Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
- podstata, veličiny, jednotky
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Základy Optiky Fyzika Mikrosvěta
Světlo Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do výuky.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
O základních principech
Lom světla (Učebnice strana 172 – 174)
Světlo - - podstata, lom, odraz
Odraz a lom na rovinném rozhraní Změna fáze a vlnové délky na rozhraní
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Rozdělení záření Záření může probíhat formou vlnění nebo pohybem částic. Obecně záření vykazuje jak vlnový, tak částicový charakter. Obvykle je však záření.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Zákon lomu a odrazu světla - opakování
OPTIKA.
Autor: Mgr. Libor Sovadina
1. ÚVOD DO GEOMETRICKÉ OPTIKY
18. Vlnové vlastnosti světla
O duhových barvách na mýdlových bublinách
Elektormagnetické vlnění
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
OPTIKA II.
Paprsková optika Světlo jako elektromagnetické vlnění
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Světlo Richard Brabec.
Prezentace 2L Lukáš Matoušek Marek Chromec
Digitální učební materiál
37. Elekromagnetické vlny
Přehled elektromagnetického záření
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Zdroj světla. Šíření světla
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Rozklad světla Vypracoval: Tomáš Cacek a Aleš Křepelka.
Světlo.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Aneta Trkalová Petra Košárková
FY_089_ Světelné jevy_Světlo Autor: Mgr. Libor Sovadina Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Základní vlastnosti světla
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Polarizace světla Světlo – elektromagnetické vlnění.
38. Optika – úvod a geometrická optika I
Odraz a lom na rovinném rozhraní Změna fáze a vlnové délky na rozhraní
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
OPTICKÉ JEVY 0PTIKA 01. Úvod Mgr. Marie Šiková
Elektromagnetické záření
Mikroskopické techniky
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VY_32_INOVACE_B3 – 01 Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Lom světla - nastává při dopadu svět. paprsku na rozhraní dvou průhledných prostředí různé hustoty - čím je prostředí hustší, tím se paprsek pohybuje menší.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
OPTIKA 04. Šíření světla OPTICKÉ JEVY Mgr. Marie Šiková.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Světlo Předmět: BiologieTřída: 2L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. L. KašparJméno: Vojtěch Bezděk.
Světlo, optické zobrazení - opakování
projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Světlo jako elektromagnetické vlnění
Ivča Lukšová Petra Pichová © 2009
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Elektromagnetické vlnění
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ŠÍŘENÍ SVĚTLA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_08_32.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Kvantová fyzika.
Transkript prezentace:

Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

Světlo Fyzika 8. ročník Mgr. Miroslav Vašica

Světlo Mohli bychom existovat bez světla? Co je to vlastně světlo?

Světlo Je druh elektromagnetického záření Je vyzařováno z určitého tělesa (zdroje světla – př.: slunce, žárovka,atd.)

Viditelné světlo -elektromagnetické záření o vlnové délce 400–750 nm Vlnové délky světla leží mezi vlnovými délkami ultrafialového záření a infračerveného záření. V některých oblastech vědy a techniky může být světlem chápáno i elektromagnetické záření libovolné vlnové délky.

Tři základní vlastnosti světla (elektromagnetického vlnění vůbec) svítivost (amplituda), barva (frekvence) polarizace (úhel vlnění) Kvůli dualitě částice a vlnění má světlo vlastnosti jak vlnění, tak částice. Studiem světla a jeho interakcemi s hmotou se zabývá optika.

Rychlost světla Ve vakuu se šíří rychlostí km/s V jiných látkách: plexisklo km/s olej km/s sklo km/s diamant km/s

Šíření světla Povahu světla se pokoušeli vědci vystihnout dlouhou dobu. Např. Platon si myslel, že lidské oči jsou aktivními zdroji světla. Jeho pojetí optiky bylo přesně inverzní k dnešní paprskové optice (stejné paprsky, ale opačný směr pohybu světla).Platon

Newton chápal světlo jako proud částic v mechanickém smyslu Teorie ale byla v rozporu s experimentem, neboť podle této teorie docházelo k lomu světla od kolmice dopadu při průchodu světla z opticky řidšího prostředí do opticky hustšího (typicky vzduch-sklo). Vlnová teorie světla dokázala podat vysvětlení i mnoha jiných jevů. Částicový pohled na světlo byl znovu oživen až kvantovou fyzikou.

Od poloviny 20. století platná teorie o dualitě částice a vlnění Světlo se tudíž chová jako vlna, která nese kvantované množství energie.

Zdroje: