„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU SHRNUTÍ 2
Advertisements

Volné rovnoběžné promítání
Volné rovnoběžné promítání
2.9.1 Rozšíření euklidovského prostoru o nevlastní prvky
7. SKLÁDÁNÍ RYCHLOSTÍ VE STR
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU ZÁKON ZACHOVÁNÍ HYBNOSTI
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU INERCIÁLNÍ VZTAŽNÉ SOUSTAVY (IVS)
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Volné rovnoběžné promítání
Sada IV/2-3-2 Matematika pro II. ročník gymnázia
IV/ Množiny bodů dané vlastnosti
Autor: Mgr. Svatava Sekerková
Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o.
Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o
STEREOMETRIE polohové vlastnosti - incidence
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU SMYKOVÉ TŘENÍ
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU NEWTONOVY POHYBOVÉ ZÁKONY - příklady
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA SPECIÁLNÍ TEORIE RELATIVITY
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
IV/ Podobnost trojúhelníků
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Volné rovnoběžné promítání
Vzdálenost přímky od roviny, vzdálenost rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Volné rovnoběžné promítání - úvod
IV/ Úhly příslušné k oblouku kružnice
Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Odchylka přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU HYBNOST - příklady
Polohové vlastnosti – vzájemná poloha rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Sada IV/2-3-2 Matematika pro II. ročník gymnázia
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
ANALYTICKÁ GEOMETRIE SOUŘADNICE Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
ANALYTICKÁ GEOMETRIE VZÁJEMNÁ POLOHA KUŽELOSEČKY A PŘÍMKY Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Odchylka rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na.
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
VY_32_INOVACE_MAT_VA_17 Digitální učební materiál Sada: Matematika Téma: Průsečnice rovin Autor: Mgr. Eva Vaňková Předmět: Matematika Ročník: 3. ročník.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Vzdálenost bodů od přímky a od roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Kolmost ve stereometrii Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Polohové vlastnosti – poloha přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Polohové konstrukční úlohy I – průnik rovin konstrukce průsečnice Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační.
Zobrazování těles ve volném rovnoběžném promítání
Odchylka přímek Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Transkript prezentace:

„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“. Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.   STEREOMETRIE Zobrazení těles ve volném rovnoběžném promítání Autor: Mgr. Kateřina Šigutová Zpracováno: 2.10.2013 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Zobraz ve VRP kvádr s rozměry a=3cm, b=6cm, c=5cm (přední stěna v průčelné r.) Najdu si útvar v průčelné rovině (stejná velikost i úhly) 45 45 Najdu si útvary kolmé (poloviční velikost úhel 45) 45 45 Postup: narýsuji červený obdélník ve skutečné velikosti (3x5cm) zelené úsečky budou s vodorovným směrem svírat 45 a jejich velikost bude poloviční (3cm)

Zobraz ve VRP kvádr s rozměry a=3cm, b=6cm, c=5cm (přední stěna v průčelné r.) 45 Postup: narýsuji červený obdélník ve skutečné velikosti (3x5cm) zelené úsečky budou s vodorovným směrem svírat 45 a jejich velikost bude poloviční (3cm)

Zobraz ve VRP pravidelný šestiboký hranol, a= 3cm, v=8cm (podstava je v průčelné rovině) Najdu si útvar v průčelné rovině (stejná velikost i úhly) 45 45 45 Najdu si útvary kolmé (poloviční velikost úhel 45) 45 Postup: narýsuji červený šestiúhelník ve skutečné velikosti (3cm) zelené úsečky budou s vodorovným směrem svírat 45 a jejich velikost bude poloviční (4cm)

Zobraz ve VRP pravidelný šestiboký hranol, a= 3cm, v=8cm (podstava je v průčelné rovině) 45 45 45 45 Postup: narýsuji červený šestiúhelník ve skutečné velikosti (3cm) zelené úsečky budou s vodorovným směrem svírat 45 a jejich velikost bude poloviční (4cm)

Najdu si útvar v průčelné rovině (stejná velikost i úhly) Zobraz ve VRP pravidelný čtyřboký jehlan s rozměry a=4cm, v=6cm (podstava je kolmá k průčelné r.) Najdu si útvar v průčelné rovině (stejná velikost i úhly) Najdu si útvary kolmé (poloviční velikost úhel 45) 45 Postup: narýsuji dolní podstavu – rovnoběžník 4 x 2 cm najdu střed podstavy a vztyčím výšku vrchol spojím s body podstavy

Zobraz ve VRP pravidelný čtyřboký jehlan s rozměry a=4cm, v=6cm (podstava je kolmá k průčelné r.) 45 Postup: narýsuji dolní podstavu – rovnoběžník 4 x 2 cm najdu střed podstavy a vztyčím výšku vrchol spojím s body podstavy

Najdu si útvar v průčelné rovině (stejná velikost i úhly) Zobraz ve VRP rotační válec s poloměrem podstavy r=3cm a výškou v=6cm (podstava je kolmá k průčelné r.) Najdu si útvar v průčelné rovině (stejná velikost i úhly) A´ A´ 45 B´ B´ 6 cm Najdu si útvary kolmé (poloviční velikost úhel 45) 45 3cm Postup: - narýsuji čtverec ABB´A´ 6x6cm narýsuji dolní podstavu – elipsu s osami 6 a 3 cm doplním horní podstavu

Zobraz ve VRP rotační válec s poloměrem podstavy r=3cm a výškou v=6cm (podstava je kolmá k průčelné r.) 45 6 cm 3cm A´ B´ Postup: - narýsuji obdélník ABB´A´ 6x6cm narýsuji dolní podstavu – elipsu s osami 6 a 3 cm doplním horní podstavu

Zobraz ve VRP kvádr s rozměry a=3cm, b=6cm, c=5cm (tělesová úhlopříčka v průčelné rovině – špičkou dopředu.) Najdu si útvar v průčelné rovině (stejná velikost i úhly) 5 cm 3 cm 6 cm Najdu si útvary kolmé (poloviční velikost úhel 45) 45 45 D1 B1 Postup: narýsuji červený obdélník ve skutečné velikosti (rozměry musím nejdříve zjistit z pomocné konstrukce) zelené úsečky budou s vodorovným směrem svírat 45 a jejich velikost bude poloviční (rozměry z pomocné k.) BF a DH budou ve skutečné velikosti

podsatva ve skut. velikosti 5 cm 3 cm 6 cm 45 B1 D1 podsatva ve skut. velikosti Postup: narýsuji červený obdélník ve skutečné velikosti (rozměry musím nejdříve zjistit z pomocné konstrukce) zelené úsečky budou s vodorovným směrem svírat 45 a jejich velikost bude poloviční (rozměry z pomocné k.) BF a DH budou ve skutečné velikosti

Zobraz ve VRP Pravidelný šestiboký hranol a=3cm, v=5cm(podstava je kolmá k průmětně) Najdu si útvar v průčelné rovině (stejná velikost i úhly) Najdu si útvary kolmé (poloviční velikost úhel 45) 45 45 Postup: narýsuji červený obdélník ve skutečné velikosti ( 6x5 cm) zelené úsečky budou s vodorovným směrem svírat 45 a jejich velikost bude poloviční (rozměry z pomocné k.) svislé hrany budou ve skutečné velikosti

podsatva ve skut. velikosti 45 podsatva ve skut. velikosti Postup: narýsuji červený obdélník ve skutečné velikosti ( 6x5 cm) zelené úsečky budou s vodorovným směrem svírat 45 a jejich velikost bude poloviční (rozměry z pomocné k.) svislé hrany budou ve skutečné velikosti

Zobraz ve VRP pravidelný čtyřstěn a=5cm, (podstava je kolmá k průmětně, hrana BC je v průčelné poloze vzadu) Najdu si útvar v průčelné rovině (stejná velikost i úhly) Najdu si útvary kolmé (poloviční velikost úhel 45) 45 Postup: narýsuji hranu CB ve skutečné velikosti (5 cm) zelená úsečka je těžnice ta - vychází ze středu CB, velikost zjistím z pomocné konstrukce (úhel 45, poloviční velikost výška je ve skutečné velikosti (další pomocná konstrukce), vychází z těžište podstavy

podsatva ve skut. velikosti 45 podsatva ve skut. velikosti výška ve skutečné velikosti Postup: narýsuji hranu CB ve skutečné velikosti (5 cm) zelená úsečka je těžnice ta - vychází ze středu CB, velikost zjistím z pomocné konstrukce (úhel 45, poloviční velikost výška je ve skutečné velikosti (další pomocná konstrukce), vychází z těžište podstavy

Shrnutí: načrtnu si tělesu, najdu útvary v průčelné poloze a útvary k nim kolmé útvary v průčelné poloze zobrazím ve skutečné velikosti útvary kolmé zobrazím pod úhlem 45 a v poloviční velikosti pokud neznám některé rozměry, najdu je pomocnou konstrukcí spojím chybějící hrany, vyznačím viditelnost

Zdroje: POMYKALOVÁ, Eva. Matematika pro gymnázia: stereometrie. 2. vyd. Praha: Prometheus, c1995, 223 s. Učebnice pro střední školy (Prometheus). ISBN 80-719-6079-9.