Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 www.1zsfm.cz Projekty SIPVZ Multimediální svět Multimediální svět.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název DUM: Generátor citací
Advertisements

Výrobky Z KERAMIKY – metodický postup Vytvoření výukové pomůcky pomocí ICT techniky (příklad –Andílek) Dětský domov, Základní škola a Střední škola, Duchcov,
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Keramika 2 Chemie VY_32_INOVACE_235, 12. sada, CH ANOTACE
Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Rozdělení sádrových modelů Autor: Alena Švejková.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Tupování BARVOU.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
VY_32_INOVACE_CH.8.15 –KERAMIKA- prezentace
Hrnčířství Jedna z nejstarších lidských technologií
Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Slučování keramických výrobků. Některé výrobky jsou složeny z více částí. Tyto části se odlévají zároveň s výrobkem a v kožovitém stavu se na výrobek.
Keramika 1 Chemie VY_32_INOVACE_234, 12. sada, CH ANOTACE
Čajový šálek Potřeby: keramická hlína, glazura, kelímek od jogurtu, igelit, nůž, váleček, houbička, štětec, fix, šlikr.
Rozdělení keramiky podle nasákavosti střepu
Keramický výrobek.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Točení na hrnčířském kruhu
KERAMIKA 2 Keramické hmoty, glazury, nástroje a pomůcky.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Encaustika pro začátečníky
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST – „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo CZ.1.07/1.400/ Číslo materiálu:
Cukřenka Potřeby: keramická hlína, glazura, provázek na ouško, váleček, pytlovina, čtverec papíru, nožík, vidlička, špejle, houbička.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Tác Potřeby: keramická hlína, skleněné korálky, průhledná glazura, provázek na uši, váleček, skalpel, dřevěná deska, houbička, špejle, metr, dřevěný špalík,
Regionální dějepisně zeměpisný katalog Třeboňska
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
DEKORAČNÍ TECHNIKY NA GLAZURU.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Svícínek Potřeby: keramická hlína, glazura, nůž, houbička, špejle, svíčka.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Seminární práce Marta Procházková
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Sklo, keramika, stavební pojiva. Sklo Vzniká roztavením a opětovným ztuhnutím nerostných surovin Nemá pravidelnou krystalovou strukturu = je amorfní Pevný.
S l u n í č k o Autor : Mgr. Romana Vítková ZŠ a MŠ Nedašov VY_32_Inovace_15VR-2.
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
VY_32_INOVACE_657_OCHRANA MATERIÁLU NÁTĚREM Název školy
TVOŘÍME Z KERAMICKÉ HLÍNy
Transkript prezentace:

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006

Vzdělávací obor: výtvarná výchova Ročník : Autor prezentace: Mgr. Petra Vymětalová Název prezentace : „ Keramika“

Zdroje informací  Alena Kýrová, Keramika pro malé i větší umělce 1, Computer Press 2003     technika.ccb.cz  ARTkeramika.cz ARTkeramika.cz

Poznámky k prezentaci  Vhodné využít jako úvodní lekce práce s keramickou hlínou.  Součástí prezentace je i videozáznam, jak postupovat při tvorbě konkrétního výrobku.

Keramika Keramika

Co to je keramika???????  předměty vytvořené z hlíny a tepelně upravené do trvanlivé podoby  nejen hrnky, talíře, figurky, ale také cihly, tašky na střeše, kanalizační roury i umyvadla

Z čeho modelujeme ? Modelovací hlíny obsahují kousky rozemleté hlíny – šamotu Hlíny točířské – jemnější, pro „vytáčení“ na hrnčířském kruhu Burelové hlíny – tmavě hnědé

Pomůcky k modelování  navlhčený hadřík, podložka  Válečky,dřevěná pravítka, štětce, špejle, nožíky,starší vidličky i lžíce, špendlíky, tvořítka,lis na česnek, misky, houbičky, modelovací špachtle, očka…

Jak na to ? 1. Dobře zpracuj hlínu jako těsto ! Hlína se dá ohýbat, hníst, splétat, stáčet, válet i mačkat ! 2. Když chceme vytvořit keramický reliéf, nebo kachlík.

Keramický reliéf Placku vyválíme vždy na podložce s hadrem!!! Kousky hlíny lepíme šlikrem!!!

Co je to šlikr ?  řídká hlína ( kašička ) k lepení částí výrobku  složení: kousky hlíny s vodou  hustý šlikr (méně vody) nám může posloužit ke zdobení, na vlásky, trávu, vousy, srst…

Pro inspiraci

O glazurách, barvičkách  Je to písek, který se na povrchu roztaví a vytvoří lesklou, nepropustnou, ale křehkou vrstvu. Glazury ředíme vodou, správná hustota připomíná smetanu.

Vzorník glazur Všimli jste si vypalovací teploty těchto glazur??? glazury užívané v kamnářství

Jak nanášíme glazury?  způsobů je hned několik – malování štětcem, tupování, vtírání, vyrývání do glazury, „solení“ suchou glazurou polévání, namáčení polévání, namáčení  glazury můžeme mísit  Glazuru nenanášíme na podstavu výrobku!!! na podstavu výrobku!!!

Vypalování výrobků v keramické peci  čím větší je výrobek, tím déle musí vysychat  vypalujeme poprvé asi po týdnu na 900°C  Naneseme glazuru a opět pálíme v peci na teplotu kolem °C