jan Koucký Výsledky projektu.
Hlavní město Praha „Zdravé město Praha 2010“ Krajské oddělení protidrogové prevence PRM MHMP Mgr. Nina Janyšková.
Protidrogová politika HMP Krajské oddělení protidrogové prevence PRM MHMP Mgr. Nina Janyšková.
Gymnázium, Český Krumlov, Chvalšinská 112
Autoevaluace škol v Moravskoslezském kraji
Evaluace středních škol v projektu Kvalita II Radim Ryška Seminář k projektu ESF Kvalita II Telč, CZESHA,
ŠVP na gymnáziích: od mírné skepse k chuti pokračovat Zkušenosti z projektu Pilot G/GP Lucie Slejšková Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Výsledky přijímacích zkoušek ve školním roce 2010/2011 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Zábavná matematika.
V rámci všech serverů společnosti Aliaweb, spol. s r.o. oslovíte přes uživatelů Kurzy.cz finanční portál pro laiky i odborníky, tj. investice a.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Malátova 17, Praha 5 tel.: · Uplatnění absolventů škol na pracovním trhu Jan Koucký Výsledky projektu.
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR 2014+
Současný stav radiační onkologie Jiří Petera Předseda Společnosti radiační onkologie, biologie a fyziky ČLS JEP (SROBF)
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
ODČÍTÁNÍ DO 100 S PŘECHODEM DESÍTKY
Výsledky 1. a 2. ročníku Soutěže Finanční gramotnost.
Univerzita Karlova v Praze PEDAGOGICKÁ FAKULTA Středisko vzdělávací politiky Malátova 17, Praha 5 Tel.:
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
UNIVERZITA KARLOVA, PRAHA PEDAGOGICKÁ FAKULTA STŘEDISKO VZDĚLÁVACÍ POLITIKY Malátova 17, Praha 5 Tel.:
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
KRAJE ČESKÉ REPUBLIKY Obr. 1 ÚVODNÍ ČÁST.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Analýza knihovnických standardů za rok 2006 knihovny Jmk Provozní doba Nákup knihovního fondu Kč na 1 obyvatele Roční přírůstek Počet studijních míst Veřejně.
Vývoj vzdělávání a školství v krajích ČR Problémy a perspektivy středního školství Jan Kovařovic Seminář k projektu ESF Kvalita II Praha a Brno, 15. a.
Studentská PARDUBICE
28.1 Porovnávání čísel v oboru do 1000
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
KONTROLNÍ PRÁCE.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Dobrá škola ?. Co je produktem školy? Výstupy: výsledky dlouhodobé efekty.
Uplatnění absolventů škol na pracovním trhu Jan Koucký Vývoj vzdělávání a školství v krajích ČR Seminář k projektu ESF Kvalita II Praha a Brno, 15. a 17.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
1 Jak se sociální původ patnáctiletých žáků odráží v jejich počítačové gramotnosti? Josef Basl Doktorský seminář VSP 1. března 2007.
RUD – rozpočtové určení daní přílohy zákona č. 243/2000 Sb,
Název krajePodíl kraje v %Podíl obce v % Praha14,39,0 Jihočeský2,85,6 Jihomoravský5,713,5 Karlovarský4,25,1 Královéhradecký10,37,6 Liberecký11,59,3.
Porada ředitelů škol a školských zařízení Mgr. Ivana Přichystalová zástupkyně ředitelky Jihomoravského inspektorátu ČŠI Brno, 26. a 27. srpna 2015.
IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Kraje ČR VY_32_INOVACE_C03 Sada 1 Člověk a příroda ZŠ Pačejov.
Kvalita a efektivita počátečního vzdělávání ve školním roce 2015/2016
PhDr. Ondřej Andrys, MAE náměstek ústředního školního inspektora
Testování žáků (státní) – dosavadní zkušenosti
Problémy a perspektivy středního školství
STRATEGII REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Komplexní systém hodnocení
Hlavní manažér SP Kvalita I
První zkušenosti s evaluací
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Vyjmenuj kraje ČR VY_32_INOVACE_01
ČERPÁNÍ DOTAČNÍCH PROSTŘEDKŮ Z OPERAČNÍCH PROGRAMŮ V ÚSTECKÉM KRAJI
Vyjmenuj tři kraje ČR podle velikosti VY_32_INOVACE_03
Transkript prezentace:

Evaluace základních škol Jan Kovařovic a Radim Ryška v projektu Kvalita II Jan Kovařovic a Radim Ryška Seminář k projektu ESF Kvalita II A1 – 1: Evaluace základních škol

Základní koncept kvality a evaluace Malátova 17, 150 00 Praha 5 tel.: +420 221 900 537 · e-mail: radim.ryska@pedf.cuni.cz Základní koncept kvality a evaluace Realizované projekty - využitelná data Srovnání výsledků v projektu PISA a projektu Kvalita I (devítky) Skupiny škol podle indexu socioekon. zázemí a výsledků a vliv vybraných faktorů v jednotlivých skupinách Faktory ovlivňující měřené výsledky (PISA) Seminář k projektu ESF Kvalita II Praha, SKAV, 11. 9. 2008

Monitorování Řízení Vyhodnocení školy učitelé žáci rodiče další partneři absolventi Řízení Vyhodnocení trh práce Také ve vzdělávacím systému, jeho jednotlivých prvcích i procesech platí, že mají-li být řízeny, musí být dostatečně monitorovány a dosažené výsledky vyhodnocovány.

Monitorování Vyhodnocení Řízení Sledované charakteristiky Monitorování školy Podíl žáků a učitelů Kvalifikace učitelů Dovednosti učitelů Další charakteristiky učitelů Vyhodnocení Charakteristiky žáků Charakteristiky vybavení školy Výsledky žáků znalostní a dovednostní Uplatnitelnost absolventů na trhu práce (SŚ) Úspěšnost při přechodu na další úroveň vzdělávání Řízení Další charakteristiky školy: velikost školy, míra selektivity školy, struktura sociálně-ekonomického statusu žáků, atmosféra školy, spolupráce učitelů, dynamika úpravy a vytváření vzdělávacích programů, autonomie školy Vliv na výstupy

Proces zvyšování kvality Zvyšování autonomie škol – více evaluace na úrovni školy – s cílem: Zlepšování práce školy + Zajištění požadavku rovných příležitostí Výroční zpráva Obecná tendence: kombinovat externí evaluaci a vlastní evaluaci školy Monitorování Interní školní systémy hodnocení VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY - AUTOEVALUACE Charakteristiky školy: Podíl žáků a učitelů, kvalifikace a dovednosti učitelů, charakteristiky žáků, vybavení školy velikost školy, míra selektivity školy, struktura sociálně-ekonomického statusu žáků, atmosféra školy, spolupráce učitelů, dynamika úpravy a vytváření vzdělávacích programů, autonomie školy Proces zvyšování kvality kritéria kvality Řízení Externí hodnocení CERMAT (Maturita Nanečisto, produkty projektu Kvalita I) SCIO, Kalibro Mezinárodní projekty (PISA, TIMMS, PIRLS) Vyhodnocení

Evaluace - shrnutí Regionální Výroční zpráva kraje Výroční zpráva VRŠI Celostátní Výroční zpráva MŠMT Výroční zpráva ČŠI Mezinárodní Objektivní a srovnatelné mezinárodní průzkumy (PISA, TIMSS, PIRLS) HODNOCENÍ NA ÚROVNI SYSTÉMU Evaluace - shrnutí HODNOCENÍ NA ÚROVNI ŽÁKA HODNOCENÍ NA ÚROVNI ŠKOLY Interní Školní klasifikační a examinační systémy Přijímací řízení na SŠ Závěrečné a maturitní zkoušky, absolutoria apod.   Externí Využití externích nástrojů (Kalibro, Scio, CERMAT apod.) Interní Výroční zpráva školy Vlastní hodnocení (autoevaluace) školy Externí Užití externích nástrojů (maturitní sondy, ÚIV, Kalibro, apod.) ČŠI Mezinárodní šetření (PISA,TIMMS)

Úspěšnost podle krajů v měření dovedností v českém jazyce, matematice a ve studijních dovednostech v 9.tř. ZŠ v roce 2006 Studijní dovednosti ČJ Ma Měření v českém jazyce, matematice a studijních dovednostech proběhlo v rámci projektu ESF Kvalita I: neobsahuje výsledky za Prahu a Královéhradecký kraj; jsou zobrazena umístění krajů oproti průměru ČR v jednotlivých oblastech měření.

Úspěšnost podle krajů v měření dovedností v projektu PISA, v 9.tř. ZŠ v projektu Kvalita I a Maturitě nanečisto v roce 2006 9.tř. ZŠ v roce 2006 Maturita nanečisto 2006 PISA 2006 Jihočeský, Plzeňský, Liberecký, Vysočina, Olomoucký, Zlínský ZL,JM,PH VY,JC,PA LB Praha, Pardubický Středočeský Karlovarský Jihomoravský HK,PZ,SCOL,KV UL,MS Ústecký Moravskoslezský 9

Matematická gramotnost Přírodovědná gramotnost Souvislost výsledků z projektu PISA a Kvalita I (devítky) a kvalifikace učitelů CERMAT PISA   Matematika Český jazyk Studijní dovednosti Matematická gramotnost Čtenářská gramotnost Přírodovědná gramotnost podíl učitelů s kvalifikací pro výuku na daném typu školy 0,432 0,446 0,445 0,563 0,513 0,527 podíl učitelů s vysokoškolským vzděláním 0,342 0,345 0,353 0,44 0,376 0,404 nedostatek aprobovaných učitelů matematiky -0,205 -0,197 -0,217 -0,289 -0,2 -0,257 nedostatek aprobovaných učitelů českého jazyka -0,219 -0,244 -0,246 -0,296 -0,199 -0,226 podíl nekvalifikovaných učitelů podle výkaznictví ÚIV -0,345 -0,328 -0,339 -0,32 -0,327 nedostatek aprobovaných učitelů přírodovědných předmětů -0,303 -0,33 -0,306 -0,238 -0,293 nedostatek aprobovaných učitelů ostatních předmětů -0,365 -0,392 -0,424 -0,412 -0,408 -0,428

Přírodověd. gramotnost Souvislost výsledků z projektu PISA a Kvalita I (devítky) a dostupnosti počítačů, programů a internetu ve škole a doma CERMAT PISA   Matematika Český jazyk Studijní dovedn. Matemat. gramotnost Čtenářská gramotnost Přírodověd. gramotnost Škola nedostatek či nevhodnost počítačových výuk. programů 0,25 0,28 0,33 0,32 počet počítačů, které jsou k dispozici pro výuku 0,37 0,39 0,29 0,30 počet počítačů, které jsou připojeny k internetu 0,55 0,57 0,50 0,49 Doma počítač použitelný pro přípravu do školy 0,60 0,64 0,63 0,67 0,61 0,62 počítačové výukové programy 0,48 0,56 0,54 0,52 připojení na internet 0,65 0,68 0,74 0,73 0,72

Přírodověd. gramotnost Souvislost výsledků z projektu PISA a Kvalita I (devítky) a kulturní dimenze domácnosti CERMAT PISA   Matematika Český jazyk Studijní dovedn. Matemat. gramotnost Čtenářská gramotnost Přírodověd. gramotnost klasická literatura (např. Čapek, Dostojevskij) 0,51 0,49 0,50 0,56 0,54 0,58 básnické sbírky 0,66 0,67 0,75 0,71 knihy použitelné pro přípravu do školy (např. encyklopedie) 0,30 0,29 0,34 0,35 0,43 0,41 slovník 0,44 0,45 počet knih v domácnosti 0,77 0,80 0,87 0,85 umělecká díla (např. obrazy, sochy) 0,63 0,64 0,68 Není souvislost s vlastnictvím DVD nebo videopřehrávače, videokamery, discmanu nebo přehrávače mp3

Přírodověd. gramotnost z přírodopisu / biologie Souvislost výsledků z projektu PISA a Kvalita I (devítky) a známkami z předmětů CERMAT PISA  Známka Matematika Český jazyk Studijní dovedn. Matemat. gramotnost Čtenářská gramotnost Přírodověd. gramotnost z matematiky -0,56 -,55 -0,70 -0,62 -0,66 z českého jazyka -0,65 -0,72 z cizího jazyka -0,61 -0,69 -0,68 z fyziky -0,44 -0,43 -0,52 z chemie -0,46 -0,45 -0,57 -0,54 -0,55 z přírodopisu / biologie -0,30 -0,28 -0,31 -0,40 ze zeměpisu -0,36 -0,38 -0,48

Děkujeme za pozornost Seminář k projektu ESF Kvalita II Malátova 17, 150 00 Praha 5 tel.: +420 221 900 537 · e-mail: radim.ryska@pedf.cuni.cz Děkujeme za pozornost Seminář k projektu ESF Kvalita II