Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Advertisements

Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
Škola: ZŠ T.G.Masaryka, Hodkovice n. M.
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
RENESANCE. Rafaello – Athénská škola Platón, Aristoteles, Diogenés a další postavy reprezentující veškerou moudrost lidstva.
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny
Evropská kultura v 16.století počátek protireformace
RENESANCE A HUMANISMUS
Název SŠ: Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.107/1.500/ Název projektu: Moderní škola Předmět:Český.
RENESANCE A HUMANISMUS
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_11_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Renesance Kristýna Strouhalová.
Hádej! Vyber si očima jeden objekt.
21 Renesance Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_ 06 _CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Renesance a humanismus v Itálii
Renesance a humanismus v Itálii. Renesance a humanismus v Itálii.
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
RENESANCE A HUMANISMUS
Kultura na počátku novověku
Renesance.
Autor: Vít Mika a Lubomír Kovařík
Renesance a humanismus
Renesance a humanismus
Zopakuj si své znalosti! v Itálii. Kdo je autorem tohoto díla ve Florencii?
Renesance a humanismus
Literatura, architektura, výtvarné umění
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
RENESANCE.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Kolektiv autorů: DĚJEPIS – Středověk a počátky novověku pro 7. ročník. Nová škola Válková, V.:
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: Dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Filozofie renesance Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník:
Michelangelo Buonarroti malíř MgA. Lukáš Psík
Renesance Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Renesance – Itálie, Francie, Španělsko
Michelangelo Buonarroti sochař MgA. Lukáš Psík
renesance a humanismus
Období raného novověku je vymezeno obdobím mezi 15. a 17. stoletím Objevení Ameriky - Kolumbus - Bahamy Změny politické (proměny absolutismu), společenské.
Renesance a humanismus Simona Charvátová HKS, 3. ročník.
14. – 16. století. Dějepis – Kultura v dějinách Šablona: III/2 Pořadové číslo : 1.3 Renesance a humanismus Autor : Mgr. Soňa Blažková Škola : Základní.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Renesance Yuliya Mechsheryakova, Kristina Nesterenko.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_84 Licence: CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
HLAVNÍ DRUHY MALÍŘSTVÍ  převzala renesance od gotiky  Malbu: nástěnnou, deskovou, knižní nebo malbu na skle  kromě dřevěných desek se však v renesanci.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Hana Míčová Název: VY_32_INOVACE_31_D7 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Italská renesance.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_0704_humanismus Téma: Humanismus, Leonardo da Vinci Číslo.
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Renesance
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Šablona III/2 EVROPA NA PRAHU NOVOVĚKU Mgr. Lucie Opltová – 1
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Italská renesance TÉMATICKÝ CELEK: Křesťanství.
Literatura období humanismu a renesance
RENESANCE A HUMANISMUS - 1
Humanismus a renesance počátek 14. století – počátek 17. století
Renesance a humanismus
RENESANCE A HUMANISMUS
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_17
Starověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
Italská renesance a humanismus
Humanismus a renesance.  Konec 13. století – Evropa→ ohromný hospodářský rozvoj – města - 1. zámořské plavby ( O 1 jaký byl jejich důvod?) → rozvoj přírodních.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Renesance a humanismus
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_14
Renesance a humanismus
Transkript prezentace:

Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace Název SŠ: Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.107/1.500/34.340526 Název projektu: Moderní škola Předmět: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Renesance a humanismus v evropské literatuře Téma: Renesance a humanismus v evropské literatuře – charakteristika období Ročník: 1. Jméno autora: Petra Hanzlíčková Datum tvorby: září 2013 Anotace: Žáci by měli umět definovat pojem renesance a humanismus, pohovořit o situaci společenské v Evropě, dále také o situaci v literatuře a umění tohoto období.

Renesance a humanismus v evropské literatuře

Renesance a humanismus v evropské literatuře 14. – 16. století (17. století) z francouzského la renaissance = znovuzrození z latinského humanus = lidský myšlenkový a umělecký proud, který znamenal převratné změny ve vědě, filozofii a životě vůbec návrat k antickému kulturnímu dědictví

Renesance a humanismus v evropské literatuře rozvíjí se v Itálii ( Florencie, Milán, Benátky, Janov) zdůraznění svobody člověka proti autoritě církve renesance individualismu – život plně prožitý, neobracet se k bohu ideál lidskosti (studia humana) = poznání člověka nikoliv boha ideál krásy dobra rozvoj věd společenských i přírodních

Renesance a humanismus v evropské literatuře objevy přírodní i astronomické (Mikuláš Koperník, Galileo Galilei – heliocentrický názor, Giordano Bruno) důvěra v rozum a vědecké zkoumání zámořské plavby, objevy nových zemí rozvoj literatury v národních jazycích kulturní výměna mezi národy vynález knihtisku – Johannes Gutenberg

Renesance a humanismus v evropské literatuře humanismus = proud filologický, historický, projevuje se studiem, výkladem a napodobením antické slovesnosti humanisté – učenci, vydávali antické autory, řídili se vědeckou zásadou „ad fontes“ = k pramenům většina básníků žije intenzivním veřejným životem, plní různá diplomatická poslání rozvoj sochařství – krása lidského těla, soulad tělesných proporcí světské stavitelství převažuje nad církevním (kopulovitá klenba, městské paláce, venkovské zámky, altánky, vodotrysky)

Renesance a humanismus v evropské literatuře ve výtvarném umění a v sochařství objev perspektivy a přírody, větší realita zobrazení významní sochaři a malíři: Michelangelo Buonarotti ( sochy – Mojžíš, David, freska Poslední soud v Sixtinské kapli či kopule baziliky sv. Petra v Římě), Leonardo da Vinci ( Mona Lisa, freska Poslední večeře), Raffael Santi ( madony, např. Madona Sixtinská), Tizian ( portrétista) renesance je však také dobou lidových povstání, poprav rebelů i církevní inkvizice proti renesanční kultuře se stavěl například fanatický kazatel Girolamo Savonarola

Použité zdroje: Prokop, V.: Dějiny literatury od starověku do počátku 19. století aneb od Mezopotámie po naše národní obrození. O.K.-Soft, Sokolov 2001.