Evropská unie - fungování JVT  volný pohyb zboží  volný pohyb služeb  volný pohyb kapitálu  volný pohyb osob  +………politiky?  mobilita  ochrana duševního.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Vlastní a franšízingové prodejny … … stejné nebo odlišné kanály?
Mezinárodní obchod a obchodní politika
Tvorba cen v maloobchodě
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
P12 Mezinárodní marketing Celosvětová proces internacionalizace - významný faktor rozvoje mezinárodního marketingu. Využívání mezinárodního marketingu.
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Cvičení č. 2 Řízení multinacionálních firem
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
MEZINÁRODNÍ ORGANIZACE
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
MEZINÁRODNÍ OBCHOD A VNĚJŠÍ OBCHODNÍ A MĚNOVÁ POLITIKA
Cíle Metody a techniky Testování obalu. Cílem výzkumu obalu je zjistit: Aspekty užívání Vnímání obalu (identifika č ní síla) Nápadnost (rozlišovací síla)
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_15_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
úvod pojetí a obsah marketingu
Trh a tržní mechanizmus Ne chaos, ale ekonomický řád.
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Základní principy řešení a využití ERP aplikací
STADIA EKONOMICKÉ INTEGRACE
Evropská unie - fungování JVT  volný pohyb zboží  volný pohyb služeb  volný pohyb kapitálu  volný pohyb osob  +………politiky?  mobilita  ochrana duševního.
Přednáška č.4 Vstup na zahraniční trhy při výrobě v zahraničí.
Návrh předmětu a jeho inovací Obchodní podnikání PhDr.Iveta Šimberová, Ph.D.
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
1 Společné politiky EU Mezinárodní ekonomická integrace VŠFS LS 2004/05 MS prezenční přednáška
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Ing. Josef Zrůst PEF MZLU v Brně Ústav managementu
Jakub Špork 20. prosince O co dnes půjde?  Zbytky včerejší večeře (4P)  Marketing.
13 OTEVŘENÁ EKONOMIKA.
Mezinárodní obchod a pohyb kapitálu
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Ing. Daniel Kardoš Systém ManagementDesk – nástroj řízení kvality a bezpečnosti podle ISO 9 001, ISO , ISO , ISO a ISO Ing.
SOLVIT efektivní řešení problémů na vnitřním trhu EU.
Řešení sporů – úvod I. konzultace Naděžda Rozehnalová Tereza Kyselovská.
Management - Organizování
Management - Organizování
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
Evropská unie Ing. Jaroslava Syrovátková, Ph.D. Evropská ekonomická integrace.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Volný pohyb služeb a kapitálu Evropské soutěžní právo Michal Částek.
Vítejte na Marketingu.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634.
Evropská unie - fungování JVT volný pohyb zboží volný pohyb služeb volný pohyb kapitálu volný pohyb osob +………politiky? mobilita ochrana duševního vlastnictví.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634.
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Struktura podnikatelského plánu
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Formy vstupu podniků na mezinárodní trhy Franchising.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Služby Enterprise Europe Network s důrazem na design 1. prosince 2015Ing. Petr Hladík, Ph.D.
Marketingový plán podniku
Obor podnikání, název a umístění firmy
Evropa - Stadia Ekonomické Integrace
13 OTEVŘENÁ EKONOMIKA.
Společné a koordinované politiky EU
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
ŘÍZENÍ OBCHODU Katedra managementu Ing. Patricia Jakešová
Distribuční politika klíčová slova
Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634
Transkript prezentace:

Evropská unie - fungování JVT  volný pohyb zboží  volný pohyb služeb  volný pohyb kapitálu  volný pohyb osob  +………politiky?  mobilita  ochrana duševního vlastnictví  uznávání kvalifikace  povinné pojištění motorových vozidel  hygienické normy  licence na provozování pojišťovacích služeb  celní kontrola  systém povinné účasti u sociálního zabezpečení  značka CE  lhůty pro doručení poštovních zásilek  vdovecký důchod  založení bankovního účtu  dominantní postavení na trhu

úkoly:  1. vyhledat v Týdnu v Evropě příklady z „politik“ fungování JVT (4 oblasti fungování) a zamyslet se, jak tyto příklady mohou ovlivnit marketing v podnicích  2. Vyhledat v Týdnu v Evropě příklady zahraničněobchodní politiky EU a zamyslet se, jak tyto příklady mohou ovlivnit marketing v podnicích

Koncepce „zahraničního“ marketingu  exportní  interkulturální  mezinárodní  multinacionální  globální  glokální  euromarketing  panevropský marketing  standardizace marketingu  homogenizace potřeb  tlak na úspory z rozsahu  adaptace obchodní politiky na podmínky jednotlivých trhů  vysoká míra kontroly operací  kaskádovitý přístup na zahraniční trhy  produkt pro domácí trh bez adaptace na zahraniční podmínky  krajina původu?  sociálně-kulturní odlišnosti  přímé zahraniční investice  vývoj mezinárodních výrobků  standardizované postupy s místní adaptací  sociálně-kulturní zóny  CD a DVD  šampón  nábytek  zmrzlina  auto

3. úkol: přiřadit body v pravém rámečku k bodům v levém rámečku a zdůvodnit

STANDARDIZACE VERSUS ADAPTACE (R.Buzell, 1968) S= „stejné pro každého, stejné vždy, stejné všude“  interkulturální, glokální…mezinárodní MKT  globální, euromarketing, panevropský marketing product placement price promotion cíle (strategie), možnosti, náklady…

pro G,EU,PE,MU… standardizace  úspora nákladů  efektivnější využití zdrojů  jednodušší proces plánování  vyšší využití inovativních nápadů  konzistence MKT strategie/ií (posílení identity značky, familiarita…)  standardizace podnikových procesů – kvalita, spolehlivost, cena, dodání – standardizace hodnoty pro zákazníka versus nižší cena (T. Leavitt, 1983)  kontrola pro I, GL, …M…..adaptace  nedostatečná evidence homogenizace potřeb  tržní charakteristiky (xxxxxxxxxxx )

G, MU, EU, PE MKT  vysoký stupeň synergie MKT procesů a komplexnosti mezinárodních operací– maximalizace využívání výhody různých měnových kurzů, daní, nákladů na pracovní sílu, znalostí, tržních příležitostí u kontrolovatelných MKT faktorů – standardizace „Think global, act local!“ I, GL, …M…..Ex MKT  adaptace kontrolovatelných faktorů vzhledem k pociťovaným rozdílům nekontrolovatelných faktorů  přizpůsobování mezinárodních operací, individuálnost MKT procesů v různých zemích domácí mezinárodní multinacionální globální transnacionální

organizace, řízení a „zahraniční“ MKT domácí trh vstup do 1. země -procesy: - změny v O a Ř: - vstup do dalších zemíprocesy: - změny v O a Ř: - panevropský MKT procesy: - změny v O a Ř: -

 4.úkol: na příkladu podniku dle vlastního výběru promyslet změnu v procesech a v O a Ř při postupné míře internacionalizace a evropeizace MKT

5. Úkol – z následujících adres vybrat faktory z jednotlivých svobod JVT a zamyslet se, marketing jaké firmy/organizace a jak mohou ovlivnit  vyhledavani/?fulltext=voln%FD+pohyb+zbo%9E %ED vyhledavani/?fulltext=voln%FD+pohyb+zbo%9E %ED  ni-poskytnuti-sluzby-a-volny-pohyb-3340/ ni-poskytnuti-sluzby-a-volny-pohyb-3340/   network.cz/poradenstvi/podnikani-v-eu/volny- pohyb-kapitalu/ network.cz/poradenstvi/podnikani-v-eu/volny- pohyb-kapitalu/ 