Termika příklady.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OPAKOVÁNÍ Př. Měděný drát má při teplotě 30°C délku 150 m. Určete jeho délku při teplotě 80°C. Tabulky - Součinitel teplotní roztažnosti mědi - 1,7.10-5K-1.
Advertisements

Var Do kádinky s vodou umístíme teploměr. Vodu budeme zahřívat.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji.
Výpočet práce z výkonu a času. Účinnost
Výkon elektrického proudu
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Elektrická práce. Elektrická energie
Degradační procesy Magnetické vlastnosti materiálů přehled č.1
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
Hra milionář Procvičujeme si jednotky hmotnosti
KALORIMETR.
Teplo jako fyzikální veličina
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_398_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová.
Skládání sil.
SPŠ SE Liberec a VOŠ Mgr. Jaromír Osčádal
Měrná tepelná kapacita procvičení © Petr Špína 2011
Měrná tepelná kapacita látky
Výpočet hmotnosti tělesa
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 06.
Kdo chce být milionářem ?
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Procenta.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Účinnost el. práce Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Únor 2013 VY_32_INOVACE_FY_46 Dále metodika.
Výpočet hustoty látky (Učebnice strana 90 – 91) Hustotu látky ς, ze které je těleso zhotoveno, vypočítáme tak, že hmotnost tělesa m dělíme jeho objemem.
Za předpokladu použití psacích potřeb
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Hmotnostní zlomek převáděný na %
Var a vypařování 2 příklady z praxe
Teplo (Učebnice strana 53 – 55)
CHEMIE ROZTOKY - CVIČENÍ.
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Ověření ve výuce: Třída: Datum: Šablona: Sa da: Ověření ve výuce: Třída: Datum: Pořadové číslo.
Tepelné jevy.
Vnitřní energie II. část
Transformátor VÝPOČTY.
Pokusné určení tepla.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_686.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_685.
* Procenta kolem nás Matematika – 7. ročník *
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tání, tuhnutí a tepelná výměna
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
složení roztoků, hmotnostní zlomek, procentová koncentrace
Kristina Zůbková Honza Smolík. Marek váží 65 kg a má spočítat, kolik energie vydal za 8 hodin spánku a za 90-ti minutový fotbalový zápas. Fotbal: Při.
Příklad tepelně izolované soustavy:
Spočítej Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ str. 84, příklad 550 str. 84, příklad 550 Bazén o objemu 45m 3 se má naplnit vodou o teplotě.
Měrná tepelná kapacita
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_687.
Měrná tepelná kapacita © Petr Špína 2011 foto
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Fyzika 8 Měrná tepelná kapacita látky. 3. Měrná tepelná kapacita látky Dvě tělesa z různých látek o stejné hmotnosti přijmou stejné teplo, ale jejich.
KALORIMETRICKÁ ROVNICE
Spočítej Bazén o objemu 45m3 se má naplnit vodou o teplotě
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
TEPLO.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Tání a tuhnutí - početní úlohy
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
Teplo VY_32_INOVACE_19_Teplo Autor: Pavlína Čermáková
Přijaté teplo. (protokol). Téma Téma: Určení přijatého a odevzdaného tepla tělesem při tepelné výměně. Úkol: Úkol: Určení tepla odevzdaného horkou vodou.
Třída 3.A 15. hodina.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Transkript prezentace:

Termika příklady

Příklad 1 Teplota měděného tělesa o hmotnosti 5kg se zvýší z 20°C na 150°C. Určete množství dodaného tepla. [ 247kJ ]

Příklad 2 Do hliníkového hrnce o hmotnosti 300g nalijeme vodu o hmotnosti 800g. Počáteční teplota obou těles je 15°C. Jaké teplo přijme hrnec s vodou, když se jejich teplota zvýší na 90°C? [ 272 kJ ]

Příklad 3 O kolik se zvýší teplota ocelového výkovku, který váží 540g? Výkovek přijal teplo 150kJ. [ o 617°C ]

Příklad 4 Smícháme teplou a studenou vodu. Jakou teplotu bude mít voda po smíchání? Studená voda měla teplotu 15°C a hmotnost 400g a teplá voda měla teplotu 60°C a hmotnost 600g. [ 42°C ]

Příklad 5 Do vody o teplotě 20°C a hmotnosti 900g vhodíme ocelovou kostku o hmotnosti 200g a počáteční teplotě 300°C. Jakou hodnotu bude mít výsledná teplota? [ 27°C ]

Příklad 6 Ve varné konvici je voda o hmotnosti 200g a teplotě 20°C. Konvice má příkon 300W. Jaké teplo přijme voda, zvýší-li teplotu na 100°C? Za jak dlouho se tak stane?