VY_32_INOVACE_ 15 - Komunikace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_05 - Románský sloh
Advertisements

Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_01.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_06.
O Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ O Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ O Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12.
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI_ ČJS, DUM 17
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Vztahy mezi lidmi 7. ročník - září.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE _10.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
ASERTIVITA Společenská kultura Asertivita ; VY_32_INOVACE_D3_03
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
0 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ 0 Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_15.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_20.
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_16.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_04.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_20.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Autor výukového materiálu:
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti
Specifické poruchy učení
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE.
VY_32_INOVACE_ 10 - Dynamické vlastnosti
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12.
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_08.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Seberegulační vlastnosti osobnosti
Principy, zásady a chyby
Neverbální komunikace
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_09.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_01.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_ 17.
Anotace: Výklad spojený s diskusí JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_20_OSZV_ON Ročník: I. Vzdělávací.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Rok v jeho proměnách I. (předvánoční.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_16.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
KOMUNIKACE MEZI LIDMI Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_19.
VY_32_INOVACE_06 - Slované
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_07.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_14.
VY_32_INOVACE_12 - Závislosti
VY_32_INOVACE_PSYM25560ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Zdravotnický asistent, první ročník Manipulace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Síla. Měření síly. Gravitační síla.
Zdravotnický asistent, první ročník Komunikace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Náboženství Autor: Mgr. Jiřina.
Neverbální komunikace
Asertivita ve sportu doc.PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D.
1 ODBORNÉ SOCIÁLNÍ PORADENSTVÍ Eva Jarolímová. 2 Odborné sociální poradenství se dle zákona vůči základnímu sociálnímu poradenství vymezuje jednak širším.
ASERTIVNÍ PRÁVA - MANIPULAČNÍ POVĚRY Ten, kdo se chce asertivně projevit, to má udělat slušně, ale důrazně. Má odolávat manipulacím, zbavit se úzkosti.
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
Mimoverbální komunikace
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
Komunikace. Komunikace – neverbální „řeč těla“ zrakový kontakt mimika gesta pohyby doteky oblečení.
Asertivita.
Společenská výchova – Neverbální komunikace
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_ 15 - Komunikace Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.1099 Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_15 Adresa školy: Vrchlického 630/5, Děčín II Autor: Mgr. Lucie Barillová Název materiálu: Komunikace Předmět: Občanská nauka Cílová skupina: 6.,7. ročník VY_32_INOVACE_ 15 - Komunikace

VY_32_INOVACE_ 15 - Komunikace Datum vytvoření: 24.9. 2011 Téma: Komunikace Cíl prezentace: seznámení se základními údaji týkající se komunikace Časová dotace: 20 min. Anotace: Žáci se naučí orientovat v pojmech komunikace, rozdíl verbální-nonverbální komunikace, proxemika, haptika, gestikulace Datum realizace v hodině: 4. 4. 2012, třída VII. B VY_32_INOVACE_ 15 - Komunikace

VY_32_INOVACE_ 15 - Komunikace Vymezení pojmu Pojem komunikace pochází z latiny. V latinském slovníku Thesaurus linguae latinae (1912) je pro pojem communicare jednoznačný latinský ekvivalent participare, tj. spolupodíleti se s někým na něčem, spoluúčastnit se. VY_32_INOVACE_ 15 - Komunikace

VY_32_INOVACE_ 15 - Komunikace Účastníci komunikace Komunikátor – zdroj komunikace, ten, kdo komunikaci zahajuje Komunikant – příjemce sdělení Komuniké – informace, které mezi komunikátorem a komunikantem probíhají Komunikační kanál – prostor mezi komunikujícími VY_32_INOVACE_ 15 - Komunikace

Nonverbální komunikace Je vývojově nejstarší formou komunikace. Touto formou sdělujeme především své emoce a postoje. Non-verbální cestou dokreslujeme asi 65% obrazu duše VY_32_INOVACE_ 15 - Komunikace

Proxemika (řeč prostoru) Jde o prostor mezi komunikujícími, popř. jejich vzájemné přibližování nebo oddalování. Byly vymezeny čtyři distanční pásma pro proxemickou komunikaci: Pásmo intimní vzdálenosti (do 45 cm) Pásmo neformálně osobní (45 – 120 cm) Pásmo sociálně poradní (120 – 366 cm) Pásmo veřejné (366cm – výše) VY_32_INOVACE_ 15 - Komunikace

VY_32_INOVACE_ 15 - Komunikace Haptika (řeč doteku) Dotek je s největší pravděpodobností výchozím neverbálním podnětem. Rozlišujeme tyto druhy doteků: Držení, ohmatávání, hlazení, tlak proti, bodové dotýkání, žádný kontakt Dotek má statusový i dominantní význam. Dá se očekávat, že pravděpodobněji se dospělí budou dotýkat dětí, nadřízení svých podřízených apod. VY_32_INOVACE_ 15 - Komunikace

VY_32_INOVACE_ 15 - Komunikace Gestikulace Gestikulací chápeme pohyby některých částí těla, které mají pro nás informační hodnotu a jako takové jsou vnímány, např. pohyb ruky, hlavy, nohy, celého těla VY_32_INOVACE_ 15 - Komunikace

VY_32_INOVACE_ 15 - Komunikace Verbální komunikace Slovní komunikace, komunikace slovem či písmem VY_32_INOVACE_ 15 - Komunikace

VY_32_INOVACE_ 15 - Komunikace Úkol Jak má vypadat správná komunikace? VY_32_INOVACE_ 15 - Komunikace

Odpověď VY_32_INOVACE_ 15 - Komunikace Mluvit jen tehdy, mám-li co říci Vyslovovat srozumitelně a zřetelně Dodržovat zásady slušného chování VY_32_INOVACE_ 15 - Komunikace

VY_32_INOVACE_ 15 - Komunikace Umění rozhovoru Pasivně jednající člověk – nedovede jasně sdělit svoje potřeby a přání Agresivně jednající člověk – prosazuje se na úkor jiných. Nedbá na jejich práva a oprávněné požadavky Asertivně jednající člověk – dokáže přesně a jasně definovat, o co mu jde, jak situaci vidí. Má kladný postoj k druhým lidem a přiměřené sebevědomí VY_32_INOVACE_ 15 - Komunikace

VY_32_INOVACE_ 15 - Komunikace Asertivita Mám právo posuzovat své chování, myšlenky a city a nést za ně důsledky. Mám právo nenabízet žádné omluvy či výmluvy ospravedlňující mé chování. Mám právo sám posoudit, zda a nakolik jsem odpovědný za problémy druhých lidí. Mám právo změnit názor. Mám právo dělat chyby a být za ně odpovědný. Mám právo říci, já nevím. Mám právo být nezávislý na dobré vůli ostatních. Mám právo dělat nelogická rozhodnutí. Mám právo říci, já ti nerozumím. Mám právo říci, je mi to jedno. VY_32_INOVACE_ 15 - Komunikace

VY_32_INOVACE_ 15 - Komunikace Pozdravy Každá světová kultura si vytvořila vlastní způsob pozdravu. Setkají-li se například v Japonsku dva muži na ulici, rozepnou kabáty a pak sejmou klobouky (je to pozůstatek z dob, kdy tak dokazovali, že nejsou ozbrojeni). Obyvatelé Nové Guineje vítají cizince s hlavou pokrytou břečťanovými listy, které jsou místní symbolem přátelství. U eskymáků je kombinace tření nosu s podáním ruky. Polibek byl vždy jednou z nejpoužívanějších forem pozdravu. Římané líbali ženy z příbuzenstva na rty proto, aby se přesvědčili, že jejich den nevoní vínem. Dnes je polibek jako pozdrav velmi rozšířen. V Evropě a Latinské Americe je běžný u blízkých přátel, rodinných příslušníků a mezi mladými. VY_32_INOVACE_ 15 - Komunikace

VY_32_INOVACE_ 15 - Komunikace Opakování - zápis Komunikace Účastníci komunikace Nonverbální komunikace Proxemika Haptika Gestikulace Verbální komunikace Umění rozhovoru Asertivita VY_32_INOVACE_ 15 - Komunikace

VY_32_INOVACE_ 15 - Komunikace Použité zdroje Přispěvatelé Wikipedie, Komunikace [online], Wikipedie: Otevřená encyklopedie, c2012, Datum poslední revize 13. 07. 2012, 09:40 UTC, [citováno 24. 09. 2011]<http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Komunikace&oldid=8160441> Přispěvatelé Wikipedie, Pozdrav [online], Wikipedie: Otevřená encyklopedie, c2012, Datum poslední revize 24. 09. 2011, 21:44 UTC, [citováno 24. 09. 2011]<http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Pozdrav&oldid=8779112> Obrázek na snímku č. 6 - http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=komunikace&ex=1#ai:MP900439265| Obrázek na snímku č. 7 - http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=dotek&ex=1#ai:MC900197588| Obrázek na snímku č. 8 - http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=gesto&ex=1#ai:MM900285285| Obrázek na snímku č. 9 - http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=gesto&ex=1#ai:MM900283858| Obrázek na snímku č. 10 - http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=smajl%C3%ADk&ex=1#ai:MC900434399| Obrázek na snímku č. 14 - http://office.microsoft.com/cs- cz/images/results.aspx?qu=pozdrav&ex=1#ai:MM900284021| VY_32_INOVACE_ 15 - Komunikace