Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005
Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů Umístění prezentací :
Vzdělávací obor : Matematika a její aplikace Třída : VIII. B Vyučující : Mgr. Renata Holá Datum: Téma vyučovací hodiny : „ Početní výkony s mocninami 2“ „ Početní výkony s mocninami 2“ Vybavení učebny : připojení na INTERNET připojení na školní síť – výukové programy PC – notebook PC – notebook dataprojektor dataprojektor
Zdroje informací PhDr., MÜLLEROVÁ, J., Matematika pro 8.roč. PhDr., MÜLLEROVÁ, J., Matematika pro 8.roč. Mgr KOČÍ,S.,Pracovní sešit pro 8.ročník Mgr KOČÍ,S.,Pracovní sešit pro 8.ročník
Početní výkony s mocninami DĚLENÍ
Mocnitel dělence je větší než mocnitel dělitele. x 5 : x 3 = = == x2x2 x 5 : x 3 = x 5-3 = x = 2 Základ umocníme rozdílem mocnitelů. a m : a n = a m-n a = 0, m>n
Mocnitel dělence se rovná mocniteli dělitele. x 3 : x 3 = = 1 x =0 Použijeme-li předchozí pravidlo x 3 : x 3 = x 3-3 = x 0 Mocnina s mocnitelem nula pro základ různý od nuly. a 0 = 1 např = 1 (-5) 0 = 1 (r-s) 0 = 1
Mocnitel dělence je menší než mocnitel dělitele. x 3 : x 5 = === x=0 x 3 : x 5 = x 3-5 = x -2 x -2 = např. a -6 = =
a m : a n =pro a = 0, m < n Je-li mocnitel dělence menší než mocnitel dělitele, platí: a 2 : a 10 = = a 2 : a 10 = a 2-10 = a -8 a -8 =
Zjednoduš: 7 8 : 7 5 = 4 10 : 4 3 = : 10 8 = (-3) 9 : (-3) 7 = 6 11 : 6 5 = 0,03 4 : 0,03 3 = :10 11 = 5 2 : 5 5 = 7 8 :7 9 = 3 3 : 3 7 = Výsledky: (-3) 2 6 0,03 1
Hodnocení vyučovací hodiny Názornost Názornost Atraktivita Atraktivita Snadná kontrola výsledků. Snadná kontrola výsledků. Využití pro zápis do sešitu. Využití pro zápis do sešitu. Klady Zápory Klady Zápory
Poznámky k prezentaci Využití laserového ukazovátka usnadňuje učiteli i žákům orientaci v textu. Využití laserového ukazovátka usnadňuje učiteli i žákům orientaci v textu.