Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní síť vysokorychlostních tratí v České republice
Advertisements

Železniční doprava a programovací období
Regionální dimenze sítě TEN-T
Rozvojové záměry na železnici
Vysokorychlostní tratě z pohledu přepravního marketingu
Zvýšení efektivnosti železniční dopravy: nižší náklady pro zhuštění a zkvalitnění příměstské a regionální dopravy v Jihomoravském kraji Harald Buschbacher.
Tisková konference MD a SŽDC
osídlení a mobilita obyvatel ČR a Evropy
Informace o současné podpoře kombinované dopravy v České republice
Strategie rozvoje letiště Leoše Janáčka Ostrava
Změny v ČD, modernizace a zvyšování kvality Ing. Richard Baxa.
Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
Jejich současnost a budoucnost… TRAINREPORT,CDJIRIK 23.Března 2011.
Pohled ŘSD na možnosti a výhled realizace staveb na Moravě
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Projekty EOC v ČR v období
Páteřní železniční dopravce IDS v roce 2012
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
Integrovaný dopravní systém
Zlínská integrovaná doprava
Integrovaná doprava Plzeňska a veřejná doprava v Plzeňském kraji
Konference Nová adresa pro Vaše podnikání
Charakteristické znaky MHD
Plánování dopravní infrastruktury z pohledu projektanta
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru strategie Luhačovice –
Zavedení MHD zdarma ve Frýdku – Místku 2011
ROZVOJ VEŘEJNÉ DOPRAVY VE ZLÍNSKÉM KRAJI
Ú s t e c k ý k r a j Varnsdorf, Odbor dopravy a silničního hospodářství Dopravní obslužnost, oblast Šluknovsko Tisková konference k zahájení.
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
Praha – Ostrava Mohou zde vlaky vydělávat? PETR GOČ.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Přístupnost IDS pro OOSPO
Luhačovice, Priority železniční infrastruktury na Moravě v období 2014–2020 Ing. Mojmír Nejezchleb náměstek generálního ředitele pro modernizaci.
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Ministerstvo dopravy České republiky Rozvoj železniční infrastruktury s vazbou na Sasko a Dolní Slezsko.
Generální plán rozvoje dopravní infrastruktury na Moravě - GEPARDI M.
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Podpora života a podnikání v Jihomoravském kraji Brno
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
Nadřazená dopravní infrastruktura Zlínského kraje
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Rozvojové záměry na železnici
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Informace o projektech v IDS JMK
Generální plán rozvoje dopravní infrastruktury na Moravě - GEPARDI M
Hospodářská soudržnost ORP v regionu soudržnosti Střední Morava
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Rychlá železnice, kvalitní dopravní obslužnost, plány a realita
Priority rozvoje dopravní infrastruktury střední a východní Moravy a Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
ředitel odboru strategie
Moravské dopravní fórum
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Rychlá spojení Příprava pilotních projektů
Průběžné výsledky přípravy VRT
Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí (VRT)
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
Integrované dopravní systémy a plány udržitelné mobility
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Sdružení železničních nákladních dopravců ČR
Transkript prezentace:

Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Potřeby a možnosti rozvoje železničního propojení Moravy se sousedními regiony a Prahou, Bratislavou a Vídní Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Konference „Střední Morava-křižovatka dopravních a ekonomických zájmů“, Luhačovice, 15.9.2011

Síťovost nabídky ČD Provázaný systém mezinárodní dopravy Vazba na sousední systémy Spolupráce s ostatními dopravci Propojení s vnitrostátními spoji Systémová nabídka vnitrostátní dopravy Provázanost a přestupní vazby Dálková, regionální doprava Jednotný tarif 1 jízdní doklad z A do B Prodejní místa po celé ČR

Významná dálková spojení Střední Moravy – linky (JŘ 2010/11) Ostrava Katowice,Warszawa Praha, Berlin Olomouc Žilina, Košice Brno Zlín Bratislava, Budapest Wien, Graz

Významná dálková spojení Střední Moravy – rozsah nabídky (JŘ 2010/11) 2 h takt Praha - Žilina 1 pár spojů Praha - Warszawa Ostrava Katowice,Warszawa Praha, Berlin Olomouc Žilina, Košice 2 h takt Praha – Žilina Brno 1 pár spojů Zlín - Praha 2h takt Luhačovice - Praha Zlín 2h takt Praha – Brno - Bratislava / Budapest 2h takt Praha - Wien 2-4 h takt 2 páry spojů Warszawa – Wien 1 pár spojů Bohumín - Budapest Bratislava, Budapest Wien, Graz

Výhledové možné spojení Brno - Zlín Spojení krajských měst a dalších významných center Kroměříž apod. Alternativa k silniční dopravě Přímé bezpřestupové spojení Zkrácení jízdních dob Nutné podmínky realizace Modernizace a zdvojkolejnění trati Brno - Přerov Elektrizace a zdvojkolejnění Otrokovice – Zlín Modernizace a elektrizace Kojetín - Hulín Brno Zlín

Rozvoj nabídky směr Wien (-Graz) Vazba na dostavbu nového hlavního nádraží Wien Hbf. Dokončení cca 2014/15 Nové rychlé přestupní vazby Směr Salzburg, Innsbruck, München Wien Flughafen Zájem ČD na rozvoji spolupráce s ÖBB Snaha rozšířit stávající přímá spojení Ostrava – Wien (závisí na postoji ÖBB) Přímé spojení Praha – Wien - Graz Hamburg Berlin Dresden Warszawa Katowice Wroclaw Praha Graz Wien Budapest Košice Zvolen Žilina Bratislava Ostrava Brno Břeclav Pardubice Frankfurt München Wien Hbf.

Potřebné projekty – infrastruktura (1) Modernizace a zdvojkolejnění Brno – Přerov (příp. Nezamyslice – Olomouc) Zvýšení konkurenceschopnosti železnice - dnešní stav nevyhovující Zkrácení jízdních dob (rychlost až 200 km/h, budoucí VRT) Zvýšení spolehlivosti a stability provozu Možné využití i pro nová dálková spojení (např. Brno – Zlín) Konkurenceschopná regionální doprava

Potřebné projekty – infrastruktura (2) Elektrizace a modernizace Otrokovice – Zlín – Vizovice Zkapacitnění trati (zdvojkolejnění Otrokovice – Zlín) Možnost přímých spojů Zlín – Praha (příp. i Brno) bez nutnosti přepřahu (zkrácení jízdních dob) Synergické efekty s nabídkou regionální dopravy V případě spojení Zlín – Brno nutné upravit úsek Kojetín - Hulín Zvýšení rychlosti a modernizace v úseku Břeclav – Wien Potřebné zkrácení jízdních dob Vazba na výstavbu nového hlavního nádraží Wien Hbf

Nasazení nových a modernizovaných vozidel – záměry ČD Relace Praha – Brno - Wien (-Graz)/Bratislava/Budapest Vyšší komfort cestování Zvýšení konkurenceschopnosti ČD v mezinárodní dopravě Možná realizace společného produktu s ÖBB Olomouc – Břeclav - Brno Úspora náležitostí a zjednodušení technologie provozu (vratné soupravy)

Nasazení vozidel ROP Linky: Kojetín – Hulín – Valašské Meziříčí Zlín Kroměříž Kojetín Hulín Valašské Meziříčí Holešov Bystřice p.H. Uh. Hradiště Linky: Kojetín – Hulín – Valašské Meziříčí Zlín – Kroměříž/Uherské Hradiště 5 ks motorových jednotek DMU120 Výrobce PESA Bydgoszcz Řada 844 ČD označení vozidla (řada) PESA – LINK (844) trakce 2 x min 390 kW délka 43 730 mm provozní hmotnost 90 t (tj. včetně cestujících) kapacita 120 míst k sezení max. rychlost 120 km/h nízkopodlažnost ano - 60% počet dílů 2 cena jednotky 64 mil. Kč Základní technické parametry

Děkuji za pozornost Ing. Antonín Blažek Náměstek GŘ pro osobní dopravu České dráhy, a.s. Generální ředitelství Nábřeží L. Svobody 1222 110 15 Praha 1 Ing. Antonín Blažek Náměstek GŘ pro osobní dopravu Tel.: 972 232 400 E-mail: Blazek@gr.cd.cz