EVROPA PO II. SVĚTOVÉ VÁLCE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Advertisements

Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
ČESKÉ ZEMĚ V DRUHÉ POLOVINĚ 19. STOLETÍ
HABSBURKOVÉ NA ČESKÉM TRŮNĚ
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
MAKEDONIE, ALEXANDR VELIKÝ
České stavovské povstání
POHÁDKY 2 – EVROPŠTÍ AUTOŘI
Vývoj ve světě po 2.světové válce
Situace ve světě po II.světové válce- Norimberské procesy
Svět na rozcestí Evropa Supervelmoci – SSSR, USA Atomové zbraně.
Evropa po válce Kvíz Pro návrat na klikni na broučka.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
STUDENÁ VÁLKA 50. – 60. léta 20. století
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 9.
4-ČR- POLOHA, ROZLOHA, SOUSEDNÍ STÁTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou: A. Strádalová, Mgr. D. Nováková. Vytvořeno dne.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 9.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
POSTUPIMSKÁ KONFERENCE
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl16 ŠkolaZákladní škola Olomouc, Heyrovského 33 Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuMáme šanci číst,
POLITICKÝ A EKONOMICKÝ VÝVOJ EVROPY
RENESANCE A HUMANISMUS
EU - 07 – 24 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petr Skalský. Materiál vznikl v rámci projektu EU peníze školám.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_752_NACISTIČTÍ_POHLAVÁŘI TÉMA: Nacističtí.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 9.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_32_INOVACE_2D.9.04 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
SVĚT PO 2. SVĚTOVÉ VÁLCE PhDr. Jana Žáková.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (III. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (XV. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Protektorát Čechy a Morava
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_458.
NÁSTUP HABSBURKŮ NA ČESKÝ TRŮN
Člověk a společnost Dějepis 20. století Konečně mír VY_32_INOVACE_08 Sada 23 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala:
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Vytvoření protihitlerovské koalice, otevření druhé fronty
VY_32_INOVACE_2D.9.13 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
VY_32_INOVACE_2D.9.12 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Německá otázka, vznik SRN a NDR
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.
Porážka fašismu a důsledky 2. světové války
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.
EVROPA PO ROCE 1945.
Poválečná situace Dagmar Zemanová
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Dějepis II. stupeň Název a číslo učebního materiálu Poválečné.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Jméno autora:Mgr. Stanislav Pexa Třída/ročník:
Časová pásma, datová hranice, smluvený čas
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ ČESKÉ ZEMĚ V DRUHÉ POLOVINĚ 19. STOLETÍ II. Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový.
Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Mgr. Lenka Zedníková
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Jméno autora:Mgr. Stanislav Pexa Třída/ročník:
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA ( – )‏
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Jméno autora:Mgr. Stanislav Pexa Třída/ročník:
Svět po 2. světové válce. Mír Válka v Evropě skončila Německo bylo rozděleno na 4 okupační pásma, která si rozdělili vítězové (VB, Francie,
M. Kryška.  41/A  1. Porovnej počet zapojených států v I. a II. světové válce. O kolik se lišil?  2. Kolik států bylo během II. světové války neutrálních?
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Hašlar Luboš Název: VY_32_INOVACE_47_Holocaust Téma: Holocaust Číslo projetku: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: Materiál.
Formování protihitlerovské koalice. Velká trojka.
Svět po první světové válce
ÚVOD DO DĚJEPISU/ Introduction to History
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis ročník
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Plány na uspořádání světa po druhé světové válce
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
DĚJINY PO 2. SVĚTOVÉ VÁLCE
POVÁLEČNÉ USPOŘÁDÁNÍ SVĚTA
Poválečné uspořádání uč
EVROPA PO II. SVĚTOVÉ VÁLCE
Šablona 32 VY_32_INOVACE_08_23_Poválečné uspořádání světa.
Transkript prezentace:

EVROPA PO II. SVĚTOVÉ VÁLCE Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: 2. 2. 2013 Cílový ročník: 9. Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.3763

Vzdělávací oblast: ČLOVĚK A SPOLEČNOST – D, VkO Vzdělávací obor: Dějepis Tematický okruh: Moderní dějiny Téma: Evropa a svět po II. světové válce Metodický list/anotace: Prezentace je určena k výkladu a doplnění učiva, jako podklad pro zápis žáků a opakování probrané látky. Jazyk:čeština Očekávaný výstup: žáci popíší hlavní důsledky II. světové války, zvládnou vyhledat informace v atlase, vysvětlí, jak bylo Německo rozděleno po skončení války. Speciální vzdělávací potřeby: žádné Druh učebního materiálu: prezentace Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina: 14 - 15

Práce s atlasem 41/A 1. Porovnej počet zapojených států v I. a II. světové válce. O kolik se lišil? 2. Kolik států bylo během II. světové války neutrálních? Co tento pojem znamená? 3. O kolik více vojáků se zapojilo do 2. světové války?

1. 36 států X 70 států (počet. zapojených zemí vzrost téměř 1. 36 států X 70 států (počet zapojených zemí vzrost téměř dvojnásobně). 2. 6 neutrálních států (= nepodporuje žádnou bojující stranu). 3. o 40 milionů víc.

42/C 4. Který stát měl v průběhu války nejvíce obětí na životě? 5. Kolik obětí mělo Československo? 6. Kolik hlavní viník války? 7. Kolik lidských obětí si vyžádala válka celkem?

4. SSSR (28 milionů). 5. ČSR (370 tisíc). 6. Německo (6,5 milionů). 7. celkem asi 60 milionů.

1. DŮSLEDKY VÁLKY Lidské a hmotné ztráty Až 60 milionů mrtvých (20 mil. vojáci, 40 mil. civilisté) SSSR – nejvíce postižená země (28 mil.)

Holocaust 6 mil. mrtvých Židů Šoa Systematické pronásledování a vyvražďování Židů během války nacistickým Německem. 1.

Nové objevy, vynálezy, moderní technika Radar Atomová energie Penicilin 2.

Atlas 45/1 1. Kdy a kde vzniklo OSN? 2. Co tato zkratka znamená? 3. Kde má své sídlo OSN dnes? 4. Kolik států zakládalo OSN?

1. 26. 6. 1945 San Francisco (USA). 2. Organizace spojených národů. 3. New York. 4. 51 (i Československo).

2. OSN Vznik Organizace spojených národů Červen 1945 San Francisco – USA Cíl: řešit konflikty mírovou cestou 3.

Stream.cz 20. listopad – Norimberský proces Otázky: http://www.stream.cz/slavnedny/773926-20-listopad-den-kdy-byl-zahajen-norimbersky-proces Otázky: 1. Kolik válečných zločinců zde bylo souzeno? 22 2. Čím se většina zločinců hájila? „Jen plnili rozkazy.“ 3. Kolik trestů smrti bylo uděleno? 12

Martin Bormann – vůdcův tajemník (souzen v nepřítomnosti) Hermann Wilhelm Göring – říšský maršál a velitel letectva († 15. října 1946, krátce před plánovanou popravou spáchal sebevraždu) Joachim von Ribbentrop – říšský ministr zahraničních věcí († 16. října 1946) Wilhelm Frick – ministr vnitra a říšský protektor v Čechách a na Moravě († 16. října 1946)

3. POTRESTÁNÍ VÁLEČNÝCH ZLOČINŮ Norimberský proces (11/1945 – 8/1946). Vyhlášení útočné války se stalo mezinárodním zločinem. Snaha potrestat válečné zločiny a zločiny proti lidskosti.

Atlas 41/1 1. Kde proběhly nejvýznamnější konference tzv. Velké trojky? Teherán (1943), Jalta a Postupim (1945).

POVÁLEČNÉ USPOŘÁDÁNÍ EVROPY O poválečném uspořádání Evropy a světa se několikrát jednalo již v průběhu druhé světové války. 1943 v TEHERÁNU Únor 1945 v JALTĚ Červenec 1945 v POSTUPIMI (nedaleko Berlína).

JALTA – ÚNOR 1945 W. CHURCHILL Harry TRUMAN J.V. STALIN 4.

4. KONFERENCE V POSTUPIMI 5. Červenec – srpen 1945 USA – Harry Truman VB – W. Churchill→ Clement Attlee SSSR – J. V. Stalin 6. 7.

Poválečná správa Německa a uspořádání Evropy Atlas 45/5 Podle mapky popiš, jak bylo po válce Německo rozděleno.

NĚMECKO Rozděleno na 4 okupační zóny, USA, VB, SSSR a Francie, Rozdělen byl i Berlín a Rakousko.

8.

5. ROZDĚLENÍ NĚMECKA Září 1949, vznik Německé spolkové republiky(NSR). Demokratický stát. Z okupačních zón USA, VB a Fr. + Západní Berlín.

NSR 10. 9.

NDR Říjen 1945, vznik Německé demokratické republiky (NDR), komunistická, vliv SSSR. 9. 11.

POUŽITÉ ZDROJE Monografie Kuklík, J., Kocian, J. Dějepis pro 9. ročník základní školy. Dotisk 1. vydání. Praha: SPN- pedagogické nakladatelství, spol. s. r. o., 2002. ISBN 80-7235-077-3. s. 140 – 142 Mandelová, H., et al. Dějiny 20. století – dějepisné atlasy pro základní školy a víceletá gymnázia. Dotisk 1. vydání. Praha: Kartografie, 2001. ISBN 80-7011-684-6 Obrázky Obrázek 1.: Petrusbarbygere. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Some_of_the_bodies_being_removed_by_German_civilians_for_decent_burial_at_G usen_Concentration_Camp,_Muhlhausen,_near_Linz,_Austria.jpg Obrázek 2.: Mormegil. [online]. Volné dílo dostupné na www: https://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Nagasakibomb.jpg Obrázek 3.: Nightstallion. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Flag_of_the_United_Nations.svg Obrázek 4.: Thuresson. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Yalta_summit_1945_with_Churchill,_Roosevelt,_Stalin.jpg Obrázek 5.: Edgar Allan Poe. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:HarryTruman.jpg Obrázek 6.: G-Man. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Attlee_BW_cropped.jpg Obrázek 7.: Rowanwindwhistler. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:StalinEnLaConferenciaDeYalta--TR_002828_A.jpg Obrázek 8.: Stor stark7. [online]. Dostupný pod licencí CC BY-SA na www: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Map- Germany-1947.svg Obrázek 9.: W-j-s. [online]. Dostupný pod licencí CC BY-SA na www: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Deutschland_Bundeslaender_1957.png Obrázek 10.: Zscout370. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Flag_of_Germany.svg Obrázek 11.: ChongDae. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Flag_of_East_Germany.svg