Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 20.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kmitavý pohyb.
Advertisements

MECHANICKÉ KMITÁNÍ A VLNĚNÍ
VY_32_INOVACE_09-15 Střídavý proud Test.
Převody jednotek délky objemu hmotnosti času
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 15.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
07. Kinematika harmonického pohybu – příklady I.
MECHANICKÉ KMITÁNÍ 08. Kinematika harmonického pohybu – příklady II.
MECHANICKÉ VLNĚNÍ 20. Mechanické vlnění – příklady II.
Zákon zachování energie
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 03.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 04.
ZÁVISLOST RYCHLOSTI NA ČASE
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 14.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_B3 – 18.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 05.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 04.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_62_INOVACE_A1 – 31.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_62_INOVACE_A1 – 33.
VY_62_INOVACE_A1 – 28 Složené úrokování © Petr Špína 2012.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 06.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_62_INOVACE_A1 – 30.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_62_INOVACE_A1 – 25.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 07.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Vodorovný vrh Graf trajektorie Mgr. Alena Tichá.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Harmonický pohyb Mgr. Alena Tichá.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_D2 – 14.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Fyzika – mechanické kmitání a vlnění
MECHANICKÉ KMITÁNÍ 05. Souvislost úhlové rychlosti a úhlové frekvence KMITAVÉ A VLNOVÉ JEVY Mgr. Marie Šiková.
Jednotky času - procvičování
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_42.
VY_32_INOVACE_11-16 Mechanika II. Tuhé těleso – test.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 01 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Kmity.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_08 Tematická.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
MECHANICKÉ KMITÁNÍ 10. Dynamika harmonického pohybu – příklady
VY_32_INOVACE_B3 – 01 Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Periodické děje a jejich grafické znázornění
Poznámky pro výuku Předmět: FYZIKA Autor: Jaroslava Šmerdová
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_CH2 – 19.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_14 Tematická.
Kmitavý pohyb
Skládání kmitů.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_B3 – 02.
Kmity frekvence f (Hz) perioda T = 1/f (s) w = 2p.f
Definice periodického pohybu: Periodický pohyb je pohyb, který se v pravidelných časových intervalech opakuje, např. písty spalovacího motoru,
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 08.
Kmitání s nenulovou počáteční fází - úlohy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastFYZIKA – Kmitání, vlnění a.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Kmitavý pohyb.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Fyzika pro lékařské a přírodovědné obory Ing. Petr Vácha ZS – Mechanické kmitání.
Kyvadlo Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastFYZIKA – Kmitání, vlnění a elektřina Datum vytvoření
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 10.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
VY_32_INOVACE_B3 – 16 Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 16.
Název školy Základní škola, Jičín, Husova 170 Číslo projektu
ROVNICE POSTUPNÉ MECHANICKÉ VLNY.
Mechanické kmitání a vlnění
Transkript prezentace:

Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 20

Frekvence a perioda © Petr Špína 2012 VY_32_INOVACE_C2 – 20

Otáčkoměr automobilu ukazuje 4800 otáček za minutu. To znamená frekvenci: a b 1,33 Hz 15 Hz d c 60 Hz 80 Hz 

Vlnění na obrázku má periodu tsts ymym 7 a b 7,0 sekundy 3,5 sekundy c d 2,0 sekundy 1,5 sekundy 

a b Kmity vlevo mají: menší periodu c  t y 4 s 3 cm t y 4 s 3 cm menší frekvenci menší amplitudu

b a Kmity vlevo mají: menší periodu c  t y 3 s 5 cm t y 8 s 3 cm menší frekvenci menší amplitudu

Kmitavý pohyb kyvadla má periodu 1,5 sekundy. Frekvence těchto kmitů je: a b 0,20 Hz 0,50 Hz d c 1,50 Hz 0,67 Hz 

Elektrický oscilátor kmitá na frekvenci 40 Hz. Perioda těchto kmitů je: d b 0,025 s 0,250 s a c 2,50 s 25,0 s 