GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Advertisements

VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Měření fyzikálních veličin – Měření teploty
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Autor Mgr. Rudolf Jánošík Číslo materiálu 6_3_ZMP_9 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace k výkladu Ročník 3. Ročník Anotace Česká.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Autor Mgr. Rudolf Jánošík Číslo materiálu 6_3_ZMP_3 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace k výkladu Ročník 3. Ročník Anotace Česká.
GYMNÁZIUM,VLAŠIM,TYLOVA
GYMNÁZIUM,VLAŠIM,TYLOVA
REGIONÁLNÍ ANALÝZA 1 Evropský sociální fond
Autor Mgr. Rudolf Jánošík Číslo materiálu 6_3_ZMP_6 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace k výkladu Ročník 3. Ročník Anotace Česká.
Průmyslová výroba.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Geometrická podstata map
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Autor Mgr. Rudolf Jánošík Číslo materiálu 6_3_ZMP_2 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace k výkladu Ročník 3. Ročník Anotace Česká.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
POHYBY MOŘSKÉ VODY 6. třída Mgr. Jakub Karásek
GYMNÁZIUM,VLAŠIM,TYLOVA
Autor Mgr. Rudolf Jánošík Číslo materiálu 1_2_ZMP_11 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace k výkladu Ročník 1. Ročník Anotace Fyzická.
Název Zemědělství – rostlinná výroba Předmět, ročník
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Název Zemědělství – obecný úvod Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
STŘEDNÍ EVROPA 8. třída Mgr. Jakub Karásek
Autor Mgr. Rudolf Jánošík Číslo materiálu 1_2_ZMP_8 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace k výkladu Ročník 1. Ročník Anotace Fyzická.
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, Středočeský.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
VŠEOBECNÁ CIRKULACE ATMOSFÉRY
Identifikátor materiálu: EU
Název Průmysl – funkce a rozdělení Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Kartografie.
Afrika – oblastní členění 1 Severní Afrika
MAPY (uč. PaLZ 14-15) 1.
Autor Mgr. Rudolf Jánošík Číslo materiálu 6_3_ZMP_7 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace k výkladu Ročník 3. Ročník Anotace Česká.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Autor Mgr. Rudolf Jánošík Číslo materiálu 6_3_ZMP_8 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace k výkladu Ročník 3. Ročník Anotace Česká.
Kartogramy jednoduché tematické mapy s dílčími územními celky, do kterých jsou plošným způsobem znázorněna statistická data - reprezentují zásadně relativní.
ČESKÁ REPUBLIKA – ADMINISTRATIVNÍ ČLENĚNÍ
GEOGRAFIE DOPRAVY II. Martin VRZALA.
Výškové stupně rostlinstva
TVORBA TÉMATICKÝCH MAP
Průmysl – lokalizační faktory Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Aplikace GIS 2 Tematické vizualizace - základy. Tematická vizualizace Zobrazíme geografické objekty, jevy tak, aby vynikla vlastnost, kterou chceme zkoumat.
MAPY (uč.14-15).
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.19 Téma: Zeměpis světadílů -
Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody. Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody.
POČASÍ A PODNEBÍ Mgr. Petr Králík.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Rozmístění obyvatelstva
KARTOGRAFICKÁ VIZUALIZACE
K ARTOGRAFIE – OBSAH MAP Autor: Hana Brýdlová. Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Adresa školySokolovská.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Zeměpis (klíčová.
Kartografie – tematické mapy, kartografické vyjadřovací metody
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV:VY_32_INOVACE_02A_03_OBSAH MAPY TEMA:Přírodní obraz Země.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Eva Ježková Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_ZEMEPIS_01.
Transkript prezentace:

GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor RNDr. Běla Vobecká Číslo materiálu 1_2_ZMP_06 Datum vytvoření 8. 10. 2013 Druh učebního materiálu Prezentace k výkladu Ročník 1. ročník, seminář 3., 4. ročník Anotace Kartografické vyjadřovací metody Klíčová slova metoda, metoda dasymetrická a anamorfózy Vzdělávací oblast Člověk a příroda - zeměpis Očekávaný výstup mezi nimi. Zdroje a citace BIČÍK, Ivan, Ivan BIČÍK a Bohumír JANSKÝ. <i>Příroda a lidé Země: učebnice zeměpisu pro střední školy</i>. 2., upr. vyd. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti, 2007, 135 s. KAŠPAROVSKÝ, Karel. <i>Zeměpis I. v kostce: pro střední školy : [úvod do geografie, kartografie, fyzická geografie, socioekonomická geografie]</i>. 2. vyd., 1. dotisk. Praha: Fragment, 2006. k přijímací zkoušce na vysokou školu</i>. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 2000, 216 s. ISBN 80-858-3951-2.

KARTOGRAFICKÉ VYJADŘOVACÍ PROSTŘEDKY polohopis tematických map - je znázorněn speciálními mapovými značkami podle tvaru: ·bodové - metoda kartodiagramu - metoda lokalizovaných diagramů - tečková metoda ·čárové (podrobněji dále) ·plošné (podrobněji dále) Jaký je rozdíl mezi uvedenými bodovými metodami? Vyhledejte ve Školním atlase světa a ve Školním atlase dnešního světa mapy, ve kterých byly použity uvedené metody.

metoda kartodiagramů http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d2/Kartodiagrm.jpg/596px-Kartodiagrm.jpg

metoda lokalizovaných diagramů http://maturzaki.pl/uploads/questionwar/b1e677913aaec5cfbfeb3d5317acf7a5.png

tečková metoda http://www.aldf.com/images/2004LymeDiseaseCaseMap.jpg

·tečková metoda - bodová značka, vyjadřuje výskyt jevů hustotou teček ·kartodiagram - bodová značka, vyjadřuje jev pro dané územní (administrativní) celky ·lokalizovaný diagram - bodová značka,ukazuje druh a velikost jevu , umístěnými v bodech výskytu ·tečková metoda - bodová značka, vyjadřuje výskyt jevů hustotou teček

·čárové značky - metoda izočar = izolinií - metoda stuhová - metoda pohybových čar Jaký je rozdíl mezi uvedenými čárovými metodami? Vyhledejte ve Školním atlase světa a ve Školním atlase dnešního světa mapy, ve kterých byly použity uvedené metody.

metoda izolinií (izočar) = = spojuje místa se stejnou kvantitativni hodnotou ·vrstevnice = izohypsy (body se stejnou kladnou nadm. výškou) ·hloubnice = izobáty (body se stejnou zápornou nadm. výškou) ·izotermy (místa se stejnou teplotou) ·izobary ( stejný tlak) ·izohyeta ( stejné srážky) ·izochrony (stejná časová dostupnost)

metoda izočar- izotermy http://www.iwiedza.net/encyklo/images/i/izoterm.gif

stuhová metoda Stuhová metoda - vyjadřuje barvou kvalitu (složení), šířkou kvantita jevu (hlavně dopravní mapy) http://ekolist.cz/velkeobrazky/mapy/cr/pur_doprava_silnicni_z.jpg

metoda pohybových čar metoda pohybových čar - šipky vyznačují směr pohybu, barva kvalitu jevu, např. proudy (studené, teplé), migrace, dovoz, vývoz http://is.muni.cz/do/ped/kat/fyzika/autem/pics/doprava-ropy-02-full.jpg

metoda izočar - izochrony metoda barevných vrstev http://gis.vsb.cz/GIS_Ostrava/GIS_Ova_2004/Sbornik/Referaty/cas_dost_kvantil_300_24_p.png

metoda izočar- izohyety metoda barevných vrstev http://old.chmi.cz/HK/RPP/19980722/rr980722.gif

·plošné značky - metoda kartogramu - metoda barevných vrstev - metoda areálová - metoda anamorfózy - metoda dasymetrická (hustoměrná) Jaký je rozdíl mezi uvedenými plošnými metodami? Vyhledejte ve Školním atlase světa a ve Školním atlase dnešního světa mapy, ve kterých byly použity uvedené metody.

metoda barevných vrstev - vyplňuje plochu mezi izočárami kartogram - plošná značka,znázorňuje průměrnou hodnotu intenzity jevů v předem daných územích jednotkách metoda barevných vrstev - vyplňuje plochu mezi izočárami (kvantitativní jev) areálová metoda - vymezuje území na základě rozšíření jevu stejné kvality (typy půd, podnebí)

metoda kartogramu http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/37/Choropleth_map.jpg

metoda kartogramu, kartodiagramu http://www.czso.cz/csu/2008edicniplan.nsf/t/C600312DE1/$File/213308m2.jpg

metoda barevných vrstev - mapa teplot http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9a/Schoenberg-ebringen-isohypsen.png

metoda barevných vrstev - mapa srážek http://voda.chmi.cz/pov97/obr/c1707_5d.gif

metoda areálová http://www.mzp.cz/www/dav.nsf/rocenka_06/img/b3_0201.gif

metoda anamorfózy - velikost státu na mapě neodpovídá skutečné velikosti, ale intenzitě daného jevu ve státě (zde počtu obyvatel) http://www.stoplusjednicka.cz/sites/default/files/foto-dne/2013/08/svet.png

metoda dasymetrická metoda tečková mapa hustoty zalidnění v Sanfranciské zátoky, USA dasymetrická metoda - vymezuje plochy o stejné hustotě teček, znázorňuje kvantitativní jev, ( vychází z tečkové metody ) a odlišuje je barvou nebo rastrem, na rozdíl od kartogramu nevychází z předem daných územních jednotek http://www1.osu.cz/~krticka/Krticka_DiV_Kartografie.pdf