Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_595_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_172_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Advertisements

Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_344_3TR_CJ Autor: Mgr. Lenka Nytrová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_599_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_605_5TR_M Autor: Mgr.Iveta Grocholová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_53_8TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_738_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_356_3TR_CJ Autor: Lenka Nytrová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_011_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_342_3TR_CJ Autor: Lenka Nytrová 1.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_180_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Numerace v oboru ČÍSEL 1 - 5
ORIENTACE V ŘADĚ ČÍSEL 1 – 3, POROVNÁVÁNÍ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY__INOVACE_163_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola.
Procvičování sčítání a odčítání v oboru 0-6
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_165_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_598_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_590_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_596_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_004_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Slovesa – způsob oznamovací
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_587_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Sčítání a odčítání s přechodem přes desítku do 12
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_336_3TR_CJ Autor: Mgr. Lenka Nytrová.
Sčítání a odčítání s přechodem přes desítku do 11
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_240_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_284_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_174_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_ 242 _2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_033_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_760_7TR_CJ Autor: Mgr. Květuše Zmrzlíková.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_741_7TR_CJ Autor: Mgr. Květuše Zmrzlíková.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_441_4TR_CJ Autor: Mgr. Iveta Grocholová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_583_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_584_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_340_3TR_CJ Autor: Mgr. Lenka Nytrová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_472_4TR_CJ Autor: Mgr. Iveta Grocholová.
OPAKOVÁNÍ – jednotky délky, hmotnosti, obsahu a času
opakování malé násobilky
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_023_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
VYVOZENÍ HLÁSKY „D“ Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_115_1TR_CJ Autor:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_304_3TR_CJ Autor: Mgr. Lenka Nytrová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_326_3TR_CJ Autor: Mgr. Lenka Nytrová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_470_4TR_CJ Autor: Mgr. Iveta Grocholová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_586_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_239_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_206_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_169_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
PÍSEMNÉ SČÍTÁNÍ ČÍSEL Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_482_4TR_M Autor:
Písemné odčítání čísel větších než
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_009_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_237_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_215_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_030_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_161_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová.
VĚTY PODLE OBRÁZKU Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_113_1TR_CJ Autor:
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_170_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_164_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_471_4TR_CJ Autor: Mgr. Iveta Grocholová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_602_5TR_M Autor: Mgr. Iveta Grocholová.
PÍSEMNÉ SČÍTÁNÍ Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_625_5TR_M Autor: Mgr.
Transkript prezentace:

Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_595_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1

Název vzdělávacího materiáluPřísudek slovesný Číslo vzdělávacího materiáluVY_32_INOVACE_595_5TR_CJ Číslo šablonyIII/2 AutorLeona Szabó, Mgr. Ročník5. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVPČeský jazyk TémaPřísudek slovesný Očekávaný výstupŽák vyhledá ve větě podmět a přísudek a určí o jaký podmět i přísudek se jedná Anotace (způsob použití)Inovovaný výukový materiál slouží k seznámení žáků s přísudkem slovesným Datum vytvořeníÚnor 2013 Druh výukového materiáluPrezentace v PowerPointu Klíčová slovaPřísudek holý, rozvitý, slovesný Rozvíjené klíčové kompetenceKompetence k učení a k řešení problémů Použitá literatura a zdrojeVlastní zdroje CZ.1.07/1.4.00/ – EU Peníze školám METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU 2

Přísudek, jehož základem je sloveso s plným významem, je přísudek slovesný. (př. Naše Janička zvítězila. Kuličky se rozkutálely. Jeho tatínek rybaří. Třešně už brzy zčervenají. Peří páva se lesklo. Koťata si vesele hrají.) Najdi ve větách přísudky a vyznač je. Zajíček se mihl a zmizel v houštině. Seděli jsme na lavičce v parku a povídali jsme si. Koloušek se na nás díval udivenýma očima. Teta Alena prodává v květinářství. Josef Lada napsal a nakreslil několik knížek pro děti. Voda v potůčku bublala, zurčela a zpívala. Netopýři se živí hmyzem. Kočka se vyhřívala na sluníčku. Růže se rozvily a krásně voněly. Jirka překládá z němčiny. 3

Doplň neúplná slova. Tam, kde je třeba, doplňte čárky a vyznač základní skladební dvojice. Studenti odjel_ na sezo__í brigádu do Itálie. C_trony a pomeranče obsahuj_ vitamin C. Ondráčkov_ b_dlí v panelovém domě na s_dlišti. Děti uklouzl_ na zahradě. Předej dárek Oskarov_. Hladoví vlci pob_hal_ v blí_kosti stáda ovcí. Včel_ med se užívá i v l_dové medicíně. Dub_ bříz_ a líp_ řadíme mezi opadavé l_stnaté strom_. Nab_dněte si čokoládov_ bonbón. Pardál_ lv_ a rys_ patří mez_ šelmy. Andulk_ a korel_ zapište do třídy papoušků. 4

Vyber ze závorky vhodný přísudek a vyznač jej. Maruščiny oči (svítily, zářily, se modraly) jako pomněnky. Mikoláš Aleš (vyzdobil, udělal, namaloval) obrazy pro národní divadlo. Vlaštovky (zpívaly, štěbetaly, krákaly) v zahradě. Moje teta zamlada (zpívala, seděla, tančila) v baletu. Božena Němcová (napsala, vytvořila, zkomponovala) knihu Babička. Země (se točí, obíhá, létá) kolem Slunce. V poledne (obědváme, snídáme, večeříme) ve školní jídelně. Venku (padal, se sypal, foukal) silný vítr. Stařenka (okopávala, vytrhávala, zasévala) plevel na poli. Sirény (houkaly, svištěly, pískaly). V lese (se může, se nesmí, se chce) dělat hluk. Po moři (se vznášely, pluly, jely) parníky. 5

Doplň vhodný přísudek. Zbyněk pohlednice. Na poli kombajny. Ze zříceniny kameny. Rodiče s dětmi.Děvčátko za maminkou. U dveří někdo. Antonín Dvořák operu Čert a Káča. Na jaře příroda. Kuba fantastické příběhy. Hodiny půlnoc. Rozbouřené moře na útesy a voda do výšky. Dříve lidé peří. Herci v divadle komedii. 6

1. Co víš o podmětu a přísudku? 2. Jaké druhy přísudku už znáš? 3. Jaké druhy podmětu už znáš? 4. Které slovní druhy mohou tvořit podmět? 5. Jak se jmenuje přísudek,jehož základem je sloveso s plným významem? 7

Doplň vhodný přísudek. Zbyněk sbírá pohlednice. Na poli jely kombajny. Ze zříceniny padaly kameny. Rodiče přišli s dětmi.Děvčátko chtělo za maminkou. U dveří někdo stál. Antonín Dvořák napsal operu Čert a Káča. Na jaře se budí příroda. Kuba četl fantastické příběhy. Hodiny odbily půlnoc. Rozbouřené moře šplouchalo na útesy a voda stříkala do výšky. Dříve lidé drali peří. Herci v divadle hrají komedii. 8

9 Doplň neúplná slova. Tam, kde je třeba, doplňte čárky a vyznač základní skladební dvojice. Studenti odjeli na sezonní brigádu do Itálie. Citrony a pomeranče obsahují vitamin C. Ondráčkovi bydlí v panelovém domě na sídlišti. Děti uklouzly na zahradě. Předej /ty/ dárek Oskarovi. Hladoví vlci pobíhali v blízkosti stáda ovcí. Včelí med se užívá i v lidové medicíně. Duby, břízy a lípy řadíme mezi opadavé listnaté stromy. Nabídněte si /vy/čokoládový bonbón. Pardáli, lvi a rysi patří mezi šelmy. Andulky a korely zapište /vy/ do třídy papoušků.

Vyber ze závorky vhodný přísudek a vyznač jej. Maruščiny oči (svítily, zářily, se modraly) jako pomněnky. Mikoláš Aleš (vyzdobil, udělal, namaloval) obrazy pro národní divadlo. Vlaštovky (zpívaly, štěbetaly, krákaly) v zahradě. Moje teta zamlada (zpívala, seděla, tančila) v baletu. Božena Němcová (napsala, vytvořila, zkomponovala) knihu Babička. Země (se točí, obíhá, létá) kolem Slunce. V poledne (obědváme, snídáme, večeříme) ve školní jídelně. Venku (padal, se sypal, foukal) silný vítr. Stařenka (okopávala, vytrhávala, zasévala) plevel na poli. Sirény (houkaly, svištěly, pískaly). V lese (se může, se nesmí, se chce) dělat hluk. Po moři (se vznášely, pluly, jely) parníky. 10

11 Přísudek, jehož základem je sloveso s plným významem, je přísudek slovesný. (př. Naše Janička zvítězila. Kuličky se rozkutálely. Jeho tatínek rybaří. Třešně už brzy zčervenají. Peří páva se lesklo. Koťata si vesele hrají.) Najdi ve větách přísudky a vyznač je. Zajíček se mihl a zmizel v houštině. Seděli jsme na lavičce v parku a povídali jsme si. Koloušek se na nás díval udivenýma očima. Teta Alena prodává v květinářství. Josef Lada napsal a nakreslil několik knížek pro děti. Voda v potůčku bublala, zurčela a zpívala. Netopýři se živí hmyzem. Kočka se vyhřívala na sluníčku. Růže se rozvily a krásně voněly. Jirka překládá z němčiny.