Rok 1997 Pozemní stavitelství Pozemní stavitelství Technické zařízení budov Technické zařízení budov Mechanik – opravář pro silniční motorová vozidla.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora technického vzdělávání v Plzeňském kraji
Advertisements

Uplatnění absolventů škol na pracovním trhu Jan Koucký Výsledky projektu Kvalita II Seminář projektu Kvalita II MŠMT, Praha 26. září 2008.
PŘIHLÁŠKA NA STŘEDNÍ ŠKOLU
Informační schůzka rodičů žáků 8. tříd
STŘEDNÍ ODBORNÉ ŠKOLY Letohrad a okolí Mgr. Blanka Vohníková
Průmyslová střední škola Letohrad
STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA TECHNICKÁ
Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a vzdělávání Workshop W2d Praha, Tento projekt je spolufinancován Evropským.
PROJEKT „Okna technickým oborům dokořán“ registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu prostřednictvím.
Vstup absolventů středních škol na trh práce
Ing. Blanka Doležalová, ITP Analýza vlivu automobilového průmyslu na zaměstnanost v PK.
Problematika uplatnění absolventů
Výsledky analýzy kvalifikační a věkové struktury v Pardubickém kraji Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice) Ing. Petr Urbanec (Univerzita Pardubice)
Úřad práce v Jihlavě Informační poradenské středisko
Informační poradenské středisko
Střední škola stavební Teplice, příspěvková organizace
Prezentace výsledků dotazníkových průzkumů u žáků SŠ, studentů VŠB a výrobních podniků Moravskoslezského kraje Ing. Petra Kantorová Projektová manažerka.
REKVALIFIKACE - základní segment VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH
 Zákon č. 561/2004 Sb., školský zákon, ve znění pozdějších předpisů, zejména zákona č. 472/2011 Sb.  Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění.
Malátova 17, Praha 5 tel.: · Uplatnění absolventů škol na pracovním trhu Jan Koucký Výsledky projektu.
IPS. Nová adresa ÚP pro Prahu-východ (IPS) od Dobrovského 1278/ Praha 7.
Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Školy a zaměstnavatelé u jednoho stolu
ŽIVOTOPIS (curriculum vitae)
Zpracovali: Eva Maříková, Michal Tuček tel.: , Květen 2012.
Zkušenosti s dalším vzděláváním ve Střední škole dopravy, obchodu a služeb Moravský Krumlov.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Blansko, Bezručova 33 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ Název projektu:Inovace a modernizace.
„Vybudování centra vzdělávání pro nové i stávající technické obory“ MIEZB.
Milan Chylík, Praha, 17. února 2015
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Pohled průmyslových firem na kvalitu českého technického vzdělávání Výsledky průzkumu Francouzsko-české obchodní komory v rámci Roku průmyslu a technického.
Opravář zemědělských strojů
Přehled středních škol v Jihlavě a okolí
Víme jak na to! Jiná cesta k výučnímu listu SOŠ a SOU řemesel Kutná Hora Další vzdělávání Dílčí kvalifikace UNIV 2 Kraje Budoucnost.
Červenec 2013 Zpracovali: Eva Maříková, Michal Tuček tel.: ,
Význam dalšího vzdělávání na SOŠ TŽ
SOŠ a SOU Šumperk SOŠ a SOU Šumperk.
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
Projekt TRAWI Vyhodnocení dotazníkového šetření v ČR.
Nástroje daňových úlev
Podpora zaměstnanosti v Jihočeském kraji
Vývoj na trhu práce, kritéria pro výběr povolání Krajská pobočka v Olomouci.
Úřad práce ČR – krajská pobočka v Brně Ing. Josef Bürger Situace na trhu práce v Jihomoravském kraji
VOŠ, SPŠ automobilní a technická České Budějovice © 2011.
IPS Schůzka výchovných poradců Praha – východ Mgr. Pavel Lehovec.
Potřeby trhu práce a vzdělávací programy škol z pohledu úřadu práce Jihlava
(c) RPIC-ViP s.r.o. 1 Průzkum mezi podniky v v Moravskoslezském kraji 2006 Hlavní výstupy RPIC-ViP, s.r.o. Výstavní 8, Ostrava,
Postavení osob do 25 let, nad 50 let a absolventů a mladistvých na trhu práce 24. listopadu 2014 Z0027 Geografická analýza trhu práce.
Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství a kultury oddělení organizační a vzdělávání Vývoj počtu žáků středních škol, prospěchová stipendia ve školním.
ŠANCE PRO VÁS. STŘEDNÍ ŠKOLA ŽELEZNIČNÍ, TECHNICKÁ A SLUŽEB, ŠUMPERK STŘEDNÍ ŠKOLA ŽELEZNIČNÍ, TECHNICKÁ A SLUŽEB, ŠUMPERK Gen. Krátkého 30 Bulharská.
Zabezpečení struktury absolventů škol v souladu s potřebami zaměstnavatelů Ing. Jiří Vojtěch vedoucí oddělení analýz potřeb trhu práce Národní ústav odborného.
Informace pro členy oborových skupin Analýzy a informace vytvářené v NÚV k přechodu a uplatnění absolventů škol na trhu práce Ing. Jiří Vojtěch vedoucí.
Důvod vzniku krajských stipendií
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Setkání s výchovnými poradci
Situace na trhu práce Pardubický kraj.
Analýza požadovaných kompetencí na trhu práce ve vybraném oboru
Z0027 Geografická analýza trhu práce
„Okna technickým oborům dokořán“
ŠANCE PRO VÁS.
Prezentace školy SOU Lázně Bělohrad.
Možnosti spolupráce škol a firem
ŠKOLSTVÍ VE ZLÍNSKÉM KRAJI
Středoškolské vzdělávání ve Zlínském kraji s vazbou na pracovní trh
Setkání kariérových poradců
Setkání kariérových poradců oblasti Ústí nad Labem, Děčín a Litoměřice
Setkání kariérových poradců oblasti LOUNY, MOST a CHOMUTOV
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
zpracovaný v rámci projektu
Transkript prezentace:

Rok 1997 Pozemní stavitelství Pozemní stavitelství Technické zařízení budov Technické zařízení budov Mechanik – opravář pro silniční motorová vozidla Mechanik – opravář pro silniční motorová vozidla Elektrikář – silnoproud Elektrikář – silnoproud Zámečník Zámečník Autoelektrikář Autoelektrikář Nástrojař Nástrojař Obráběč kovů Obráběč kovů Klempíř Klempíř Zedník Zedník Automechanik Automechanik Cukrář Cukrář Prodavač Prodavač Kuchař Kuchař Číšník – servírka Číšník – servírka Obory s velmi dobrým uplatněním na trhu práce

Rok 2008 Mechanik, seřizovač Mechanik, seřizovač Strojírenství Strojírenství Pozemní stavitelství Pozemní stavitelství Zedník Zedník Obráběč kovů Obráběč kovů Zámečník / svářečský kurz Zámečník / svářečský kurz Instalatér Instalatér Elektrikář - silnoproud Elektrikář - silnoproud Číšník, servírka Číšník, servírka Truhlář Truhlář Tesař Tesař Prodavač Prodavač Šička Šička Automechanik / řidičský průkaz C, E Automechanik / řidičský průkaz C, E Kuchař Kuchař Obory s dobrým uplatněním na trhu práce U některých volných míst obor neuveden – technický obor, volná místa 40 % pro uchazeče s vyučením, 12% VM pro maturanty, absolventi k %

Demografický vývoj v okrese Strakonice Počty žáků 9. tříd okresu Strakonice Počty žáků 9. tříd okresu Strakonice

Srovnání počtu absolventů okresu Strakonice

Procentické porovnání jednotlivých skupin absolventů rok 2007 (trvalé bydliště okres Strakonice) SOŠ40,0 % SOŠ40,0 % Gymnázia20,8 % Gymnázia20,8 % Nástavby 9,1 % Nástavby 9,1 % Vyučení28,6 % Vyučení28,6 % VOŠ 1,5 % VOŠ 1,5 % ¼ vyučení, ¾ maturanti ¼ vyučení, ¾ maturanti

Evidovaní absolventi z roku 2007 Evidováno během roku 260 Evidováno během roku 260 Stav k Stav k Vyučení20 % Vyučení20 % Maturanti62 % Maturanti62 %

Výsledky šetření mezi evidovanými absolventy Celkem zapojeno 134 respondentů: Celkem zapojeno 134 respondentů:  Vyučení46  Maturanti76  VOŠ8  VŠ4

Zájem pracovat ve vystudovaném oboru – rozpětí Největší zájem pracovat v oboru mají absolventi SOU a VŠ Největší zájem pracovat v oboru mají absolventi SOU a VŠ Mezi těmi, kteří, kteří nechtějí pracovat v oboru v žádném případě se znovu objevili absolventi SOU Mezi těmi, kteří, kteří nechtějí pracovat v oboru v žádném případě se znovu objevili absolventi SOU Nespokojenost s výběrem studia projevilo: Nespokojenost s výběrem studia projevilo: 13 % absolventů SOU 13 % absolventů SOU 8 % absolventů SOŠ 8 % absolventů SOŠ

Důvod výběru studia Možnosti: Možnosti:  zajímavost oboru  možnost dále se vzdělávat  perspektiva dobrého uplatnění  tradice v rodině  náhodný výběr V 87 % odpovědí uvedena zajímavost oboru, možnost dále se vzdělávat upřednostnili maturanti V 87 % odpovědí uvedena zajímavost oboru, možnost dále se vzdělávat upřednostnili maturanti

Informovanost absolventů o požadavcích zaměstnavatelů Orientační nebo žádné informace Orientační nebo žádné informace 60 % absolventů SOU 60 % absolventů SOU 39 % maturantů 39 % maturantů Sebehodnocení splnění požadavků zaměstnavatelů Sebehodnocení splnění požadavků zaměstnavatelů Ne odpovědělo 70 % absolventů SOU - chybí praxe, znalost IT, cizí jazyk, doplňkové rekvalifikace Ne odpovědělo 70 % absolventů SOU - chybí praxe, znalost IT, cizí jazyk, doplňkové rekvalifikace Ne odpovědělo 65 % absolventů SOŠ - chybí cizí jazyk, IT Ne odpovědělo 65 % absolventů SOŠ - chybí cizí jazyk, IT

Hodnocení praxe absolventy Praxe byla dostatečná: Praxe byla dostatečná:  52% absolventů SOU  29 % absolventů SOŠ  37 % absolventů VOŠ  25 % absolventů VŠ

Důležité vlastnosti pro získání zaměstnání z pohledu absolventů Komunikativní dovednosti Komunikativní dovednosti Zběhlost v cizích jazycích Zběhlost v cizích jazycích Ochota učit se Ochota učit se Schopnost rozhodnout se Schopnost rozhodnout se Schopnost řešit problém Schopnost řešit problém Málo typované vlastnosti Málo typované vlastnosti Schopnost týmové práce Schopnost týmové práce Schopnost vést Schopnost vést Zběhlost v zacházení s informacemi Zběhlost v zacházení s informacemi Adaptabilita a flexibilita Adaptabilita a flexibilita Zběhlost v používání IT Zběhlost v používání IT

Co jsou absolventi pro získání dobře placeného zaměstnání ochotni udělat? 45 % dojíždět za prací 45 % dojíždět za prací 28 % dále se vzdělávat 28 % dále se vzdělávat 17 % přijmout zodpovědnost 17 % přijmout zodpovědnost 10 % přestěhovat se 10 % přestěhovat se

A to je konec, přátelé…